Gå til innhold

Masse rare mailer … virus ?

Gjest Anonym1618

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym1618

Jeg har fått en del rare mailer i det siste. Fra rare avsendere så følger det alltid med et vedlegg i mailen, typisk pdf fil eller Word. regner med at det er virus ? Jeg klarte å gå inn på to av mailene men trykket ikke på vedlegget i mailen, er det noen som vet om det går bra? 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok bra, men vil anbefale å deaktivere HTML-visning av e-post til fordel for ren tekst; da åpner man ikke automatisk pikselbilder som forteller spammeren at e-posten er i bruk.

Selv kjører jeg Linux i RAM fra en minnepenn og er trygg uansett hvilke vedlegg jeg åpner, men for andre som er vant til Windows, kan det være lurt å kjøre operativsystemet mens man er på nett som et virtuelt system låst i en "sandkasse"; da er man også trygg selv om man får virus - de får simpelthen ikke tilgang til hovedsystemet. Man kan enkelt sette opp et slikt virtuelt system ved å bruke gratisprogram som VirtualBox, der man også kan kjøre andre operativsystemer "inni" Windows.

Anonymkode: 546c5...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym1618
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det går nok bra, men vil anbefale å deaktivere HTML-visning av e-post til fordel for ren tekst; da åpner man ikke automatisk pikselbilder som forteller spammeren at e-posten er i bruk.

Selv kjører jeg Linux i RAM fra en minnepenn og er trygg uansett hvilke vedlegg jeg åpner, men for andre som er vant til Windows, kan det være lurt å kjøre operativsystemet mens man er på nett som et virtuelt system låst i en "sandkasse"; da er man også trygg selv om man får virus - de får simpelthen ikke tilgang til hovedsystemet. Man kan enkelt sette opp et slikt virtuelt system ved å bruke gratisprogram som VirtualBox, der man også kan kjøre andre operativsystemer "inni" Windows.

Anonymkode: 546c5...8cf

Tusen takk for et fint og langt svar :) kan jeg spørre hvordan jeg deaktiverer HTML visning ? :) er helt blank på dette jeg! He he 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...