AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #1 Del Skrevet 4. november 2023 Jeg lagde bakt potet som middag til familien. ved siden av hadde jeg en «buffet» med -mais, skinke, stekt bacon, stekt kylling, biffstrimler, kryddersmør, hvitløkssmør, revet ost, rømme, aioli, karamellisert løk, rå rødløk, tacokjøtt, guacemole og mixed salat. det var, etter min mening, mer enn nok kjøtt og annet tilbehør for å bli mett. I tillegg hadde jeg en boks med bearnaisesaus, men ingen forsynte seg av den. tre tenåringsbarn ble strålende fornøyde, men min mann gryntet og kalte bakt potet for tilbehør til biff, og ikke en middag. Han gjorde et stort poeng ut av at dette ikke var middag, men spiste likevel. for ordens skyld; potetene var gigantiske, og vi puttet ulikt kjøtt og andre ting fra «buffeten» i poteten etterhvert som vi spiste. For nysgjerrighetens skyld er jeg interessert i andre sin mening; kan dette kalles en fullverdig middag? Anonymkode: 6681d...038 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #2 Del Skrevet 4. november 2023 For meg er bakt potet tilbehør, dvs ikke hoveddelen av måltidet. Det meste av næring og energi kommer fra noe annet. Når det er sagt, bakt potet kan fint være tilbehør til et utvalg av kjøtt og grønnsaker, som din buffet. Anonymkode: b71f9...958 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #3 Del Skrevet 4. november 2023 For meg er store bakte poteter middag. Anonymkode: d121f...7a5 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #4 Del Skrevet 4. november 2023 Absolutt middag. Min favoritt er bakt søtpotet med tacokrydrede kikerter, avokado, ost, rømme og granateplekjerner. Blir mer enn mett. (Store søtpoteter.) Anonymkode: 5da95...e57 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 4. november 2023 #5 Del Skrevet 4. november 2023 Med så mye tilbehør er det så absolutt middag. Høres kjempegodt ut 😋 18 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #6 Del Skrevet 4. november 2023 Middag hos oss, vi har ikke halvparten av det tilbehøret engang. Kjempegodt! Anonymkode: 5a4b3...f21 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 4. november 2023 #7 Del Skrevet 4. november 2023 Middag hos oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 4. november 2023 #8 Del Skrevet 4. november 2023 Middag om den er fylt. Tilbehør om den er uten fyll- 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #9 Del Skrevet 4. november 2023 Takk for svar:) jeg ser meningen er delte. Jeg er ikke selv oppvokst med bakt potet, men jeg synes det er så godt at jeg ønsket å ha det til middag. Dog vet jeg at mannen er over snittet glad i kjøtt, derfor hadde jeg et rikelig utvalg. jeg kommer til å lage dette igjen, og mannen får furte så mye han bare vil! Anonymkode: 6681d...038 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #10 Del Skrevet 4. november 2023 Absolutt! Det høres ut som en deilig og mettende middag med bakt potet og et bredt utvalg av kjøtt og tilbehør. Alle har forskjellige meninger om hva som utgjør en "fullverdig" middag, men hvis alle ble mette og fornøyde, så kan det definitivt betraktes som en vellykket middag! Anonymkode: d1b32...e5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #11 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lagde bakt potet som middag til familien. ved siden av hadde jeg en «buffet» med -mais, skinke, stekt bacon, stekt kylling, biffstrimler, kryddersmør, hvitløkssmør, revet ost, rømme, aioli, karamellisert løk, rå rødløk, tacokjøtt, guacemole og mixed salat. det var, etter min mening, mer enn nok kjøtt og annet tilbehør for å bli mett. I tillegg hadde jeg en boks med bearnaisesaus, men ingen forsynte seg av den. tre tenåringsbarn ble strålende fornøyde, men min mann gryntet og kalte bakt potet for tilbehør til biff, og ikke en middag. Han gjorde et stort poeng ut av at dette ikke var middag, men spiste likevel. for ordens skyld; potetene var gigantiske, og vi puttet ulikt kjøtt og andre ting fra «buffeten» i poteten etterhvert som vi spiste. For nysgjerrighetens skyld er jeg interessert i andre sin mening; kan dette kalles en fullverdig middag? Anonymkode: 6681d...038 Det er en middag, er din mann 80? Anonymkode: cd685...5e1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #12 Del Skrevet 4. november 2023 Mann her. Tilbehør eller snacks. Anonymkode: e965c...c44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #13 Del Skrevet 4. november 2023 Her i huset er bakte poteter middag. Vi kjøper de største vi kan finne og fylle dem med masse godt. Anonymkode: 82d1d...5df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #14 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg er bakt potet tilbehør, dvs ikke hoveddelen av måltidet. Det meste av næring og energi kommer fra noe annet. Når det er sagt, bakt potet kan fint være tilbehør til et utvalg av kjøtt og grønnsaker, som din buffet. Anonymkode: b71f9...958 Tull. Men må ikke slenge et kjøttstykke på tallerkenen for å få i seg det man trenger av næring. Anonymkode: 3d398...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #15 Del Skrevet 4. november 2023 Her i huset er det middag. Fylles med masse digg og vi spiser til vi ligger langflat hele gjengen 😅 Anonymkode: bca49...d2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #16 Del Skrevet 4. november 2023 Bakt potet er et måltid. Det er potet. Det er en slags saus alt etter; smør, rømme, dressing. Det er ofte kjøtt for de som liker; bacon er en stor favoritt hos mange, men som skrives biffstrimler og kylling kan også brukes i tillegg til andre typer kjøtt. Annet tilbehør som mais, purre, ost ol. Det er mer enn nok proteiner, karbohydrater og fett til å være et helt fullverdig måltid. Anonymkode: 03d3e...b3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #17 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tull. Men må ikke slenge et kjøttstykke på tallerkenen for å få i seg det man trenger av næring. Anonymkode: 3d398...3c9 Det står ingenting i mitt innlegg om kjøttstykker, men et fullverdig måltid inneholder proteiner og fett i tillegg til karbohydrater. Som jeh sktiver har Ts sikkert servert et fullverdig måltid utfra hva hun skriver. Uansett blir poteten for meg tilbehør til "buffeten", og ikke buffeten tilbehør til poteten. På samme måte er tacolefse tilbehør til der som serveres på en tacobuffet. Anonymkode: b71f9...958 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #18 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det står ingenting i mitt innlegg om kjøttstykker, men et fullverdig måltid inneholder proteiner og fett i tillegg til karbohydrater. Som jeh sktiver har Ts sikkert servert et fullverdig måltid utfra hva hun skriver. Uansett blir poteten for meg tilbehør til "buffeten", og ikke buffeten tilbehør til poteten. På samme måte er tacolefse tilbehør til der som serveres på en tacobuffet. Anonymkode: b71f9...958 Og det kan man man fylle i den bakte poteten. Anonymkode: 3d398...3c9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #19 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og det kan man man fylle i den bakte poteten. Anonymkode: 3d398...3c9 Jepp, på samme måte som man fyller tortiĺlalefsa. Potet og lefse blir likevel for meg tilbehør i måltidet, mest fordi disse karbohydratene matvarene er vomfyll. Det betyr jo ikke at det ikke er godt, eller at måltidet som sådan ikke blir riktig sammensatt. Hva vi tenker på som tilbehør og hoveddel i et nåltid spiller vel egentlig ingen rolle. Måltidet Jan bli det samme uavhengig av om jeg har fisk til grønnsakene eller grønnsaker til fisken. Likevel blir det vi legger til måltidet etter at vi har valgt hoveddel tilbehør. Anonymkode: b71f9...958 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 5. november 2023 #20 Del Skrevet 5. november 2023 Vi bruker bakt potet både som hovedmiddag og som tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå