Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært sammen med typen i litt over 1 år nå, vi er begge 27 år gamle. Før jeg møtte han var jeg på fylla hver helg og jeg likte at han var motsatt av meg, han drikker bare ved spesielle anledninger, typ 2 ganger i året. Han var åpen om at han kunne aldri hatt noe seriøst med noen som meg som var ute hver helg og hadde festing som en hobby. Men jeg ble veldig fort forelsket i denne fyren og tenkte samtidig at det hadde vært bra for meg å roe kraftig ned. Vi hadde en lang prat, og han åpnet seg om et tillitsbrudd når ex´n var utro på fylla, og at det har vært et problem for han i forhold i etterkant at han ikke klarer å slappe av når partner er ute. Jeg sa at jeg er veldig lei av den livsstilen jeg hadde og var klar til å slå meg til ro, og han bestemte seg for å gi oss en sjanse. Nå kan det gå ukesvis uten at jeg er ute, men synes fortsatt at det er vanvittig gøy med en skikkelig fest innimellom. Problemet er at det blir skikkelig dårlig stemning hver gang jeg sier at jeg skal på fest til helgen, merker at han blir skikkelig tilbaketrukket og irritert hver gang, selv om det er 5-6 uker siden jeg var på fest sist. Noen som har vært i en lignende situasjon eller har tips?

Anonymkode: f279e...440

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dere har tolket litt forskjellig? Når du sa at du var «klar til å slå deg til ro» tolket han kanskje «ferdig med festing» mens du tolket «skal feste mindre-ikke hver helg».

Jeg forstår dere begge. Kan dere sette dere ned og snakke om forventninger og behov? Hva kan dere begge leve godt med? Begge bør strekke seg litt her.

Anonymkode: 9cbff...2f3

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje dere har tolket litt forskjellig? Når du sa at du var «klar til å slå deg til ro» tolket han kanskje «ferdig med festing» mens du tolket «skal feste mindre-ikke hver helg».

Jeg forstår dere begge. Kan dere sette dere ned og snakke om forventninger og behov? Hva kan dere begge leve godt med? Begge bør strekke seg litt her.

Anonymkode: 9cbff...2f3

Tja, jeg har mindre forståelse for han, som ikke forstår at den nye kjæresten og eksen ikke er samme person, og at selv om den ene var utro så betyr det ikke at den andre kommer til å være det. Det er manipulerende og ødeleggende for forholdet å gå rundt å være tilbaketrukket og irritert (spesielt over lengre tid).

Det sagt, så synes jeg personlig at å feste hver 5-6 uke er mye. Disse to burde vurdere å slå opp, for begges del. Begge har det kjipt i dette forholdet, bare på ulike måter.

Anonymkode: 12b28...72c

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tja, jeg har mindre forståelse for han, som ikke forstår at den nye kjæresten og eksen ikke er samme person, og at selv om den ene var utro så betyr det ikke at den andre kommer til å være det. Det er manipulerende og ødeleggende for forholdet å gå rundt å være tilbaketrukket og irritert (spesielt over lengre tid).

Det sagt, så synes jeg personlig at å feste hver 5-6 uke er mye. Disse to burde vurdere å slå opp, for begges del. Begge har det kjipt i dette forholdet, bare på ulike måter.

Ja jeg ville aldri funnet på å vær utro uansett hvor mye jeg hadde festet. Det er ikke sann at alkohol i blodet er synonymt med å vær utro, det er et valg man tar, og det ville jeg aldri gjort.

Synes ikke å ta seg en fest hver 5-6 helg er mye når man er i 20-åra, det burde da vær innafor tenker nå jeg.

Ts

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er det som gjør at fest og fyll er så viktig for deg? Viktigere enn kjæresten?

Anonymkode: bb10d...d09

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

Jeg har vært sammen med typen i litt over 1 år nå, vi er begge 27 år gamle. Før jeg møtte han var jeg på fylla hver helg og jeg likte at han var motsatt av meg, han drikker bare ved spesielle anledninger, typ 2 ganger i året. Han var åpen om at han kunne aldri hatt noe seriøst med noen som meg som var ute hver helg og hadde festing som en hobby. Men jeg ble veldig fort forelsket i denne fyren og tenkte samtidig at det hadde vært bra for meg å roe kraftig ned. Vi hadde en lang prat, og han åpnet seg om et tillitsbrudd når ex´n var utro på fylla, og at det har vært et problem for han i forhold i etterkant at han ikke klarer å slappe av når partner er ute. Jeg sa at jeg er veldig lei av den livsstilen jeg hadde og var klar til å slå meg til ro, og han bestemte seg for å gi oss en sjanse. Nå kan det gå ukesvis uten at jeg er ute, men synes fortsatt at det er vanvittig gøy med en skikkelig fest innimellom. Problemet er at det blir skikkelig dårlig stemning hver gang jeg sier at jeg skal på fest til helgen, merker at han blir skikkelig tilbaketrukket og irritert hver gang, selv om det er 5-6 uker siden jeg var på fest sist. Noen som har vært i en lignende situasjon eller har tips?

Dette høres ut som noe Han må jobbe med, skjønner at pga fortiden så er han usikker men han legger X’en sine handlinger over på deg

• Liker 2
Skrevet

Vel eg hadde ikkje likt at ein mann la føringar for fritida mi. Så lenge du faktisk er trofast er det ikkje eit problem. 

Anonymkode: c75a9...1f9

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg ville aldri funnet på å vær utro uansett hvor mye jeg hadde festet. Det er ikke sann at alkohol i blodet er synonymt med å vær utro, det er et valg man tar, og det ville jeg aldri gjort.

Synes ikke å ta seg en fest hver 5-6 helg er mye når man er i 20-åra, det burde da vær innafor tenker nå jeg.

Ts

Det er ikke galt å feste i ny og ne. Forhold bygges på tillit og for at begge skal trives må begge være villige til å møtes på midten. Bagasjen han drar med seg inn i forholdet må han jobbe med.

Jeg syntes helt klart det er trist at han har opplevd en eks som var utro, men du har ikke gjort deg fortjent til at friheten din skal lide for dette.

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, Bigote said:

Det er ikke galt å feste i ny og ne. Forhold bygges på tillit og for at begge skal trives må begge være villige til å møtes på midten. Bagasjen han drar med seg inn i forholdet må han jobbe med.

Jeg syntes helt klart det er trist at han har opplevd en eks som var utro, men du har ikke gjort deg fortjent til at friheten din skal lide for dette.

Nei, det er ikke galt, men spørsmålet er jo om disse to egentlig er kompatible, men såpass ulik livsstil (+ dårlig kommunikasjon, tillitsproblemer etc)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er enig i at eksens utroskap ikke bør gå ut over deg. Men nå har dere tydeligvis misforstått hverandre. Han trodde at han ble sammen med ei som var lei av å feste. I stedet for ble han sammen med ei som ville feste hver 5.-6. helg. Nå som dere har oppdaget misforståelsen får dere se om dere kan bli enige om en mellomting, eller om dere rett og slett må slå opp pga at dere ikke passer sammen

Anonymkode: fb7e4...c7d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts

Helt enig!

Han må jobbe med usikkerheten sin

Skrevet

Jeg hadde aldri gidder å være sammen med en voksen mann som gikk på fylla titt og ofte. For meg er fyll ikke kompatibelt med det å være voksen og være i et voksent forhold. Derfor fant jeg meg en mann som er avholds, akkurat som meg. Vi kan for øvrig begge ha det kjempegøy og slappe av, uten at grøftefyll er en del av det.

Anonymkode: dfc5c...419

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest Lars1009
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts

Selvfølgelig. Minst. Han kan ta seg en bolle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg hadde aldri gidder å være sammen med en voksen mann som gikk på fylla titt og ofte. For meg er fyll ikke kompatibelt med det å være voksen og være i et voksent forhold. Derfor fant jeg meg en mann som er avholds, akkurat som meg. Vi kan for øvrig begge ha det kjempegøy og slappe av, uten at grøftefyll er en del av det.

Anonymkode: dfc5c...419

Er vel ikke nødvendigvis grøftefyll om man liker å gå ut på byen/fest en gang i mnd

• Liker 6
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (5 minutter siden):

Er vel ikke nødvendigvis grøftefyll om man liker å gå ut på byen/fest en gang i mnd

Men man kan faktisk velge bort noen som liker å gå på byen en gang i mnd.

Akkurat som man kan velge bort noen som må gå en topptur hver måned. 

Anonymkode: dccd8...01b

• Liker 3
Skrevet

Det med den utro eksen er noe han bør jobbe. Samtidig så skjønner jeg han litt også for å feste en gang i månden er ikke å være lei av den festlivsstilen når man tenker på at han er ute 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 7b2b3...62e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men man kan faktisk velge bort noen som liker å gå på byen en gang i mnd.

Akkurat som man kan velge bort noen som må gå en topptur hver måned. 

Anonymkode: dccd8...01b

Selvfølgelig man gjør som man vil

Men å ha et forhold til at å gå ut å drikke litt og ha det gøy = grøftefyll er merkelig 

Jeg velger bort avholdsfolk, ikke pga grøftefyll men å ikke kunne dele en god vin til god mat eller ta en øl sammen er uaktuelt for meg

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er definisjonen på «fest» veldig vag.

Noen kaller det å sitte sammen en liten vennegjeng og drikke noen glass vin/flasker øl for fest, mens for andre er det ikke fest før det er flere ukjente der og man drikker seg snytens før man kanskje finner ut at man skal hjem en eller annen gang på morgenkvisten. Og for mange er det begge deler og alt i mellom.

Jeg er typen som gjerne tar meg ei øl et par ganger i løpet av uka hjemme, eller noe godt til maten og kanskje noen flere i sosialt lag 3-4 ganger i året. Jeg hadde ikke hatt noen problem med ei som stakk ut til venner hver helg og drakk litt alkohol men jeg hadde hatt store utfordringer med noen som ble snydens full hver helg og brukte hver søndag på å reparere kroppen før jobb mandag. Men det er meg.

Når det gjelder utroskapen ham opplevde så er det ikke noe han kan straffe deg for. Det virker som han prosjekterer dette over på deg og hadde jeg vært deg hadde jeg satt ned foten på det for lenge siden. Greit at det var en kjip opplevelse og en må nok kanskje jobbe med noen følelser rundt det etterpå, men å ta det ut over deg er ikke greit.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Du fester på ingen måte mye, nei. Kjæresten din er urimelig.

Anonymkode: 96290...2f2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det med den utro eksen er noe han bør jobbe. Samtidig så skjønner jeg han litt også for å feste en gang i månden er ikke å være lei av den festlivsstilen når man tenker på at han er ute 2-3 ganger i året. 

Anonymkode: 7b2b3...62e

Nå skrev vel ts 5-6 uker, ikke en gang i måneden. Og det er virkelig ikke mye festing for en person på 27 som har et sosialt liv med venner. Det tilsvarer ca. 10 ganger i året og burde absolutt være noe en partner fint kan leve med. 

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...