Gå til innhold

Vedlikeholdslade bilbatteri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/6/2023 at 5:10 AM, AnonymBruker said:

Prøver å gjøre det minst en gang i uka ja, og det går i alle fall ikke mer enn to uker. I den kaldeste perioden sist vinter burde jeg nok vedlikeholdsladet oftere, for da opplevde jeg flatt batteri (og det var helt nytt). Så satser på 1-2 ganger i uka denne vinteren.

Anonymkode: 8a33d...203

Med mindre du kun kjører småturer eller har webasto så høres det rart ut å måtte vedlikeholdslade hver uke. Jeg har bodd i kalde deler av landet uten å vedlikeholdslade i det hele tatt. 

Men du gjør ingen skade med å vedlikeholdslade ofte, høres bare styrete ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 4.57):

Du trekker ikke mye strøm fra batteriet for å opprettholde en god varme i kupeèn om vinteren. Det er kjølevæske fra motor som sørger for varmen, ikke vifta som bare blåser luft inn/gjennom.

Anonymkode: fb27b...c31

Elbil says no.

Anonymkode: 0a26d...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Elbil says no.

Anonymkode: 0a26d...781

Elbil says Bzzzzzzzzz. and then nothing. in the cold. 🤣

Anonymkode: 807e4...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 14.40):

Kommer an på så mye, kulde, hvor langt en kjører etter hver start, alder på batteri, god\dårlig lading fra bilens dynamo. Webasto eller ikke. Er det en slik i bilen og den kan startes før kjøreturen, bør kjøreturen være like langtvarende som tida webasto sto på før start. Men èn gang i uka generelt er nok ikke dumt.

Anonymkode: fb27b...c31

Bare tullball! Kjører du normalt trenger du aldri lade batteriet, men kjører du sjeldent og bor i samejokki så kan du lade. Har kjørt bil i 35 år og aldri har knapt ladet et batteri. Topplader du det en gang i året før vinteren er det mer en nok, og etter 7-8 år må du kjøpe et nytt. 

Anonymkode: b4825...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...