Gå til innhold

Bernaisesaus


Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du mener posesaus, så går det fint, men er det snakk om å lage den fra bunnen av har jeg en mistanke om den kommer til å "sprekke". Jeg vet imidlertid ikke, siden jeg ikke "tør" å lage ekte bernaise med annet enn smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke margarin i hjemmelaget bernaise også. Det gjør jeg ofte hvis jeg ikke har smør. Det har ingenting å si annet enn for smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg nysgjerring, Arkana! Går det bra selv om det er margarin av den typen som inneholder vegetabilsk olje av forskjellig slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerring, Arkana! Går det bra selv om det er margarin av den typen som inneholder vegetabilsk olje av forskjellig slag?

Vel, jeg bruker bare margarin som kan brukes til steking. Jeg bruker som oftest soft flora, fordi det er det vi pleier å ha. Jeg ville nok ikke brukt brelett eller annen plantemargarin som ikke egner seg til steking. Men for alt jeg vet kan det jo fungere det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke olje også i hjemmelaget "bernaise".

Den blir ikke helt autentisk, men pytt pytt, smaken blir jo ikke helt det samme. Hjemmelaget skal i utgangspunktet lages med klaret smør, og det har stort sett de samme egenskapene som olje bortsett fra smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...