Gå til innhold

Grandiosa i Barnehagen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet sønnen min på 1,5 år i bhg i går, da hadde de hatt «pizza» til lunch. (Barnehagen har 1 varmmåltid pr. Mnd, og det  er smøremåltid hver dag ellers). Når jeg spurte den ansatte om hva de hadde på pizzaen lo hun og mumlet: «det var grandiosa». Jeg klarte ikke å reagere. Sto stiv som en stokk, ble så paff.. Jeg serverer ikke ungen min grandiosa hjemme, omså jeg hadde gjort det så er det vel spesielt at de serverer grandiosa med ketchup til SÅ små barn i barnehagen…?

Anonymkode: 2847d...a94

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kunne de spart seg. Hvis det var vanskelig å få laget mat kunne de laget havregrøt eller ostesmørbrød. Grandiosa faktisk 

Anonymkode: bb290...186

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kunne de spart seg. Hvis det var vanskelig å få laget mat kunne de laget havregrøt eller ostesmørbrød. Grandiosa faktisk 

Anonymkode: bb290...186

Det var akkurat det jeg tenkte.. 

Skrevet

Stiv som en stokk og paff av Grandiosa? De spiser det vel neppe hver dag. 

Anonymkode: 194f9...3e3

Ja, det blir jeg faktisk. Jeg ble skikkelig paff. Jeg er opptatt av å ha et rent og fornuftig kosthold, hvor maten jeg putter i kjeften på sønnen min faktisk skal ha en næringsmessig verdi. Hva andre foreldre velger å gi barna sine bryr jeg meg særs lite om, men JEG ønsker ikke at mitt barn skal spise Grandiosa. Det at han faktisk spiste grandis til lunch er ikke verdens undergang, men jeg synes det er rimelig pussig at en barnehage serverer dette til barna 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Om de kun får ett varmmåltid i måneden så synes jeg det er helt hinsides med Grandiosa, de har en hel måned på å planlegge, handle/bestille og tilberede.

I vår barnehage har de varmmåltid HVER dag og det har aldri vært Grandiosa eller annen ferdigpizza. 

Anonymkode: 22636...764

• Liker 25
Skrevet

Det er IKKE greit. 

Anonymkode: 35d4d...e66

• Liker 6
Skrevet

Ring VG asap

Anonymkode: 3ec46...a09

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Synes rett og slett dette er skikkelig trist, og håper inderlig du ga- eller i det minste gir en tydelig tilbakemelding på dette.  
Små barn skal utvikle indre organer, hjerne og vekst. At de da serverer den dårligste søppelmaten man kan oppdrive er bare helt hårreisende! 

Anonymkode: 9e8b7...983

• Liker 7
Skrevet

Herregud....du stoler 100 prosent på at det var grandiose...😂😂😂 

For det første kunne barnehagen tulla og sakt de skulle ha grandiosa..

Det kan være at flere barn i barnehagen har sakt det er grandiose...

Synes du faktisk skal høre med ansatte om de var grandiose..før du blir helt paff..

Og om det var grandiose 1 gang... herregud. Da må du ikke sende barnet ditt på sfo ..

• Liker 10
Skrevet

Han falt vel ikke død om bare fordi han spiste grandis vel? Ikke særlig næringsrik mat, men det kan jo hende de hadde begrensede ressurser akkurat den dagen eller noe annet som gjorde at de ikke laget bedre mat. Synes du overdriver. Så lenge dette var en enkeltepisode så hadde jeg ikke bekymret meg…

Anonymkode: 0773f...fa7

• Liker 31
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Synes du faktisk skal høre med ansatte om de var grandiose..før du blir helt paff..

Og om det var grandiose 1 gang... herregud. Da må du ikke sende barnet ditt på sfo ..

Fint om du leser innlegget mitt, Sofakona…. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Da jeg fikk mitt første barn var jeg for usikker til å tørre å si ifra om sånne ting. 
Jeg håper du er sterkere enn jeg var og setter foten ned. 
Dette er ikke ok - og spesielt ikke for de aller minste!! 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes rett og slett dette er skikkelig trist, og håper inderlig du ga- eller i det minste gir en tydelig tilbakemelding på dette.  
Små barn skal utvikle indre organer, hjerne og vekst. At de da serverer den dårligste søppelmaten man kan oppdrive er bare helt hårreisende! 

Jeg må jo gi en tilbakemelding på dette, men jeg irriterer meg sånn over at jeg ikke sa meningen min der og da. Det er ikke et enkelttilfelle med drittmat det her altså, de har servert kokt pasta med ketchup på tidligere (som et måltid..). 

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns ikke trådstarter overdriver. Man betaler penger for å ha barnet sitt i bhg og da bør man forvente at barnehagen følger rammeplanen for barnehagen og Helsedirektoratet sine retningslinjer for bhg. Å servere Grandiosa er i strid med begge de uavhengig om det er et enkelttilfelle eller ikke. Det er bare å gi beskjed om at dette ikke er greit. Det er ikke bhg sin oppgave å introdusere barna til sånt.

Anonymkode: fb774...174

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han falt vel ikke død om bare fordi han spiste grandis vel? Ikke særlig næringsrik mat, men det kan jo hende de hadde begrensede ressurser akkurat den dagen eller noe annet som gjorde at de ikke laget bedre mat. Synes du overdriver. Så lenge dette var en enkeltepisode så hadde jeg ikke bekymret meg…

Ressurser den dagen? De har en måned på seg til å lage feks en kjapp tomatsaus og kjøpe inn et lass spaghetti.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette var planlagt én mnd i forvegen, og de var 2 voksne på 4 barn den dagen, som vanlig. Så nei, den blir for tynn.

Ressurser den dagen? De har en måned på seg til å lage feks en kjapp tomatsaus og kjøpe inn et lass spaghetti.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det blir jeg faktisk. Jeg ble skikkelig paff. Jeg er opptatt av å ha et rent og fornuftig kosthold, hvor maten jeg putter i kjeften på sønnen min faktisk skal ha en næringsmessig verdi. Hva andre foreldre velger å gi barna sine bryr jeg meg særs lite om, men JEG ønsker ikke at mitt barn skal spise Grandiosa. Det at han faktisk spiste grandis til lunch er ikke verdens undergang, men jeg synes det er rimelig pussig at en barnehage serverer dette til barna 

Hadde du tolerert at de hadde servert loff med skinke, ost og paprika på?

For meg hadde jeg bare akseptert at de serverte Grandiosa så lenge de hadde servert den oppå kartongen 😉🥳

Endret av Bumoa
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, Bumoa said:

Hadde du tolerert at de hadde servert loff med skinke, ost og paprika på?

For meg hadde jeg bare akseptert at de serverte Grandiosa så lenge de hadde servert den oppå kartongen 😉🥳

I barnehagen min har de bilder hvor loff er på rødlista.. Så det ville vært rart om de skulle servere det. Samme med Grandiosa. 

Anonymkode: 22e05...f52

• Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (13 minutter siden):

Sagt, ikke sakt.

Anonymkode: b1cd3...b8d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...