Gå til innhold

Kan du italiensk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke hvilket emne denne tråden bør ligge under, så jeg bare poster den her!

Kan du italiensk flytende, eller kanskje grunnleggende?

Hvor lang tid brukte du i allefall på å lære det?

Jeg har veldig lyst å lære meg dette språket, er veldig trukket mot Italia, selv om jeg ikke har vært der enda. Jeg studerer og jobber, og lurer på om det er mulig å trykke inn noe språkkurs i timeplanen. Jeg tar heldigvis lett språk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også planer om å lære meg italiensk, og skal reise til Italia til sommeren på språkkurs. Jeg kan flytende fransk fra før og det hjelper på, siden de to språkene er ganske like. Når jeg leser italiensk forstår jeg en god del. Så om du har godt språkøre og tar språk lett, så tror jeg ikke det er det vanskeligste språket å lære. Det har jeg også hørt fra folk som kan italiensk. Det spørs selvsagt hvor store ambisjoner du har i første omgang. Hvis du har tenkt å snakke og skrive tilnærmet perfekt, så tar det nok en stund ;)

Lykke til i hvert fall :)

Skrevet

Jeg kan en del italiensk, i og med at jeg studerer språket nå. Har planer om å flytte til Italia etter hvert, og da håper jeg selvsagt på å kunne språket nogenlunde flytende med tid og stunder. :)

Det er ikke det vanskeligste språket å lære seg, i og med at ordene uttales slik de står skrevet. Det er dog en del innen grammatikken som er verre å lære seg på grunn av uregelmessigheter, men det er det vel i de fleste språk.

Ellers er italiensk et fantastisk flott språk som jeg virkelig kan anbefale deg å studere/lære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...