Heisann12345 Skrevet 2. november 2023 #21 Skrevet 2. november 2023 Aktiviser katten mer på dagtid. Katter leker ikke med leker bare fordi de er der, du må være med på det og legge inn en innsats. Det samme kan du prøve med ute. Dalende blader eller «fjær på stang» synes pusen vår er veldig interessant. I tillegg har jeg måkt frem litt plass på terrassen, så pus synes nå det er «ok å være ute». Har pus god vindusplass? Kanskje interessant å følge med ute, når han ikke kan være ute. På natterstid må du bare ignorere lydene, det går over om noen dager. Det viktigste er å aktivisere katten på dagtid så han får snudd om døgnrytmen litt, og får ut energi. Men joda. Kjenner det selv. Mer mas nå på denne tiden av året…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #22 Skrevet 2. november 2023 Heisann12345 skrev (13 timer siden): Aktiviser katten mer på dagtid. Katter leker ikke med leker bare fordi de er der, du må være med på det og legge inn en innsats. Det samme kan du prøve med ute. Dalende blader eller «fjær på stang» synes pusen vår er veldig interessant. I tillegg har jeg måkt frem litt plass på terrassen, så pus synes nå det er «ok å være ute». Har pus god vindusplass? Kanskje interessant å følge med ute, når han ikke kan være ute. På natterstid må du bare ignorere lydene, det går over om noen dager. Det viktigste er å aktivisere katten på dagtid så han får snudd om døgnrytmen litt, og får ut energi. Men joda. Kjenner det selv. Mer mas nå på denne tiden av året… Jeg har ikke tid til å leke med katten på dagen. Jeg må fokusere på jobb og folk ringer meg opp fra utlandet eller sender meg meldinger hele tiden. samtidig så er jeg nedlessa i ting å gjøre så vi kan legge den død. 🙈 Men jeg kan absolutt fikse litt kule sitteplasser til han slik at han kan se ut. Han liker å sitte å se ut og ja, kan kan sitte i alle vinduer her. Han kan også gå ut så mye han vil! Han er ute med meg hver dag når jeg måker snø og fyker rundt som et prosjektil. Jeg kan også leke med han på kvelden og se hva annet jeg finner på. Han har en kompis han går ut med, men min katt orker bare 20 min ute nå som det er 5 minus. Da kommer han inn og er kald og klager. Han er en morsom skrue. Jeg testa i går å feste på alminiumsfolie på døra, og da ble det mest mjauing og litteegrann skraping. Fant han liggende foran soveromdøra mi i dag tidlig. han er en skikkelig masekråke og skravlekatt som skal ha min oppmerksomhet ved å skrape på tingene jeg sitter i... seng,sofa osv. hva det enn er. Lurer på å skaffe en katt til som selskap. 🤔 Anonymkode: f60ea...566 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #23 Skrevet 2. november 2023 ang måking...Jeg har skaffa meg en snøfreser og tenker jeg kan grave fram noen av veiene hans sånn at han kan komme seg litt mer rundt ute. Anonymkode: f60ea...566
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #24 Skrevet 3. november 2023 Jeg sender alle kattene ut en tur før jeg skal legge meg hvis de har vært inne lenge pga dårlig vær. Er det kaldt er de ute i ca 10 min, er det ikke så kaldt er de ute i en halvtimes tid eller lenger hvis de vil. Da pleier de å legge seg igjen etterpå for å varme seg, også sovner de som regel. Nå har ikke de katteluke, men er heller vant med litt faste rutiner, og det funker greit her. Anonymkode: b144e...8a0
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #25 Skrevet 4. november 2023 Åh, jeg kan forstå hvor slitsomt det må være å bli vekket av katten din om natten. Noen ganger kan endringer i været eller årstiden påvirke dyrs atferd. For å hjelpe deg med å løse dette problemet, kan du prøve å lage en midlertidig barriere for å hindre katten i å komme til soverommet ditt om natten. For eksempel kan du sette opp en babygrind eller en annen form for barriere foran døren. På den måten kan du få en uforstyrret natts søvn. Husk å gi katten rikelig med stimuli og aktiviteter om dagen for å hjelpe den med å tilpasse seg endringene i rutinene sine. Anonymkode: 9cd68...4c3
tøydokka Skrevet 4. november 2023 #26 Skrevet 4. november 2023 de blir veldig misfornøyde og frustrerte om været er vemmelig. Da blir det litt sutremjauing og teit oppførsel for å få oppmerksomhet. Eks dytte ting ned fra hyller eller at de lekeslåss med hverandre. Jeg prøver å aktivisere med lek når det er sånne dårlige dager, men det er ikke helt godt nok for en katt som er vant til å være masse ute. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #27 Skrevet 4. november 2023 steng katteluka og la han være inne på natta. Blir bare styr av at han skal gå inn og ut. Har to katter og jeg sover godt hele natta. De er på stua. Hender seg de løper og herjer. Den ene mjauer ikke , den andre har nesten ikke mjauelyd . Anonymkode: 337f4...740
Olive_North Skrevet 4. november 2023 #28 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 17.29): Jeg har ikke tid til å leke med katten på dagen. Jeg må fokusere på jobb og folk ringer meg opp fra utlandet eller sender meg meldinger hele tiden. samtidig så er jeg nedlessa i ting å gjøre så vi kan legge den død. 🙈 Men jeg kan absolutt fikse litt kule sitteplasser til han slik at han kan se ut. Han liker å sitte å se ut og ja, kan kan sitte i alle vinduer her. Han kan også gå ut så mye han vil! Han er ute med meg hver dag når jeg måker snø og fyker rundt som et prosjektil. Jeg kan også leke med han på kvelden og se hva annet jeg finner på. Han har en kompis han går ut med, men min katt orker bare 20 min ute nå som det er 5 minus. Da kommer han inn og er kald og klager. Han er en morsom skrue. Jeg testa i går å feste på alminiumsfolie på døra, og da ble det mest mjauing og litteegrann skraping. Fant han liggende foran soveromdøra mi i dag tidlig. han er en skikkelig masekråke og skravlekatt som skal ha min oppmerksomhet ved å skrape på tingene jeg sitter i... seng,sofa osv. hva det enn er. Lurer på å skaffe en katt til som selskap. 🤔 Anonymkode: f60ea...566 Du har ikke tid? Det er ikke så vanskelig å leke med katta og det er mye kan du gjøre uten å faktisk gjøre mye. Når du sitter i telefonen kan du leke med en laserpenn, du kan gi godbiter i kong som tar lang tid å få ut for katten, du kan la katten jage mus på iPad… Heng en laserpenn etter en lampe i taket og dytt borti den når du går forbi…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #29 Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 17.29): Jeg har ikke tid til å leke med katten på dagen. Jeg må fokusere på jobb og folk ringer meg opp fra utlandet eller sender meg meldinger hele tiden. samtidig så er jeg nedlessa i ting å gjøre så vi kan legge den død. 🙈 Men jeg kan absolutt fikse litt kule sitteplasser til han slik at han kan se ut. Han liker å sitte å se ut og ja, kan kan sitte i alle vinduer her. Han kan også gå ut så mye han vil! Han er ute med meg hver dag når jeg måker snø og fyker rundt som et prosjektil. Jeg kan også leke med han på kvelden og se hva annet jeg finner på. Han har en kompis han går ut med, men min katt orker bare 20 min ute nå som det er 5 minus. Da kommer han inn og er kald og klager. Han er en morsom skrue. Jeg testa i går å feste på alminiumsfolie på døra, og da ble det mest mjauing og litteegrann skraping. Fant han liggende foran soveromdøra mi i dag tidlig. han er en skikkelig masekråke og skravlekatt som skal ha min oppmerksomhet ved å skrape på tingene jeg sitter i... seng,sofa osv. hva det enn er. Lurer på å skaffe en katt til som selskap. 🤔 Anonymkode: f60ea...566 Hvorfor skaffet du deg egentlig en katt? Anonymkode: 03a98...3a8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #30 Skrevet 4. november 2023 i sin desperasjon og frustrasjon vender han seg til deg! Du må jo stå opp og skru opp temperaturen utendørs må du vel skjønne 😄 Er det første vinteren han opplever? Sy en vinterdress til ham som du pakker ham inn i før du legger deg. .. nei -jeg vet ikke hva man skal gjøre Anonymkode: 40a19...402
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå