Pippi Lotta Skrevet 10. april #481 Del Skrevet 10. april NatNat skrev (2 minutter siden): som vanlig, vi hører kun hva passer regjeringen i Norge. Visste du at det skjedde om natta ? Fordi det visste jeg ikke før jeg leste den på BBC (for de som hevder at det var umulig å ikke vite de var fra WCK siden de hadde et merke på takene) Nå har Israel selv sakt at de var fult klar over hvilke biler de skjøt på, så de viste det jo åpenbart uavhengig av hva kl var. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 10. april #482 Del Skrevet 10. april A new man skrev (2 timer siden): Nå har det jo vært litt utvikling her. Partene er i dialog, Hamas har tilkjennegitt at de ikke har så mange som 40 levende gisler igjen. Israel har trukket ut tre av fire bataljoner? Så hva skjer? Blir det våpenhvile og fred, det er få gisler igjen? Har Bibi bukket under for press fra FN og USA? Gir de en Eid Mubarak-pause? Er det bare rest and recuperation etter seks måneder med kamper for IDF soldatene? Er det Bibi som trenger en «evig» krig for å beholde makten? Usikker. Er det ingen gisler igjen i live så vil det nok ha litt å si. En del av IDF-soldatene er muslimer og, kan jo være de tar pause under ID. Det siste vet jeg ikke om er tilfelle, altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 10. april #483 Del Skrevet 10. april NatNat skrev (31 minutter siden): som vanlig, vi hører kun hva passer regjeringen i Norge. Visste du at det skjedde om natta ? Fordi det visste jeg ikke før jeg leste den på BBC (for de som hevder at det var umulig å ikke vite de var fra WCK siden de hadde et merke på takene) Det var også hamaskrigere med på bilene. Husker dessverre ikke hvor jeg leste det, også mulig at de var med som livvakter, men jeg tror IDF ble lurt. Det var noe med at kortesjen kjørte inn i en hangar, og at når de kjørte ut var det en bil som tok en annen vei. Teorien er at den ensomme bilen var «fluktbilen» til Hamas. Både IDF og arbeidsgiveren til hjelpearbeiderne prøvde å få tak i dem på telefon, men de svarte ikke. Hvorfor vet jeg ikke. Så virker som IDF trodde at bilene var overtatt av Hamas. Jeg tror at hjelpearbeiderne ble ofra av Hamas for å sette Israel i et ytterligere dårlig lys. Jeg tror ikke Hamas bryr seg døyten om de sivile. De har uansett ordna seg hamasene. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 10. april #484 Del Skrevet 10. april 2 hours ago, Pippi Lotta said: Nå har Israel selv sakt at de var fult klar over hvilke biler de skjøt på, så de viste det jo åpenbart uavhengig av hva kl var. Nei, IDF har sagt at de som skjøt trodde bilene tilhørte Hamas. Bilene var av en type vanligvis brukt av Hamas og de kunne ikke se merkene på taket i mørket. 4 biler kjørte ut av varehuset. En av bilene kjørte nordover, og man kunne se militante med våpen i den bilen. Den bilen var for nær en annen nødhjelpsfasilitet til at den ble beskutt. De antok at de tre andre bilene som kjørte i en annen retning også tilhørte Hamas. Det var derimot kun ett våpen identifisert i de tre bilene, og det viste seg også å være en feil-identifisering. Det var en svak identifisering og brudd på protokoll. https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-795514 https://au.news.yahoo.com/israel-gaza-inside-idfs-detailed-124012321.html 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 11. april #485 Del Skrevet 11. april Satt meg ned på en benk like ved pro-pal demonstrasjonen i byen i går. De ropte og skreik om Intifada 🤔 IS har nok hørt deres rop, de som roper om mer Intifada, de (IS) har nå gått ut og vil vise Europa hva Intifada faktisk er, i de kommende store fotball begivenheter. Ellers så roper de på Yemen, om å bombe flere handelsskip. Norske og andre skip helt uten tilknytning til Israel, ble beskutt. Slike handlinger blir de visst stolte av. La oss oppmuntre fanatiske folk med dødelige våpen, om å bruke de mot sivile! Makes so much sense…. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. april #486 Del Skrevet 11. april Madame Butterfly skrev (53 minutter siden): Satt meg ned på en benk like ved pro-pal demonstrasjonen i byen i går. De ropte og skreik om Intifada 🤔 IS har nok hørt deres rop, de som roper om mer Intifada, de (IS) har nå gått ut og vil vise Europa hva Intifada faktisk er, i de kommende store fotball begivenheter. Ellers så roper de på Yemen, om å bombe flere handelsskip. Norske og andre skip helt uten tilknytning til Israel, ble beskutt. Slike handlinger blir de visst stolte av. La oss oppmuntre fanatiske folk med dødelige våpen, om å bruke de mot sivile! Makes so much sense…. Dessverre så ser det ut som politikken i Midtøsten også påvirker oss her i Europa på en negativ måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 11. april #487 Del Skrevet 11. april Så dere at et dansk militærskip ble beskutt av droner fra Houtiene? De klarte å skyte dem ned manuelt, heldigvis, da radar etc ikke virket. Det er skandale i Danmark på grunn av dette. Alt dette ropet om genocide og alt dette sinnet som utvises av de som er propal mot vestlige interesser; handler det egentlig om Gaza? Ser det kastes rødmaling, parlamentsmedlemmer forfølges og hetses, men de som har avslått våpenhvile er Hamas. Hva vil de som roper om genocide skal gjøres? 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 11. april #488 Del Skrevet 11. april Julebrunost skrev (3 minutter siden): Så dere at et dansk militærskip ble beskutt av droner fra Houtiene? De klarte å skyte dem ned manuelt, heldigvis, da radar etc ikke virket. Det er skandale i Danmark på grunn av dette. Alt dette ropet om genocide og alt dette sinnet som utvises av de som er propal mot vestlige interesser; handler det egentlig om Gaza? Ser det kastes rødmaling, parlamentsmedlemmer forfølges og hetses, men de som har avslått våpenhvile er Hamas. Hva vil de som roper om genocide skal gjøres? Utslette Israel og la palestinerne ta over hele landet, tror jeg. Israel har jo «stjålet» landet. Tror det er essensen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 11. april #489 Del Skrevet 11. april Trubadur skrev (4 minutter siden): Utslette Israel og la palestinerne ta over hele landet, tror jeg. Israel har jo «stjålet» landet. Tror det er essensen. Det tror jeg også. Så da blir det ganske så platt å påberope seg å være «de gode» som kjemper for barna og de svake, når de bare ønsker folkemord selv. Et Israel styrt av palestinere? Det vil ingen av nabolandene heller ha. Man så jo hva som skjedde i Libanon, Jordan etc… 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. april #490 Del Skrevet 11. april Trubadur skrev (5 minutter siden): Utslette Israel og la palestinerne ta over hele landet, tror jeg. Israel har jo «stjålet» landet. Tror det er essensen. De har planer om å tvinge en liten del av israelerne til å bli, leger og ingeniører pg sånt. Hamas har planlagt dette. De ønsker å unngå «Brain-drain». 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 11. april #491 Del Skrevet 11. april (endret) Svava skrev (9 timer siden): Nei, IDF har sagt at de som skjøt trodde bilene tilhørte Hamas. Bilene var av en type vanligvis brukt av Hamas og de kunne ikke se merkene på taket i mørket. 4 biler kjørte ut av varehuset. En av bilene kjørte nordover, og man kunne se militante med våpen i den bilen. Den bilen var for nær en annen nødhjelpsfasilitet til at den ble beskutt. De antok at de tre andre bilene som kjørte i en annen retning også tilhørte Hamas. Det var derimot kun ett våpen identifisert i de tre bilene, og det viste seg også å være en feil-identifisering. Det var en svak identifisering og brudd på protokoll. https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-795514 https://au.news.yahoo.com/israel-gaza-inside-idfs-detailed-124012321.html Nei beklager. Det Israel hevder er at de ikke forsto det var de humanitære bilende, selv om de opserverte billene laste av mat slik det var varslet at de humanitære bilene bilene skulle gjøre... Israel sier også at grunnen til at bilene ble angrepet var at de trode en av passasjerene var bevæpnet, men det var jo også feil. De har åpenbart ikke undersøkt noe særlig nøye før de drepte her.... Det går uanset ikke an og ta liv av 7 menesker for så og skylde på mangel av lys... Vi kan jo håpe det kommer en uavhengig gransking som kan gi et svar på hva som skjede, men Israel har jo ikke ønsket å samarbeide med uavhengige gransker så langt desvere. The investigation found that the forces identified a gunman on one of the aid trucks, following which they identified an additional gunman. After the vehicles left the warehouse where the aid had been unloaded, one of the commanders mistakenly assumed that the gunmen were located inside the accompanying vehicles and that these were Hamas terrorists. The forces did not identify the vehicles in question as being associated with WCK. Following a misidentification by the forces, the forces targeted the three WCK vehicles based on the misclassification of the event and misidentification of the vehicles as having Hamas operatives inside them, with the resulting strike leading to the deaths of seven innocent humanitarian aid workers. https://www.idf.il/en/mini-sites/hamas-israel-war-24/all-articles/conclusion-of-the-investigation-into-the-incident-in-which-7-wck-employees-were-killed-during-a-humanitarian-operation-in-gaza/ Endret 11. april av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 11. april #492 Del Skrevet 11. april Talsmann for Hamas intervjues. Han kommer med noen gullkorn. https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/han-lever-med-skyteskive-pa-ryggen-dette-sier-hamas-om-7-oktober-na/16600938/ Quote Hamdan avviser at Hamas-krigere voldtok og drepte sivile 7. oktober. Han hevder også at det ikke var Hamas som sto bak kidnappingene av gisler. Quote – I en palestinsk stat må alle gjerne bo, sier Hamdan. – Vil det også si at kvinner og homoseksuelle vil få samme rettigheter? – Det kan eller vil jeg ikke svare på. Jeg insisterer på at dette er vårt land, og våre rettigheter. Vi skal få dem tilbake, sier han. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 11. april #493 Del Skrevet 11. april (endret) 1 hour ago, Pippi Lotta said: Nei beklager. Det Israel hevder er at de ikke forsto det var de humanitære bilende, selv om de opserverte billene laste av mat slik det var varslet at de humanitære bilene bilene skulle gjøre... Israel sier også at grunnen til at bilene ble angrepet var at de trode en av passasjerene var bevæpnet, men det var jo også feil. De har åpenbart ikke undersøkt noe særlig nøye før di drepte her.... Det går uanset ikke an og ta liv av 7 menesker for så og skylde på mangel av lys... Vi kan jo håpe det kommer en uavhengig gransking som kan gi et svar på hva som skjede, men Israel har jo ikke ønsket å samarbeide med uavhengige gransker så langt desvere. The investigation found that the forces identified a gunman on one of the aid trucks, following which they identified an additional gunman. After the vehicles left the warehouse where the aid had been unloaded, one of the commanders mistakenly assumed that the gunmen were located inside the accompanying vehicles and that these were Hamas terrorists. The forces did not identify the vehicles in question as being associated with WCK. Following a misidentification by the forces, the forces targeted the three WCK vehicles based on the misclassification of the event and misidentification of the vehicles as having Hamas operatives inside them, with the resulting strike leading to the deaths of seven innocent humanitarian aid workers. https://www.idf.il/en/mini-sites/hamas-israel-war-24/all-articles/conclusion-of-the-investigation-into-the-incident-in-which-7-wck-employees-were-killed-during-a-humanitarian-operation-in-gaza/ Kilden din viser jo også at IDF ikke assosierte bilene med WCK, og trodde bilene var Hamas. Du hevdet Israel hadde sagt de visste hvilke biler de beskjøt. Det stemmer ikke. Det var en rekke feil som ledet til det, men en av årsakene til at det kunne skje var at de på operasjonelt nivå ikke hadde blitt informert om den avtalte koordineringen mellom WCK og IDF. Hamas-militante ble bekreftet i konvoien på vei mot varehuset, og Hamas-militante ble bekreftet i den fjerde bilen som ikke ble beskutt. Endret 11. april av Svava 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 11. april #494 Del Skrevet 11. april (endret) Svava skrev (18 minutter siden): Kilden din viser jo også at IDF ikke assosierte bilene med WCK, og trodde bilene var Hamas. Kilden min er en utalelse fra Israel selv, så den viser ikke noe annet en hva Israel sier (de som er ansvarlige for døden til dise 7 uskyldige hjelpearbeiderne). Forhåpentligvis får vi en uavhengig granskning som kan gi svar, men jeg tviler på det så lenge Israel nekter å samarbeide med noen som prøver og verifisere at det de sier er sant. Svava skrev (18 minutter siden): Du hevdet Israel hadde sagt de visste hvilke biler de beskjøt. Det stemmer ikke. Ja, derfor beklaget jeg i inleget du siterer..... Svava skrev (18 minutter siden): Det var en rekke feil som ledet til det, men en av årsakene til at det kunne skje var at de på operasjonelt nivå ikke hadde blitt informert om den avtalte koordineringen mellom WCK og IDF. Hamas-militante ble bekreftet i konvoien på vei mot varehuset, og Hamas-militante ble bekreftet i den fjerde bilen som ikke ble beskutt. Ja det var åpenbart mange feil som ble begått her, det er du, jeg og til og med Israel helt enige om. For de burde jo undersøkt hvem de skjøt på! Det at de har fått drepe nesten 200 hjelpearbeidere (flere en registrert i noen tidligere konflikt) før disse 7 uten å få særlig konsekvenser, har kansje ikke gjort dem så opptatt av å kontrollere hvem ofrene er.... Nå har jo dise drapene git noen (ganske små) konsekvenser fra Biden, så får håpe de blir mer opptatt av å identifisere de som drepes i framtiden. Endret 11. april av Pippi Lotta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 11. april #495 Del Skrevet 11. april (endret) 49 minutter siden, Pippi Lotta said: Kilden min er en utalelse fra Israel selv, så den viser ikke noe annet en hva Israel sier (de som er ansvarlige for døden til dise 7 uskyldige hjelpearbeiderne). Forhåpentligvis får vi en uavhengig granskning som kan gi svar, men jeg tviler på det så lenge Israel nekter å samarbeide med noen som prøver og verifisere at det de sier er sant. Ja, derfor beklaget jeg i inleget du siterer..... Ja det var åpenbart mange feil som ble begått her, det er du, jeg og til og med Israel helt enige om. For de burde jo undersøkt hvem de skjøt på! Det at de har fått drepe nesten 200 hjelpearbeidere (flere en registrert i noen tidligere konflikt) før disse 7 uten å få særlig konsekvenser, har kansje ikke gjort dem så opptatt av å kontrollere hvem ofrene er.... Nå har jo dise drapene git noen (ganske små) konsekvenser fra Biden, så får håpe de blir mer opptatt av å identifisere de som drepes i framtiden. Jeg forstod ikke at du gikk bort fra din første uttalelse om at Israel hadde sagt de visste hvilke biler de skjøt. Det ble begått flere feil da de 7 hjelpearbeiderne ble drept, men at flere hjelpearbeidere har blitt drept enn i noen tidligere konflikt viser lite i den sammenhengen. Det har heller aldri vært en konflikt der flere hundre nødhjelpsarbeidere også er militant aktive i terrororganisasjoner. https://www.timesofisrael.com/unrwa-report-claims-some-agency-employees-admitted-hamas-ties-under-israel-coercion/ Jeg tror alle er enige i at feilen da de 7 hjelpearbeiderne ble drept aldri skulle skjedd. Det skulle ha vært forhindret av eksisterende prosedyrer. Prosedyrer ble brutt og derfor fikk et par ansatte i IDF sparken. Angrepet var basert på indisier. I tillegg har etterforskningen vist andre områder som kunne forhindret ulykken som merking av biler som kan sees av dronekameraet i mørket. Quote The IDF said its intelligence shows that some 450 terror operatives in Gaza, mostly Hamas members, are also employed by UNRWA. Endret 11. april av Svava La til siste avsnitt 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. april #496 Del Skrevet 11. april Svava skrev (3 timer siden): Jeg forstod ikke at du gikk bort fra din første uttalelse om at Israel hadde sagt de visste hvilke biler de skjøt. Det ble begått flere feil da de 7 hjelpearbeiderne ble drept, men at flere hjelpearbeidere har blitt drept enn i noen tidligere konflikt viser lite i den sammenhengen. Det har heller aldri vært en konflikt der flere hundre nødhjelpsarbeidere også er militant aktive i terrororganisasjoner. https://www.timesofisrael.com/unrwa-report-claims-some-agency-employees-admitted-hamas-ties-under-israel-coercion/ Jeg tror alle er enige i at feilen da de 7 hjelpearbeiderne ble drept aldri skulle skjedd. Det skulle ha vært forhindret av eksisterende prosedyrer. Prosedyrer ble brutt og derfor fikk et par ansatte i IDF sparken. Angrepet var basert på indisier. I tillegg har etterforskningen vist andre områder som kunne forhindret ulykken som merking av biler som kan sees av dronekameraet i mørket. Det viser bare at Israel ikke har vært så nøye på hvem, hva og hvorfor de har angrepet personer og kjøretøy på Gaza. Hvor mange barn har mistet livet pga Israels brudd på rutiner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 11. april #497 Del Skrevet 11. april 1 hour ago, Apis said: Det viser bare at Israel ikke har vært så nøye på hvem, hva og hvorfor de har angrepet personer og kjøretøy på Gaza. Hvor mange barn har mistet livet pga Israels brudd på rutiner? Hvordan viser det det? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. april #498 Del Skrevet 11. april Duraton skrev (17 minutter siden): Hvordan viser det det? Du tenker de har drept 13 000 barn med overlegg? Jeg tenker 13000 barn har blitt drept pga de ikke har vært så nøye på hvem, hva eller hvorfor de har bombet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 11. april #499 Del Skrevet 11. april 1 minutt siden, Apis said: Du tenker de har drept 13 000 barn med overlegg? Jeg tenker 13000 barn har blitt drept pga de ikke har vært så nøye på hvem, hva eller hvorfor de har bombet. Du sitter med full oversikt over hvordan IDF tar beslutninger? 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. april #500 Del Skrevet 11. april (endret) Duraton skrev (5 minutter siden): Du sitter med full oversikt over hvordan IDF tar beslutninger? Det holder å se på resultatet av beslutningene som blir tatt Endret 11. april av Apis 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå