AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #1 Skrevet 3. november 2023 Jeg vurderer å leie ut et rom i huset med air bnb, men som alenemor til en ung jente blir jeg også usikker på om dette er trygt? Kommer det mye «rart» innom? hva slags mennesker leier et enkelt rom bare for en natt eller to? vil gjerne høre deres erfaringer som utleiere! og et annet spørsmål; Hvis jeg leier ut et rom til si 500 kr pr natt, sitter jeg da igjen med 500 kr eller er det avgifter/utgifter forbundet med å leie ut på den måten? Anonymkode: b38aa...d97
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #2 Skrevet 3. november 2023 Har ingen erfaring på det du spør om. Men, angående "hva slags mennesker": Jeg har aldri leid Airbnb men vurderer å prøve det for en fremtidig overnatting for en natt eller to. Jeg er en særdeles introvert mann med et voksent barn i en by langt unna jeg vil besøke, men siden de deler leilighet med andre og det ikke er overnattingsplass der, blir det hotell eller airbnb. Så det er jo én type mennesker, da. 😅 Jeg på min side satt og kikket på tilgjengelige airbnb i området, og lurte på om det var mye "rart" man kunne ende opp med å bo hos, så... >.> Anonymkode: c07ec...1dd 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #3 Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ingen erfaring på det du spør om. Men, angående "hva slags mennesker": Jeg har aldri leid Airbnb men vurderer å prøve det for en fremtidig overnatting for en natt eller to. Jeg er en særdeles introvert mann med et voksent barn i en by langt unna jeg vil besøke, men siden de deler leilighet med andre og det ikke er overnattingsplass der, blir det hotell eller airbnb. Så det er jo én type mennesker, da. 😅 Jeg på min side satt og kikket på tilgjengelige airbnb i området, og lurte på om det var mye "rart" man kunne ende opp med å bo hos, så... >.> Anonymkode: c07ec...1dd Hehe… ja det går vel begge veier 😅 Har forsøkt å bytte hus med en familie før og det var veldig vellykket, men man vet jo aldri… Anonymkode: b38aa...d97
exictence Skrevet 3. november 2023 #4 Skrevet 3. november 2023 For det meste er det sikkert hyggelige folk som vil leie. Det er også utgifter du må betale for å være med.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #5 Skrevet 3. november 2023 Jeg har heller ikke erfaring med å leie ut. Men vi har leid Airbnb noen ganger, og kjenner flere som har gjort det samme. Vi er helt vanlige folk, og velger ofte dette fremfor hotell fordi vi får bedre plass og det er mer tilpasset å være en familie med barn. (Vi ønsker ofte egne rom til barna, og eget soverom til oss.) Du kan selvfølgelig møte allslags folk. Men de fleste er jo vanlige mennesker. Anonymkode: 42065...421
aksase Skrevet 3. november 2023 #6 Skrevet 3. november 2023 Jeg har leid AirBNB i Norge og i utlandet flere ganger, og det har fungert fint, men jeg har ikke prøvd hvordan det er å være vert. Det er selvsagt alltid en risiko for å få gjester man ikke ønsker. Det kan hjelpe å benytte omtale-funksjonene på AirBNB og unngå å ta inn gjester uten omtale, eller med dårlig omtale. AirBNB er ikke gratis. De tar penger for å formidle utleie og betalinger. De skriver på sin side at de trekker ca. 15% av utleien som gjesten betaler. Om du leier ut for 500,-, får du utbetalt ca 420,- og AirBNB beholder resten, hvis jeg har forstått det riktig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #7 Skrevet 4. november 2023 Jeg har ikke personlig erfaring med å være utleier på Airbnb i Norge, men jeg har hørt at det kan være en flott måte å tjene ekstra penger på. Når det gjelder trygghet, er det viktig å sette klare regler og krav for gjestene dine. Airbnb har også sikkerhetstiltak på plass, som verifisering av gjestene og mulighet til å lese anmeldelser fra andre verter. Når det gjelder gjestene som leier et enkelt rom for en natt eller to, kan det være alt fra turister og forretningsreisende til folk som trenger et midlertidig sted å bo. Når det gjelder økonomien, må du ta hensyn til eventuelle avgifter og utgifter knyttet til Airbnb-plattformen og eventuelle skatter du må betale. Det kan være lurt å sette deg inn i dette før du bestemmer deg. Anonymkode: 0df7a...71f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå