Gå til innhold

Kvinnelig fastlege som har mannlig vikar

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Legen min er mann, hadde kvinnelige vikarlege .. gledet meg til legen min kom tilbake! 
Jeg og den kvinnelige legen hadde ingen kjemi, følte vi snakket forbi hverandre 

hvorfor må ha en kvinne ts?

Anonymkode: ac2de...488

Jeg er ikke ts,men et par av mine diagnose er k-ptsd og kronisk  anoreksi og jeg kan ikke ha mannlige behandlere. Jeg vet selvsagt at ikke alle menn er overgripere og at det finnes veldig dyktige mannlige behandlere, men i min situasjon så klarer ikke jeg å forholde meg til en mann.

Anonymkode: 4a796...1ee

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vært i samme dilemma i mange år nå, men mannlige vikarer. Er på ny venteliste til en ny kvinne, men er redd hun blir gravid igjen om jeg noen sinne kommer fremover på listen, så blir det mannlig vikar igjen hos nok en dame. 

Må til gynekolog, men tørr ikke fortelle det til en mann. 

Anonymkode: 19222...0e5

Dra til privat gynekolog da, så slipper du henvisning. Jeg går til privat gyn, syns det er veldig bra😊

Anonymkode: 76bcb...917

Skrevet

Du skal være glad legen din fikk inn vikar i det hele tatt, så vanskelig som det er å få tak i fastleger og fastlegevikarer for tiden kunne du blitt stående uten i den tiden legen din har permisjon. Lege er lege uansett kjønn, hvis du  ikke tør ta opp problemene dine fordi legen er en mann får du gå privat.  

Anonymkode: 2a828...4da

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er ikke ts,men et par av mine diagnose er k-ptsd og kronisk  anoreksi og jeg kan ikke ha mannlige behandlere. Jeg vet selvsagt at ikke alle menn er overgripere og at det finnes veldig dyktige mannlige behandlere, men i min situasjon så klarer ikke jeg å forholde meg til en mann.

Får håpe du aldri trenger hjelp på sykehus da, får der får du ikke velge kjønn på noen. Du får det personalet som er tilgjengelig, og passer det ikke for deg så er det bare å droppe undersøkelse og behandling. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får håpe du aldri trenger hjelp på sykehus da, får der får du ikke velge kjønn på noen. Du får det personalet som er tilgjengelig, og passer det ikke for deg så er det bare å droppe undersøkelse og behandling. 

Det er forskjell på fastlege og sykehus. 

Anonymkode: 942c3...d98

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er forskjell på fastlege og sykehus. 

Behandler er behandler-.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Behandler er behandler-.

En sykehus setting er noe annet enn fastlegekontor. Ikke meg du siterer, men det er en stor forskjell. 

ts: jeg forstår at du ønsker en kvinnelig fastlege, men det er lite å gjøre med det om fastlegen din har vikar. Da må du enten gjøre det beste ut av det eller gå privat. Evt. Kan du sende inn e-konsultasjon der du beskriver problemet og be om henvisning til gynekolog.

Anonymkode: 31e83...7f7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Herregud, hvordan vet du at han er mann? Jeg er født som gutt, men jeg er kvinne.

Anonymkode: aa809...c06

Det passer seg ikke å trolle om transtemaer i enhver tråd. Det er uansett helt innafor å gjøre antagelser om kjønn ut fra navn og kjønnsuttrykk, så der bommer du.

Anonymkode: 69110...6b6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føles godt å være spydig? Har du et så tragisk liv at du må angripe andre for å føle deg bedre med deg selv?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsket meg en kvinnelig fastlege og fikk det for et par år siden, men så begynte hun å kun jobbe hjemmefra og delte stillingen sin med to andre leger som var på kontoret.

Nå har jeg tre fastleger å forholde meg til, og de to legene som er på kontoret varierer hele tiden.

Noen ganger kommer jeg til en mannlig lege, andre ganger til en kvinnelig lege.

Jeg har funnet ut at jeg må gå privat til kvinnelig gynekolog de gangene det ikke er kvinnelig lege tilgjengelig på kontoret.

Anonymkode: 3f49c...c8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har funnet ut at jeg må gå privat til kvinnelig gynekolog de gangene det ikke er kvinnelig lege tilgjengelig på kontoret.

Jeg tror jeg må gjøre det samme, selv om det blir litt reisevei. Ellers kommer jeg bare ikke til å få tatt noen celleprøve.

Anonymkode: 69110...6b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ønsket meg en kvinnelig fastlege og fikk det for et par år siden, men så begynte hun å kun jobbe hjemmefra og delte stillingen sin med to andre leger som var på kontoret.

Nå har jeg tre fastleger å forholde meg til, og de to legene som er på kontoret varierer hele tiden.

Så utrolig rotete av legekontoret. Det hørtes bare stressende ut syns jeg. 

Skrevet

Jeg hadde diverse kvinnelige fastleger over en periode på ti år. Alle var greie nok, selv om jeg alltid følte meg litt «liten» i samtale med dem (jeg har en del fysiske sykdommer som må følges opp jevnlig). 

Jeg var veldig skeptisk da min siste kvinnelige fastlege skulle slutte for fem år siden, og jeg skulle få min første mannlige fastlege, som attpå til var 7-8 år yngre enn meg. Men vet du, det har gått over ALL forventning! Han er ekstremt dyktig faglig, empatisk og hyggelig, og får meg alltid til å føle meg velkommen. All skepsisen min forsvant veldig fort, og jeg føler meg SETT når jeg er hos ham. 
Jeg ønsker ikke å ta gynekologiske undesøkelser hos ham, da vi har blitt veldig godt kjent i løpet av disse årene, og det hadde føltes for intimt ut på et vis. Så alt av GU tar jeg hos en privatpraktiserende kvinnelig gynekolog. 

Anonymkode: 35305...ce5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 20.45):

Har vært i samme dilemma i mange år nå, men mannlige vikarer. Er på ny venteliste til en ny kvinne, men er redd hun blir gravid igjen om jeg noen sinne kommer fremover på listen, så blir det mannlig vikar igjen hos nok en dame. 

Må til gynekolog, men tørr ikke fortelle det til en mann. 

Du tør ikke fortelle en mann at du må til gynekolog?? Du vet at fastleger er mennesker med mange års utdannelse og erfaring i alt som kan skje i en kvinnekropp, som snakker med kvinner  om slike problemer på daglig basis? Det ingenting som vil heve et halvt øyenbryn engang. 

Anonymkode: 9638c...5db

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du tør ikke fortelle en mann at du må til gynekolog?? Du vet at fastleger er mennesker med mange års utdannelse og erfaring i alt som kan skje i en kvinnekropp, som snakker med kvinner  om slike problemer på daglig basis? Det ingenting som vil heve et halvt øyenbryn engang. 

Anonymkode: 9638c...5db

Jeg vet hvordan lege yrket fungerer. Alle leger jeg har gått til, kvinner og menn er snille dyktige leger, og jeg er sikker på at de har tatt det høyst profesjonellt. Men jeg er en sky person som syns kropp er vanskelig. Har aldri gått til gynekolog før, og er redd for menn og å være naken forran en eller snakke om ting med dem, spesielt de på min alder, noe alle de mannlige vikaren jeg har hatt har vært de siste årene. Men det er ikke personlig ment mot dem, det er min frykt som er urasjonell men tilstede uansett om jeg ønsker det eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var litt som det før, helt til jeg måtte igjennom ivf. Da fikk jeg null kontroll over hvem som fulgte meg opp, og endte opp med en mann som utførte innvendig ultralyd, og en annen som utførte innsett. Nå bryr jeg meg ikke lenger 😅 Nå foretrekker jeg nesten en mannlig, for han var langt mer forsiktig med proben enn det hun kvinnelige var. 

Anonymkode: 64fa1...0d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.11.2023 den 12.09):

Betyr dette rotet at de har fellesliste? Noen legekontorer arbeider slik. Jeg kommer kun til min egen fastlege, med mindre han er fraværende og det er krise. 

Anonymkode: ab86e...52f

Skrevet

K55. Skjønner ikke helt hvilken betydning kjønnet til legen har. Holder det ikke at det er en dyktig lege? Har mannlig fastlege, og er superfornøyd. Blir innimellom akuttsendt til legevakt eller sykehus, og syns ofte mannlige leger er mer behagelige. Men det viktigste er at de er flinke.

Anonymkode: ad601...d53

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

K55. Skjønner ikke helt hvilken betydning kjønnet til legen har. Holder det ikke at det er en dyktig lege? Har mannlig fastlege, og er superfornøyd. Blir innimellom akuttsendt til legevakt eller sykehus, og syns ofte mannlige leger er mer behagelige. Men det viktigste er at de er flinke.

Anonymkode: ad601...d53

Må være godt å være naiv til ting.

Skrevet

Jeg er kvinne med manlig fastlege. Jeg er litt ukomfortabel med GU og foretrekker kvinner gjør det om jeg får et valg, men ellers har jeg aldri tenkt på at det skulle være noen problemer man ikke kan ta med mannlig lege? 

Anonymkode: 43b0d...518

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...