AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #61 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du syns ikke det er ressursvakt å velge katt fra finn framfor en organisasjon da, ts? Anonymkode: 4eaec...4a6 Du fikk med deg at jeg akkurat har vært fosterhjem? For 2 stk? I 3 mnd? Tok alle kostnadene. Og har funnet hjem til disse. Så nei... Å ikke kastrere er ressursvakt! Anonymkode: baafa...066
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #62 Skrevet 6. november 2023 På bygda trenger folk katter og man får gitt bort kattunger så lett som bare det. Hva er problemet? Jeg skjønner det hvis man ikke vet at man får gitt dem bort. De som gir bort kattunger her er helt normale folk. Anonymkode: fc437...48e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #63 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): På bygda trenger folk katter og man får gitt bort kattunger så lett som bare det. Hva er problemet? Jeg skjønner det hvis man ikke vet at man får gitt dem bort. De som gir bort kattunger her er helt normale folk. Anonymkode: fc437...48e Jeg bor i en relativt liten by. Bare her jeg bor har dyrebeskyttelsen reddet 80 kattunger i sommer. Over 200 katter er avlivet! Bare på dette lille stedet Overflod av katter er er enormt dyrevelferdsproblem. Det går katter rundt ute og fryser hele vinteren, de får frostskader, eller fulle av mark og kampen for tilværelsen er brutal. Den eneste løsningen er KASTRERING!!!!!! Folk som ikke skjønner dette, eller som gir blaffen er rett og slett tette i nøtta! Det er ressurssvake tapere! Anonymkode: baafa...066 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #64 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): På bygda trenger folk katter og man får gitt bort kattunger så lett som bare det. Hva er problemet? Jeg skjønner det hvis man ikke vet at man får gitt dem bort. De som gir bort kattunger her er helt normale folk. Anonymkode: fc437...48e Jeg som jobber i en organisasjon, en stor en, som ligger i en bydel i en stor by. Vi har desidert flest katter, og kolonier, fra bygdene rundt. Så ofte drar vi langt, men uti der er det et stort problem med masse løskatter. Fordi de på bygden er tydeligvis ikke oppdatert🤷♀️ Anonymkode: d6036...63b 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #65 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg som jobber i en organisasjon, en stor en, som ligger i en bydel i en stor by. Vi har desidert flest katter, og kolonier, fra bygdene rundt. Så ofte drar vi langt, men uti der er det et stort problem med masse løskatter. Fordi de på bygden er tydeligvis ikke oppdatert🤷♀️ Anonymkode: d6036...63b Nei,kom ikke med den! Folk på bygda har mer respekt for dyr og den erfaringen jeg har er at kattunger går som varmt hvetebrød, folk trenger som sagt katter. Fjøskatter og huskatter. Anonymkode: fc437...48e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #66 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei,kom ikke med den! Folk på bygda har mer respekt for dyr og den erfaringen jeg har er at kattunger går som varmt hvetebrød, folk trenger som sagt katter. Fjøskatter og huskatter. Anonymkode: fc437...48e Tror du seriøst at jeg lyver?! Hvorfor skulle jeg det? Du aner ikke hva jeg har sett av katter som blir hentet derfra! Anonymkode: d6036...63b 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #67 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 23.44): Bare nei, ingenting av dette er riktig. Anonymkode: d6036...63b Ingenting? Er du uenig i absolutt alt i innlegget mitt? AnonymBruker skrev (1 time siden): På bygda trenger folk katter og man får gitt bort kattunger så lett som bare det. Hva er problemet? Jeg skjønner det hvis man ikke vet at man får gitt dem bort. De som gir bort kattunger her er helt normale folk. Anonymkode: fc437...48e Folk på bygda trenger ikke katter mer enn andre. Med unntak av fjøskatter som hjelper til med å holde gnagerbestanden nede, har folk på bygda katt av samme årsak som i byen; kos og selskap. De aller fleste på bygda bor ikke på gård. Jeg bor langt utpå bygda med flere gårder i nærheten, og det er svært irriterende at enkelte gårdseiere nekter å kastrere fjøskattene sine. Istedet for at fjøskattene holder seg hjemme på gården og fanger mus, reker de jo rundt i mils omkrets og er til sjenanse for oss andre. De slåss med kattene våre, pissmarkerer i garasjer og uthus, gauler om natta, og på toppen av det hele får man stadig kull med kattunger i garasjer og uthus. Eierne av de ukastrerte hunnkattene har null snøring på hvor mange katter de setter til verden, og mange driter i det. Forvillede kattunger vokser opp til en uviss fremtid med sparsom tilgang til mat og iskald vinterkulde, og hunnkattene som er "heldige" og overlever blir nye babymaskiner som føder nye forvillede kattunger. De heldige blir fanget inn og tatt vare på av Dyrebeskyttelsen, mens de mindre heldige enten fryser ihjel eller lever et kort og strevsomt liv, utmagret og syke. Mange som gir bort kattunger er normale folk, og jeg har forståelse for at det kan forekomme uhell, men skremmende mange driter i å kastrere katten sin av helt idiotiske grunner og avler på den uten begrensning, og gjerne til den er så gammel at den føder misdannede kattunger. Mange hannkatteiere gir blaffen fordi de slipper å forholde seg til kattungene som blir produsert. Det finnes definitivt mange hobbyoppdrettere som er ressursvake. Man skal ha både god kunnskap om katter og katteavl, og vite sikkert at det er stor nok etterspørsel for kattunger, før man begynner med hobbyavl. Altfor mange har ingen av delene, men bare lar katten gå fritt og pare seg. Anonymkode: 6921e...e4c 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #68 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei,kom ikke med den! Folk på bygda har mer respekt for dyr og den erfaringen jeg har er at kattunger går som varmt hvetebrød, folk trenger som sagt katter. Fjøskatter og huskatter. Anonymkode: fc437...48e Folk på bygda har ikke mer respekt for dyr. Jeg har bodd både på bygda og i tettbebygd strøk, og uansvarlige katteeiere finnes overalt. Jeg opplever folk på landet, spesielt eldre folk, som de mest uansvarlige. Det har jeg sett alt for mange eksempler på her i nabolaget. Kattunger går ikke som varmt hvetebrød, da folk er kresne på hvilke kattunger de vil ha. Det verste er at bøndene med ukastrerte fjøskatter kunne ofte ikke ha brydd seg mindre om hvor mange som vil ha kattunger. De vil bare ha en mulighet til å skaffe seg ny katt dersom fjøskatta dør. Så lenge fjøskatta er frisk og rask, så avlives eventuelle kattunger så snart de er født. Dette gjør at kattemoren begynner å føde ungene sine lengre og lengre borte fra gården, og kattungene blir plutselig alle andres problem. Jeg ser ikke akkurat folk komme løpende for å ta vare på kattungene heller. Det er Dyrebeskyttelsen som må ta ansvar. Bygdefolket fortjener så visst ikke å kalles for mer ansvarlige katteeiere. Og det kommer fra meg, som er født på bygda og har bodd størsteparten av livet mitt utpå bygda. Anonymkode: 6921e...e4c 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #69 Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei,kom ikke med den! Folk på bygda har mer respekt for dyr og den erfaringen jeg har er at kattunger går som varmt hvetebrød, folk trenger som sagt katter. Fjøskatter og huskatter. Anonymkode: fc437...48e De to kattene jeg var fosterhjem for kom fra dn kolloni på bygda. Flere hundre katter hadde formert seg vilt Måtte skytes ned. Anonymkode: baafa...066
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #70 Skrevet 6. november 2023 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=323350602&ci=13 disse luringene tar 4000 kr for blandingskatter Og de skryter av å ha avlet frem massevis av kattunger. Hva er det de tror de er??? Anonymkode: baafa...066
tussi680 Skrevet 7. november 2023 #71 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 11.41): Da bør man ikke ha dyr, om det er for dyrt med nødvendig stell. Anonymkode: baafa...066 Går an å spare. Punktum.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #72 Skrevet 7. november 2023 tussi680 skrev (2 timer siden): Går an å spare. Punktum. Da sparer man opp før man skaffer seg dyr. Og når man har fått dyret i hus, så forsikrer man dem. Anonymkode: d6036...63b 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #73 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): De to kattene jeg var fosterhjem for kom fra dn kolloni på bygda. Flere hundre katter hadde formert seg vilt Måtte skytes ned. Anonymkode: baafa...066 Jeg vil bare si at kolonikatter kan fint bli verdens beste og snilleste katter, om de får tid, space og mye omsorg, men det må gå i kattens tempo. Jeg har mest erfaring med akkurat kolonikatter, og de har blitt de beste kattene. Anonymkode: d6036...63b
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #74 Skrevet 7. november 2023 Brunello skrev (På 4.11.2023 den 11.35): Ja, vanlige folk kastrerer katter. De tenker nok at kjøper av kattungen må ta utgiftene til chip, vaksiner og senere kastrering nå som alt er så dyrt. De får ikke solgt blandingskattunger til en pris som forsvarer 5000 i utgifter. Kattunger er også for små til å kastrere når de er leveringsklare (12uker). Kastrering = minst 6 mnd Anonymkode: 503bc...e59
Gjest theTitanic Skrevet 7. november 2023 #75 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=323350602&ci=13 disse luringene tar 4000 kr for blandingskatter Og de skryter av å ha avlet frem massevis av kattunger. Hva er det de tror de er??? Anonymkode: baafa...066 Det du får med i prisen der er jo utgiftsdekning for alt som var inkludert. Det er ikke rare summen som faktisk er for katten.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #76 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei,kom ikke med den! Folk på bygda har mer respekt for dyr og den erfaringen jeg har er at kattunger går som varmt hvetebrød, folk trenger som sagt katter. Fjøskatter og huskatter. Anonymkode: fc437...48e Hahah, nei. De fleste kolonier vår dyrebeskyttelse tar inn er fra bønder som ikke gadd å kastrere katten sin. Så må frivillige i db rydde opp. Anonymkode: 3e1bd...d00 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #77 Skrevet 7. november 2023 On 11/4/2023 at 11:44 AM, Rosa Gnom said: Enig. Noen mennesker bør heller ikke ha barn,men de får det fordet. Det er en trist verden vi lever i. Støtter dere Palestina? Ironisk om dere gjør det da de har valgt å reprodusere massivt siden blodbadet i 2009. Anonymkode: 094a3...ffe
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #78 Skrevet 7. november 2023 On 11/4/2023 at 5:11 PM, AnonymBruker said: Hva skjer om ingen tar inn disse kattungene? Jo de fleste havner på gata, noen knyter dem i en pose og kaster dem i grøfte. Noen tar luftgeværet og skyter de. Noen drar ut i skogen og forlater dem. Det å ikke gi slike kattunger et hjem, det er ikke løsningen for det vil mest sannsynlig medføre flere ville katter, ukastrerte katter, som formerer seg som bare det. Anonymkode: 3d513...dff Hvem faen i helvete er det som skyter kattunger?! Det er ulovlig og psykopati. Er det greit å skyte hunder da? Anonymkode: 094a3...ffe
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #79 Skrevet 7. november 2023 On 11/4/2023 at 5:16 PM, AnonymBruker said: Da må man rett og slett droppe å ha dyr. Har man ikke råd til å kastrere, har man ikke råd til å ha katt. Det er ikke en menneskerett å ha kjæledyr. Det samme gjelder bil: har man ikke råd til å betale forsikring eller vedlikehold, så har man ikke råd til å ha bil. Det er ganske logisk. Anonymkode: fdbd4...854 I mange byer og tettsteder er det en selvfølge at man har bil selv om man ikke er en flink bilist. Bare se i USA, som er et veldig bil-sentrert land. Anonymkode: 094a3...ffe 1
Rosa Gnom Skrevet 7. november 2023 #80 Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Støtter dere Palestina? Ironisk om dere gjør det da de har valgt å reprodusere massivt siden blodbadet i 2009. Anonymkode: 094a3...ffe Jeg støtter ingenting som har med religion å gjøre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå