Gå til innhold

Hvorfor er det ikke mer opprør i verden over det som skjer i Gaza?


tutu11

Anbefalte innlegg

NatNat skrev (1 minutt siden):

kan ikke la være å dele en artikkel fra VG fra et par dager siden. Bildet er (of course) veldig tragisk... Men hvis man leser videre, man finner denne perlen :

 

   

"Et liv med hermetikk

Jeg savner kylling, kjøtt, frukt og fisk. Jeg er lei av hermetikk.

I en teltleir sør i Gaza forbereder Reem Okasha brøddeig for å bryte fasten sammen med sine to søstre og deres barn."

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8JbQjA/rapport-fra-gaza-sult-brukes-som-vaapen

De er i en akutt sultkatastrofe, men kan faste som vanlig under Ramadan? 
 

Hermetikk er det vi i Norge skal ha lagret i tilfelle krig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trubadur skrev (3 minutter siden):

Shabra og Shatila, sier du.
 

Mon tro om ikke også Libanon burde ha fryktelig dårlig samvittighet her? 

Whataboutism. Det er gjort for og aa illustrere uretten folk ikke bryr seg med og aa se naar de ufarliggjoer Israels millitaere som at de aldri gjoer noe Galt. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulovlig verdi said:

UNwatch er en pro-Israelsk organisasjon som jobber mot kritikk av Israel i FN...

Vet ikke, men jeg vet at FN uten tvil er pro-Palestina.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (1 minutt siden):

Det er ikke dehydrering vi snakker om. Men, rett og slett at noedhjelpen inn til Gaza ikke er tilstrekkelig. Dessuten stemmer det ikke at folk ikke har doedd av mangel paa mat.

 

'At the Emirati Hospital in Rafah, 16 premature babies have died of malnutrition-related causes over the past five weeks, one of the senior doctors told The Associated Press.'

 

https://apnews.com/article/gaza-malnutrition-famine-children-dying-israel-palestinians-2f938b1a82d7822c7da67cc162da1a37

Hjelper det premature babyer å sende inn mer frukt, kylling og kjøtt tenkte du…? 

NatNat skrev (1 minutt siden):

kan ikke la være å dele en artikkel fra VG fra et par dager siden. Bildet er (of course) veldig tragisk... Men hvis man leser videre, man finner denne perlen :

 

   

"Et liv med hermetikk

Jeg savner kylling, kjøtt, frukt og fisk. Jeg er lei av hermetikk.

I en teltleir sør i Gaza forbereder Reem Okasha brøddeig for å bryte fasten sammen med sine to søstre og deres barn."

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8JbQjA/rapport-fra-gaza-sult-brukes-som-vaapen

Det var den jeg også leste. Bryter fasten under ramadan, under en visstnok suktkatastrofe, og klager over å være lei av hermetikk. De er nok døden nær gitt.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (Akkurat nå):

De er i en akutt sultkatastrofe, men kan faste som vanlig under Ramadan? 
 

Hermetikk er det vi i Norge skal ha lagret i tilfelle krig. 

Herlighet for et idiotisk argument. Hvor skal man I det hele begynne

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari Y said:

Det er ikke dehydrering vi snakker om. Men, rett og slett at noedhjelpen inn til Gaza ikke er tilstrekkelig. Dessuten stemmer det ikke at folk ikke har doedd av mangel paa mat.

 

'At the Emirati Hospital in Rafah, 16 premature babies have died of malnutrition-related causes over the past five weeks, one of the senior doctors told The Associated Press.'

 

https://apnews.com/article/gaza-malnutrition-famine-children-dying-israel-palestinians-2f938b1a82d7822c7da67cc162da1a37

Og jeg sier at det er ingen som har død av dehydrering.
Og du sier at ingen har død av dehydrering.

Så da kan vi vel være enige i at dem får nok vann ihvertfall?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Julebrunost said:

De er i en akutt sultkatastrofe, men kan faste som vanlig under Ramadan? 
 

Hermetikk er det vi i Norge skal ha lagret i tilfelle krig. 

Jeg spiser hermetikk ganske ofte. Og aldri kjøtt eller fisk siden jeg er vegetar.. :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (4 minutter siden):

kan ikke la være å dele en artikkel fra VG fra et par dager siden. Bildet er (of course) veldig tragisk... Men hvis man leser videre, man finner denne perlen :

 

   

"Et liv med hermetikk

Jeg savner kylling, kjøtt, frukt og fisk. Jeg er lei av hermetikk.

I en teltleir sør i Gaza forbereder Reem Okasha brøddeig for å bryte fasten sammen med sine to søstre og deres barn."

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8JbQjA/rapport-fra-gaza-sult-brukes-som-vaapen

 

Allerede oeverst: 

'Når sulten tærer, blir mennesker desperate. Familier i Gaza må spise dyrefôr og gress for å prøve å overleve'

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (2 minutter siden):

Hjelper det premature babyer å sende inn mer frukt, kylling og kjøtt tenkte du…? 

Det var den jeg også leste. Bryter fasten under ramadan, under en visstnok suktkatastrofe, og klager over å være lei av hermetikk. De er nok døden nær gitt.

Det helper i hvert fall ikke at man fryser noedhjelp naar de er forpliktet til det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (4 minutter siden):

UNwatch er en pro-Israelsk organisasjon som jobber mot kritikk av Israel i FN...

Feil!

 

Based in Geneva, Switzerland for more than three decades, United Nations Watch was established in 1993 by legendary civil rights activist Morris B. Abram, the former U.S. Permanent Representative to the United Nations in Geneva.

 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (2 minutter siden):

Og jeg sier at det er ingen som har død av dehydrering.
Og du sier at ingen har død av dehydrering.

Så da kan vi vel være enige i at dem får nok vann ihvertfall?

Det er i alle fall noen babyer som har doedd av sult 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y said:

 

Allerede oeverst: 

'Når sulten tærer, blir mennesker desperate. Familier i Gaza må spise dyrefôr og gress for å prøve å overleve'

De kan alltid snakke med Hamas og andre pøbler som stjeler alt som kommer og selger det på svarte børsen...

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (1 minutt siden):

Det er i alle fall noen babyer som har doedd av sult 

Da burde de vel heller be om morsmelkserstatning enn kjøtt, kylling, frukt og grønnsaker… ?

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julebrunost skrev (1 minutt siden):

Feil!

 

Based in Geneva, Switzerland for more than three decades, United Nations Watch was established in 1993 by legendary civil rights activist Morris B. Abram, the former U.S. Permanent Representative to the United Nations in Geneva.

 

 

Helt feil er det nok ikke

 

https://www.timesofisrael.com/pro-israel-watchdog-group-accuses-senior-un-official-of-trying-to-block-their-work/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke på den like button folkens. 

Stå på ;)

5-9 likes på absolutt alle pro-Israelske innlegg lol. Kan se for meg at det er de samme 5-6 folka som manisk oppdaterer forumet for å forsikre seg om at de har fått likt det siste innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

United Nations Watch is a Swiss non-governmental organization, established under Art. 60 of the Swiss Civil Code, whose mandate is to monitor the performance of the United Nations by the yardstick of its own Charter.

 

At de ofte har forsvart Israel er fordi Iarael er det landet som UN flest ganger har kommet med krav til. Selv med mange rapgale diktatorer som slakter ned folk sittende i UN. Forstå det den som kan. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NatNat skrev (2 minutter siden):

De kan alltid snakke med Hamas og andre pøbler som stjeler alt som kommer og selger det på svarte børsen...

Du forventer altsaa at de skal snakke med Hamas om det? Jeg tror du boer vaere forsiktig med og aa uttale deg foer du bor i et hermetisk lukket omraade styrt av en autoritaer gruppe og du ikke har tilgang paa mat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (5 minutter siden):

Det er i alle fall noen babyer som har doedd av sult 

Ja, de smarte Hamasene koblet jo fra mange premature babyer bare for å ta bilde og vise hva den påståtte strømkutten fra Israel gjorde. Det var bare det at Hamas selv tok strømmen for å ha strøm i tunnelene sine. Babyene dødde. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mari Y said:

Du forventer altsaa at de skal snakke med Hamas om det? Jeg tror du boer vaere forsiktig med og aa uttale deg foer du bor i et hermetisk lukket omraade styrt av en autoritaer gruppe og du ikke har tilgang paa mat 

helt enig men hvorfor legger du skylda på Israel da ? De drepte til og med en stakkars sjåfør fra Egypt som kom med mat.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (1 minutt siden):

United Nations Watch is a Swiss non-governmental organization, established under Art. 60 of the Swiss Civil Code, whose mandate is to monitor the performance of the United Nations by the yardstick of its own Charter.

 

At de ofte har forsvart Israel er fordi Iarael er det landet som UN flest ganger har kommet med krav til. Selv med mange rapgale diktatorer som slakter ned folk sittende i UN. Forstå det den som kan. 

Les det Jeg la ut

 

'A prominent pro-Israel lobbying group at the United Nations on Friday accused a senior official at the UN Human Rights Council of systematically trying to block their work over a number of years.

 

UN Watch filed a 30-page complaint to Secretary-General Antonio Guterres against Eric Tistounet, the chief of the Human Rights Council branch of the Office of the UN High Commissioner for Human Rights, accusing him of “systematic harassment, censorship and discrimination.”

Om de naa ikke er det, saa omtales de i hvert fall slik 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...