AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 I denne uken og har ingen planer om å slutte før søndag kveld siden barna kommer mandag. Samboeren min gjennom 3 år har bestemt seg for å flytte ut. Er dette helsefarlig ? 1 til 2 flasker vin annen hver dag. Jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal takle dette uten å drikke. Har ellers et ok forhold til alkohol. Skal selvsagt ikke drikke når barna er tilbake. Anonymkode: 3c63e...476
Purple_Pixiedust Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Det går nok bra så lenge det ikke blir en vane. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Purple_Pixiedust skrev (1 time siden): Det går nok bra så lenge det ikke blir en vane. Satser på at barnas tilstedeværelse vil hindre meg neste uke Anonymkode: 3c63e...476
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 "Test ditt alkoholforbruk med Drikkestatus. Drikker du for mye alkohol? Og hvor farlig er egentlig dine drikkevaner? I denne testen kan du få svar!" https://avogtil.no/drikkestatus/ https://avogtil.no/fakta/hvor-mye-alkohol-er-skadelig/ Anonymkode: 8f80b...86e 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 Ikke gjør det, for det kan gå fort utover din kontroll. Bruddet gjør kjempevondt akkurat nå, men det vil gå over. Finn fram styrken i deg, og søk om hjelp. Alkohol er ikke en god mestringsstrategi, selv om det oppleves som en løsning ❤️ Anonymkode: 41bbc...07f 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #6 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke gjør det, for det kan gå fort utover din kontroll. Bruddet gjør kjempevondt akkurat nå, men det vil gå over. Finn fram styrken i deg, og søk om hjelp. Alkohol er ikke en god mestringsstrategi, selv om det oppleves som en løsning ❤️ Anonymkode: 41bbc...07f Jeg føler ikke jeg har andre muligheter. Ingen familie eller venner i nærheten 😭💔 Men når jeg drikker sovner jeg fortere. Ellers blir jeg våken alene hver natt Anonymkode: 3c63e...476
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #7 Skrevet 2. november 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg føler ikke jeg har andre muligheter. Ingen familie eller venner i nærheten 😭💔 Men når jeg drikker sovner jeg fortere. Ellers blir jeg våken alene hver natt Anonymkode: 3c63e...476 Det vil bare bli vanskeligere å slutte. For hver dag du gjør det så blir det vanskeligere. Det blir aldri lettere. Anonymkode: ec526...a51 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #8 Skrevet 2. november 2023 Fra hvor har du fått ideen om at alkohol hjelper i en sånn situasjon ? Hvor mange historier har vi hørt fra angrende synderen som har ødelagt alt rundt seg pga alkohol ? Å tro at en takler stress og utfordringer ved hjelp av alkohol er som å skyte seg sjøl i foten Anonymkode: a2ad3...1d1 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #9 Skrevet 2. november 2023 Har aldri forstått folk som drikker bort sorgene. Anonymkode: 92eba...f0c
Frk Midnattsol Skrevet 2. november 2023 #10 Skrevet 2. november 2023 Ut fra det du skriver, tolker jeg det som at du drikker fra 1/2 til 1 flaske vin om dagen? Hvis det er tilfelle, så lurer jeg først og fremst på hvorfor du drikker såpass mye? Tenker at jeg ikke hadde ønsket en samboer som drikker såpass hver dag hele uken igjennom. Det er faktisk ikke så hyggelig å tilbringe tid sammen med noen som er småberuset lange perioder av gangen, men det får være en annen sak..... Det som bekymrer meg litt her, er at du ikke tenker å slutte før søndagskvelden, og barna kommer mandag. Her vil jeg si at hvis du har drukket såpass hver dag i en uke, så synes jeg faktisk ikke at dine barn skal måtte oppleve deg småabstinent mandagen, for det blir du faktisk etter alkoholinntak daglig i 7 dager. Du vil nok ikke oppleve de helt store abstinentsymptomene, men du vil være småirritert, kroppen vil ønske alkohol, småsur, dårlig form generelt, dårligere kognitiv evne, dårligere til å se barnas emosjonelle behov, samt at kroppen faktisk ennå driver å kvitter seg med giftstoffene som er i den vinen du har drukket over en uke. Jeg tenker at hvis din samboer nå forlater pga ditt vininntak, så er det neppe første uken du har holdt på slikt, og hvis det er korrekt, så håper jeg du kan ta dette opp med din fastlege som kan henvise deg til en psykolog eller en ruspoliklinikk. Hvis dette ennå er på et begynnerstadie, så vil det kunne være nok. Hvis det derimot får fortsette over tid, så vil du muligens begynne å flytte grenser, og med det mener jeg at du begynner å ta deg et glass vin eller to "når barna er lagt", osv..... ....og ja, det å drikke rundt 5-7 flasker vin på en uke er helsefarlig! Alkohol er faktisk en gift som kroppen sliter med å kvitte seg med (derav fyllesyken), og din venn leveren, sliter hele denne uken med å få renset blodet ditt fra all vinen du drikker.... 2
ThereGoesBob Skrevet 2. november 2023 #11 Skrevet 2. november 2023 Hvordan gjør du det med bilkjøring?
Gjest Bombasi Skrevet 2. november 2023 #12 Skrevet 2. november 2023 (endret) Det er ikke smart å drukne sine sorger i alkohol. Og ikke over tid. Greit nok at du føler det hjelper der og da, men det kan fort bli slik at du "må" ty til alkohol for å døyve tankene i ettertid også. Det er ingen god vane. Da er det bedre at du prøver å håndtere følelsene uten alkohol, og så heller bruke alkohol som "nytemiddel". Men å drikke 0,5-1 flaske vin pr. dag i 7 dager, og at det blir med det, går nok bare godt. Endret 2. november 2023 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #13 Skrevet 2. november 2023 ThereGoesBob skrev (9 minutter siden): Hvordan gjør du det med bilkjøring? Vedkommende drikker mellom 2-4 glass vin, mest sannsynlig på kvelden. Tenker det går helt fint. Anonymkode: a669a...9de
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #14 Skrevet 2. november 2023 Hvordan klarer du jobben din oppi dette? Føler med deg❤️ Anonymkode: 3f1b7...c27
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #15 Skrevet 2. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Har aldri forstått folk som drikker bort sorgene. Anonymkode: 92eba...f0c Er vel det samme med de som spiser den bort eller jobber den bort. Alkohol gir en virkelighetsflukt og kortvarig angstdempende følelse. Tydde selv til for mye etter samlivsbrudd, ikke hver dag, men 2-3 dager i måneden drakk jeg meg stupfull og våknet gjerne med en mann i sengen. Ser tilbake at det var noe et ensomt helvete og anbefaler det ikke til noen, jeg håper virkelig ts finner en annen løsningsstrategi og føler med henne 🌹Er noe annet når man klarer å holde det til et glass om kvelden kontra en hel flaske, ts 😕 Anonymkode: f8605...9fa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå