AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #1 Skrevet 2. november 2023 Hei jeg har et spørsmål, ene av søskene mine har diverse utfordringer med blant annet borderline. Er det vanlig at de brått slutter å ta medisinene sine når dem har det vanskelig? Prøver og forstå hvorfor hen gjør det. Jeg får bare beskjed om å pelle meg vekk om jeg prøver å snakke med hen. Vi har ellers god kontakt og finner på mye kjekt ilag i gode perioder. Anonymkode: cf98b...603
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Det er verken vanlig eller uvanlig. Jeg har gjort det selv flere ganger fordi jeg får et innfall eller en stemme som forteller meg at medisinene er farlig for meg, at jeg ikke fortjener å ta dem, at noe farlig skal skje med meg eller andre pm jeg tar dem osv. Det er dumt å gjøre, men vanskelig å se der og da. Det er ofte ikke lett å hjelpe når de har blitt så dårlige. Jeg ville oppfordret til kontakt med lege eller psykiatrien om han blir fulgt opp. Evnt kan du ta en tlf dit for å forklare situasjonen og din bekymring. Anonymkode: 942a4...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Hvilke medisiner tar man som borderline? Anonymkode: e3713...8e8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 Ikke uvanlig, heller ikke uvanlig å slutte i terapi Anonymkode: b2b4c...05d 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei jeg har et spørsmål, ene av søskene mine har diverse utfordringer med blant annet borderline. Er det vanlig at de brått slutter å ta medisinene sine når dem har det vanskelig? Prøver og forstå hvorfor hen gjør det. Jeg får bare beskjed om å pelle meg vekk om jeg prøver å snakke med hen. Vi har ellers god kontakt og finner på mye kjekt ilag i gode perioder. Anonymkode: cf98b...603 Finnes ingen medisiner direkte mot Borderline. Bipolar derimot🙈 Anonymkode: ac3f8...34b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #6 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Finnes ingen medisiner direkte mot Borderline. Bipolar derimot🙈 Anonymkode: ac3f8...34b Hen bruker stemnings stabiliserende, cipralex og sobril mener Ts Anonymkode: cf98b...603
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #7 Skrevet 2. november 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Hen bruker stemnings stabiliserende, cipralex og sobril mener Ts Anonymkode: cf98b...603 Dersom vedkommende bruker stemningsstabiliserende er hen nok bipolar, ikke borderline. Det er to vidt forskjellige sykdommer. Men ja, mennesker med bipolar lidelse kan finne på å stoppe å ta medisiner i en hypoman/manisk fase, noe som generelt ikke pleier å være så bra. Anonymkode: 490ca...9a0
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #8 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dersom vedkommende bruker stemningsstabiliserende er hen nok bipolar, ikke borderline. Det er to vidt forskjellige sykdommer. Men ja, mennesker med bipolar lidelse kan finne på å stoppe å ta medisiner i en hypoman/manisk fase, noe som generelt ikke pleier å være så bra. Anonymkode: 490ca...9a0 Hen har borderline, var med hen mye til psykiater. Men kanskje hen har bipolar også? Anonymkode: cf98b...603
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #9 Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom vedkommende bruker stemningsstabiliserende er hen nok bipolar, ikke borderline. Det er to vidt forskjellige sykdommer. Men ja, mennesker med bipolar lidelse kan finne på å stoppe å ta medisiner i en hypoman/manisk fase, noe som generelt ikke pleier å være så bra. Anonymkode: 490ca...9a0 Stemningsstabiliserende brukes også ved borderline jo, man må ikke ha bipolar av den grunn. Jeg har i perioder sluttet å ta medisinene mine. Noen ganger fordi jeg får stemmer/tanker som ikke er mine inni hodet mitt som bestemmer at jeg ikke får lov til å ta de, og hvis jeg tar de må jeg straffe meg selv på ulike måter. Jeg har også opplevd å føle at verden eller jeg ikke finnes og at ingenting er ekte og at alt bare er en drøm. Da har jeg også latt være å ta de fordi alt blir uvirkelig og jeg da generelt ikke får gjort så mye av det jeg bør gjøre (sove, spise, personlig hygiene, ta medisiner osv.) I disse periodene er det også veldig vanskelig å forholde meg til de rundt meg av venner og familie. Prøver generelt å ha et mest mulig overflatisk forhold til de fleste uansett, men blir minimalt med kontakt når det er slik. Anonymkode: 01dae...cbe 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå