Emblasol Skrevet 6. februar 2006 #21 Skrevet 6. februar 2006 Har en gutt på 12 som legger seg 21.00 på hverdager og 22.30 i helger.
Gjest Hilde K S Skrevet 7. februar 2006 #22 Skrevet 7. februar 2006 Vår jente på 12 må være hjemme til 20.30. Deretter spiser hun og steller seg. Er vel i seng til kl 21, tenker jeg. Det varierer litt når de to på ni og fem legger seg, men de er i seng til klokken 20.00. Han på ni ligger gjerne våken en stund med en bok eller et blad, men noen ganger sovner han faktisk med en gang. Fikk en brosjyre om søvnbehovet til barn på helsestasjonen. Har den ikke lenger, menleggetidene våre samsvarte sånn nogenlunde med den.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #23 Skrevet 7. februar 2006 10 åringen legger seg kl 21 på hverdagene og 22.30 i helgene. 8 åringen legger seg kl 20.30 på hverdagene og mellom 21.30 og 22 i helgene. ← Omtrent det samme her. Vi merker forøvrig godt når eldstemann har overnattingsgjest, da blir klokken både mye mer før de sovner, og resultatet er en som ikke får sove på søndagskvelden, og er gretten hele mandagen pga lite søvn.
Sofia Skrevet 7. februar 2006 #24 Skrevet 7. februar 2006 Jenta mi på 8 år er i seng til kl. 20.00 men hører gjerne litt på lydbok før hun sovner men ikke lengere enn til kl. 20.30. I helgene får hun være oppe til 21.30. Da er hun trøtt og vil gjerne legge seg... så noen kvelder legger hun seg tidligere selv om det er helg. Sønnen min på 11 1/2 skal være i sengen sin kl. 21.45. Det har vi forhandlet oss fram til. Ifjor var det 21.30 så jeg har økt med 15 min iår. Han klager høylydt over dette hver kveld... men jeg gir meg ikke. Han sovner som regel i løpet av 3 minutter.... så han trenger den søvnen sin... I helgene er han helt umulig å få lagt. Det ender altfor ofte i diskusjoner, men jeg prøver å få han i seng til kl. 23.00. Da er jeg stupetrøtt selv og flere ganger har jeg lagt meg mens han enda er våken.. men han ligger i sengen sin da..
Helene Skrevet 8. februar 2006 #25 Skrevet 8. februar 2006 Gullet mitt er snart 12. Hun begynner på skolen til 2 forskjellige tider i uken. Når hun begynner tidlig må hun være i seng til 20.30, og kan lese til 21. Når hun begynner sent kan hun legge seg en halv time senere og lese til 21.30. I helgene er hun som regel oppe til 23 (NB: ikke søndag).
~MALIN~ Skrevet 8. februar 2006 #26 Skrevet 8. februar 2006 Våre på fem og ni legger seg kl ni på hverdager. De er begge b-mennesker og har ikke stort søvnbehov. I helgene får de være oppe en time til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå