Gå til innhold

Dere som er/var gift med menn i overgangsalderen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller du som har vært gjennom overgangsalderen.

Hvordan fikk du bekreftet at det var det han led av? Har en mann i starten av 50-årene, som er veldig følsom, kroppsfiksert og Veldig hårsår for all kritikk. Han har også begynt å bruke blå pillen. Dette begrunner han med at det er moro å prøve. Han har også begynt å være ganske irritert og sover dårlig. Jeg tror ikke jeg orker dette i noen år. 

Anonymkode: 34c49...085

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Eller du som har vært gjennom overgangsalderen.

Hvordan fikk du bekreftet at det var det han led av? Har en mann i starten av 50-årene, som er veldig følsom, kroppsfiksert og Veldig hårsår for all kritikk. Han har også begynt å bruke blå pillen. Dette begrunner han med at det er moro å prøve. Han har også begynt å være ganske irritert og sover dårlig. Jeg tror ikke jeg orker dette i noen år. 

Ikke for å skremme deg: jeg har vært gift i 20 år med verdens fineste mann. Tålmodig, raus og snill. Da han bikket 50 ble han plutselig veldig innesluttet. Ville ikke være sosial, jobbet mye og «overså» meg (ingen nærhet og initiativ til sex). Trente en del mer en før og slanker seg 15 kg. Etter noen mnd med dette måtte jeg spør. Viste seg at han følte seg utbrent i forholdet. Mistolket alt som kritikk, fikk dårlig selvtillit, følte han ikke strakk til noe sted og følte en slags tomhet mot meg, hus og prosjekter. Vi prøvde å prate om dette, men det syntes han var vanskelig. Endte med at han flyttet ut. Jeg skjønte ingenting! Vi hadde et solid, trygt og kjærlig forhold. Han skjønte ikke selv hvorfor det ble slik, men for han føltes det som eneste utvei- å komme seg bort. Våre to nesten voksne barn har nesten vendt han ryggen og mener han er feig. Midtlivskrise?? Mulig?

Anonymkode: 1ca2e...009

• Hjerte 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ikke for å skremme deg: jeg har vært gift i 20 år med verdens fineste mann. Tålmodig, raus og snill. Da han bikket 50 ble han plutselig veldig innesluttet. Ville ikke være sosial, jobbet mye og «overså» meg (ingen nærhet og initiativ til sex). Trente en del mer en før og slanker seg 15 kg. Etter noen mnd med dette måtte jeg spør. Viste seg at han følte seg utbrent i forholdet. Mistolket alt som kritikk, fikk dårlig selvtillit, følte han ikke strakk til noe sted og følte en slags tomhet mot meg, hus og prosjekter. Vi prøvde å prate om dette, men det syntes han var vanskelig. Endte med at han flyttet ut. Jeg skjønte ingenting! Vi hadde et solid, trygt og kjærlig forhold. Han skjønte ikke selv hvorfor det ble slik, men for han føltes det som eneste utvei- å komme seg bort. Våre to nesten voksne barn har nesten vendt han ryggen og mener han er feig. Midtlivskrise?? Mulig?

Jeg er så lei meg for at du og dine barn opplevde det❤️ Har dere fortsatt kontakt ? 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er så lei meg for at du og dine barn opplevde det❤️ Har dere fortsatt kontakt ? 

Vi har kontakt, men mest om praktiske ting. Hvis jeg vil snakke om «oss» er han fort ute av dørene. Og det er så vondt, for jeg vil så gjerne ha svar på hva som har skjedd! Hva han tenker. Føler! Men jeg får ingen svar.

• Hjerte 1
Skrevet

Dette er skrekken😱

Anonymkode: 08113...02c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har kontakt, men mest om praktiske ting. Hvis jeg vil snakke om «oss» er han fort ute av dørene. Og det er så vondt, for jeg vil så gjerne ha svar på hva som har skjedd! Hva han tenker. Føler! Men jeg får ingen svar.

Da hadde jeg personlig gitt ultimatum. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er skrekken😱

Anonymkode: 08113...02c

Er du der selv? Forstår det er viktig å lære guttene å snakke om følelser 😭

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Da hadde jeg personlig gitt ultimatum. 

På hva da? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er du der selv? Forstår det er viktig å lære guttene å snakke om følelser 😭

Absolutt!!!

Skrevet

Mannen min er nok også der. Han er 50. Var ikke sånn sånn for noen år siden.

Vil ingenting annet her i verden enn å sitte foran TV og se fotball, biljard eller sjakk. Motvilje mot alt. Ferier, bursdager, ta med ungene på noe, finne på noe med meg, besøk, sex... Han har også kjøpt blå piller. Ikke at han gidder uansett 

Vil bare bli kvitt han.

Anonymkode: b526b...b96

• Nyttig 1
Skrevet

Mannen min er i den alderen, 52 år. Jeg vet ikke om det er alderen eller slaget han har hatt men han jobber så sinnsykt mye og er veldig fokusert på sine ting og snakker om og om igjen om det samme. Han gir mye oppmerksomhet, sier han er glad i meg osv men når jeg snakker hører han ikke etter. Tungt er det for jeg er i oa selv og er veldig obs på at jeg kan være irritabel mens han aaaaldri er det selv.

Anonymkode: cff9e...1f8

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du er gift med en mann i overgangsalderen tror jeg du har oversett noe vesentlig 😆

Anonymkode: 5a002...e7f

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannen min er nok også der. Han er 50. Var ikke sånn sånn for noen år siden.

Vil ingenting annet her i verden enn å sitte foran TV og se fotball, biljard eller sjakk. Motvilje mot alt. Ferier, bursdager, ta med ungene på noe, finne på noe med meg, besøk, sex... Han har også kjøpt blå piller. Ikke at han gidder uansett 

Vil bare bli kvitt han.

Anonymkode: b526b...b96

Er det noe vesentlig endringer med personligheten hans? Her føler jeg at mannen har reist noen år tilbake i alder og blitt svært barnslig i diskusjoner. Veldig sensitiv og sier ord som "du forakter meg", helt ut av det blå 😩

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mannen min er i den alderen, 52 år. Jeg vet ikke om det er alderen eller slaget han har hatt men han jobber så sinnsykt mye og er veldig fokusert på sine ting og snakker om og om igjen om det samme. Han gir mye oppmerksomhet, sier han er glad i meg osv men når jeg snakker hører han ikke etter. Tungt er det for jeg er i oa selv og er veldig obs på at jeg kan være irritabel mens han aaaaldri er det selv.

Stor klem til deg❤️ Har han nevnt selv at overgangsalderen kan være noe som plager han?

• Nyttig 1
Skrevet

Samme her. Men underliggende sykdom som nesten tok livet av han i tillegg. Bedre form nå men jeg tror det er en varig kognitiv skade som er vanskelig å få øye på hvis man ikke er nært. Han har mistet all interesse for absolutt alt, null fantasi. Eller, han har aldri hatt særlig fantasi, det bare synes enda bedre nå. Satte seg ned og ble sittende rett og slett. Tviholder på meg. Jeg blir kvalt. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Stor klem til deg❤️ Har han nevnt selv at overgangsalderen kan være noe som plager han?

Han lever i fornektelse, er ikke det ett klassisk tegn hos menn i den alderen😂

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han lever i fornektelse, er ikke det ett klassisk tegn hos menn i den alderen😂

Min også. Blir flyforbanna bare jeg nevner det. 

• Nyttig 1
Skrevet
Mufle skrev (27 minutter siden):

Samme her. Men underliggende sykdom som nesten tok livet av han i tillegg. Bedre form nå men jeg tror det er en varig kognitiv skade som er vanskelig å få øye på hvis man ikke er nært. Han har mistet all interesse for absolutt alt, null fantasi. Eller, han har aldri hatt særlig fantasi, det bare synes enda bedre nå. Satte seg ned og ble sittende rett og slett. Tviholder på meg. Jeg blir kvalt. 

Stakkars mann. Vil aldri forakte noen som har gjennomgått en livsfarlig sykdom. Klart at man blir preget av sånt💔

Anonymkode: ee5ff...52f

Skrevet

LOL

Anonymkode: 413fb...cd5

Skrevet

Fra spøk til revolver. Er denne tilstanden anerkjent av helsemyndigheter i Norge?

Anonymkode: 413fb...cd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...