Gå til innhold

Bråkete lastebiler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har en god stund (flere måneder) vært plaget av lastebiler som parkerer på parkeringsplassen rett ved huset mitt sånn mellom 4.30 og 5.30 nesten hver morgen. Det virker som om de tar en pause der. Problemet er at de lar tenninga stå på så bilen står og dundrer i 15-20 min før de kjører videre. Er dette innafor så tidlig om morgenen? Jeg får ikke sett hva slags firma det er uten å gå ut av huset så jeg vet ikke hvor jeg skal ta kontakt, men må vel ut å se neste gang for det er utrolig slitsomt..

Anonymkode: f5f35...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Troyamin skrev (1 time siden):

Ja, det er innafor. De er på jobb, de står ikke der "for gøy" for å forsure dagen din. 

De har faktisk ingen grunn til å stå der :) det er en tom butikk parkering lenger ned uten noen hus rundt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De har faktisk ingen grunn til å stå der :) det er en tom butikk parkering lenger ned uten noen hus rundt 

Da får du gå ut og vise de til nærmeste parkering du mener er bedre, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem eier parkeringsplassen? Er det butikken kan du kanskje be om at de setter opp «ingen parkering mellom 00:00 og 06:00? Men da kan du heller ikke bruke plassen til besøksparkering for overnattingsgjester…

De har forresten god grunn til å stå der, pga hviletidsbestemmelser. Det er ikke så mange tilrettelagte lastebilhvileplasser i Norge, dessverre.

Anonymkode: 31daa...552

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke lov å stå på tomgang så lenge, det er bøter for dette. Det er flere ting du kan gjøre:

- Ring politiet neste gang det skjer så de kan ta seg en prat med dem.

- Kontakt eier av parkeringen

- Se hvilken biler det er og skriv en mail til eier av firma de kjører for.

Anonymkode: d5e35...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...