AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Del Skrevet 31. oktober 2023 Har stilt dette spørsmålet til noen anti-rasister, men får aldri noen brukbare svar. Så får prøve her siden den anti-rasistiske intellektuelle eliten angivelig henger her: Du (anti rasisten) er deltager i et gameshow: Og får denne situasjonen: Du kan vinne 1 million, og personen du velger 1 million. Du må velge 1 person (personen er 100% tilfeldig utvalgt, ikke noe lureri bak den delen) til å benkpresse 100 kg 1 gang, men du får ikke se dem eller vite mer enn noen få detaljer om dem. Person 1 er asiatisk jente, ukjent vekt. Person 2 er hvit mann på 130 kg. Velger du den asiatiske jenten, eller den hvite mannen i gameshowet? OG dersom du velger den hvite mannen, er ikke det rasistisk ovenfor den asiatiske jenten?, som mister muligheten til å vinne 1 million, pga hennes rase/kjønn og din forhåndsdømming av henne. Det finnes (noen få) asiatiske jenter som kan benkpresse 100 kg, kanskje er dette en av de få, men du valgte den bort pga deres rase og kjønn. Er ikke dette definisjonen på det du hevder du er imot, og går ned på kne på fotballbanen med hånda i været og "nei til rasisme" til, "virtue signaler" om på twitter, etc etc. OG dersom du både velger den hvite mannen, og er enig i at det er rasistisk av deg, hvordan kan du kalle deg selv anti-rasist da ???? Er det kun "virtue signaling" du driver på med. fordi du vet det lønner seg å late som en er anti-rasist, altså du bruker sårbare folk og later som du bryr deg om dem, mens du egentlig bruker dem som verktøy for å berike deg selv og øke egen status ? Gleder meg til å lese svar Anonymkode: b7065...ab6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Del Skrevet 31. oktober 2023 og, du får ikke vite hvem personen du ikke valgte var, så du kan ikke velge mannen og dele halvparten av premien din med jenten f.eks, om noen prøver å vri seg unna på den måten, nope Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 31. oktober 2023 #3 Del Skrevet 31. oktober 2023 Jeg er ikke rasist. Jeg mener oppriktig at alle mennesker er like mye verdt uavhengig av kjønn, opprinnelse og kapital. Det betyr ikke at jeg ikke forstår statistikk eller logikk, og hvis målet mitt hadde vært å finne en ukjent til å benkpresse 100 kilo ville jeg valgt mannen, fordi det er mer sannsynlig at en tilfeldig valgt mann klarer det enn en tilfeldig valgt kvinne. På barneskolen prøver man ofte å lære barna at det er en forskjell mellom rettferdig behandling og lik behandling. Hvis jeg krever at alle skal løse de samme oppgavene er jeg urettferdig, fordi alle har ikke de samme forkunnskapene, men jeg behandler alle likt. Hvis jeg gir alle litt ulike og litt vanskelige oppgaver tilpasset det de har lært fra før så er jeg rettferdig, men behandler alle ulikt. Dette er en lærdom jeg tror du også kan ta med deg videre i livet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 31. oktober 2023 #4 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det er jo mer kjønn enn rase det går på her da. Det er informasjonen "jente" vs "mann på 130 kg" som vipper folk i retning av at det siste alternativet statistisk sett vil være det beste når det kommer til en styrkeprøve. Ikke hudfargen. Du gir også folk et ekstra dytt den veien du ønsker ved å skrive jente mot mann, altså liten og ung vs voksent menneske. Det er samme hvilken etnisitet de er, begge kan være asiatiske, eller begge kan være hvite, eller mannen asiatisk og jenta hvit, folk vil alltid gå for mannen. Det skjønner du vel selv, elendig forsøk på å bevise et poeng. Ikke dermed sagt at det ikke finnes et slags hint av et poeng langt inni der et sted, men du må jobbe mer med dette gameshowet ditt og finne på noe vesentlig smartere. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Del Skrevet 31. oktober 2023 kissmequick skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke rasist. ville jeg valgt mannen 😅 Hmm dette gir ikke mye mening for meg, googler en rasisme får en f.eks denne deifnisjonen øverst på google: Det finnes mange ulike definisjoner av rasisme. I dag bruker mange en bred definisjon som sier at rasisme er når noen blir utsatt for usaklig forskjellsbehandling eller diskriminering basert på hvor de kommer fra, hva de tror på, deres kultur eller deres hudfarge Nå er jo mye av vekten i eksempelet på kjønn og ikke rase, men funker vel på rase også asiatere i snitt er mye mindre så vil slite mer med vektene, i snitt. Problemet er jo at dette er ikke saklig forskjellsbehandling, for du vet ikke hvor sterk jenten er. Jenten du nekter muligheten, kan være en 200 kg bodybuilder, som ville vunnet 1 million om du ikke antok at hun var svak, men du vet ikke det og antar det er en pinglete vanlig variant Så dette blir vel, per definisjon, usaklig forskjellsbehandling, tror jeg Ja jeg provoserer jo frem usakligheten, ved å skjule deltagerne, men sånn er eksempelet laget, og sånn er verden faktisk noen ganger en har ikke mye informasjon og må enten forhåndsdømme basert på tilgjengelig informasjon, eller behandle folk likt når en mangler informasjon. Ikke lett dette her Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Del Skrevet 31. oktober 2023 Cuntzilla skrev (1 minutt siden): Det skjønner du vel selv, elendig forsøk på å bevise et poeng. Så, det du sier er, du velger mannen..... ? På tross av at jenten kan være en 200 kg bodybuilder, og du dermed forhåndsdømmer henne. Greit at du ikke vil kalles rasist, men går du for sexist da? Anti-kvinne sexist ? Eller hva er ditt ståsted. Hvorfor velger du mannen, kvinnen kan være sterkere enn mannen.... Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 31. oktober 2023 #7 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så, det du sier er, du velger mannen..... ? På tross av at jenten kan være en 200 kg bodybuilder, og du dermed forhåndsdømmer henne. Greit at du ikke vil kalles rasist, men går du for sexist da? Anti-kvinne sexist ? Eller hva er ditt ståsted. Hvorfor velger du mannen, kvinnen kan være sterkere enn mannen.... Anonymkode: b7065...ab6 Fordi menn er statistisk sett er fysisk sterkere enn kvinner, spesielt menn på 130 kg mot en jente. Det har da ingenting med rasisme å gjøre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Del Skrevet 31. oktober 2023 Cuntzilla skrev (2 minutter siden): Fordi menn er statistisk sett er fysisk sterkere enn kvinner, spesielt menn på 130 kg mot en jente. Det har da ingenting med rasisme å gjøre. "jeg kastet jobbsøknaden i søpla, pga navnet til søkeren, statistikken indikerer at "sånne folk" er dårligere i jobben, i snitt" Det har da ingenting med rasisme å gjøre !!! Virker ikke som at poenget kommer frem, men, sånn er det, ikke lett å være anti-rasist Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #9 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "jeg kastet jobbsøknaden i søpla, pga navnet til søkeren, statistikken indikerer at "sånne folk" er dårligere i jobben, i snitt" Det har da ingenting med rasisme å gjøre !!! Virker ikke som at poenget kommer frem, men, sånn er det, ikke lett å være anti-rasist Anonymkode: b7065...ab6 Hvor kan man finne denne statistikken? Anonymkode: 7c878...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #10 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor kan man finne denne statistikken? Anonymkode: 7c878...992 Statistikken på at asiatiske jenter er dårligere i benkpress enn hvite menn, finnes ikke. Så da vil du vel slå mynt da, for å avgjøre ? Er du anti-rasist? Hva velger du ? Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 31. oktober 2023 #11 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "jeg kastet jobbsøknaden i søpla, pga navnet til søkeren, statistikken indikerer at "sånne folk" er dårligere i jobben, i snitt" Det har da ingenting med rasisme å gjøre !!! Virker ikke som at poenget kommer frem, men, sånn er det, ikke lett å være anti-rasist Anonymkode: b7065...ab6 Vis meg statistikken på det, da. Poenget kommer ikke frem fordi du har brukt et idiotisk eksempel. Og du vet da ikke hva jeg mener om rasisme engang. Har du lyst å ha en glup diskusjon om dette poenget du mener du har, eller foretrekker du å bare sitte og innbille deg at du slo folk helt sjakk matt her med det tåpelige resonnementet ditt? Jeg er her for å diskutere jeg, hvis du tør. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 31. oktober 2023 #12 Del Skrevet 31. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Statistikken på at asiatiske jenter er dårligere i benkpress enn hvite menn, finnes ikke. Så da vil du vel slå mynt da, for å avgjøre ? Er du anti-rasist? Hva velger du ? Anonymkode: b7065...ab6 Statistikk på at menn generelt sett er sterkere enn kvinner finnes, og det er ikke rasistisk eller fordomsfullt å anerkjenne det når faktorene ellers er ukjente. Endret 31. oktober 2023 av kissmequick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #13 Del Skrevet 31. oktober 2023 Nei, var den jobb søknad statistikken jeg ville ha. Anonymkode: 7c878...992 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #14 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, var den jobb søknad statistikken jeg ville ha. Anonymkode: 7c878...992 svar på trådens spørsmål, så skal du få statistikken etterpå. Forøvrig, plot twist: Etter at alle kvinneguidens ANTI-RASISTER/ANtI-DISKRIMINERING folk, velger den hvite mannen, og diskriminerer den asiatiske jenten, fordi asiatere i snitt , og jenter i snitt, er dårlige i benkpress, tar mannen plass, han feiler, etterpå kommer jenta frem, hun er en 200kg bodybuilder og løfter vekten lett. Kvinneguidens haug med antirasister, taper 1 million kroner, fordi de oppførte seg som rasister som de hevdet de var imot. Wow. Kan det være noe lærdom her mon tro? Nei, antirasistenes rasisme lønner seg jo i snitt, og er vel det som teller for antirasister. Hvordan kan jeg berirke meg selv mest i snitt, på bekostning av minoriteter. Kanskje vi må oppdatere ordboken "Antirasisme": Hvordan berike meg selv mest mulig mens jeg later som jeg bryr meg om mørkhudede folk og dytter dem ned, eller noe? Jeg er dårlig med ord, men sikkert noen av dere anti-rasister som er bedre med ord og kan forklare ideologien deres bedre 😂 Anonymkode: b7065...ab6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 31. oktober 2023 #15 Del Skrevet 31. oktober 2023 Jeg kan ihvertfall oppsummere forsøket ditt som svada og pølsevev, det er da noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MayorSantos Skrevet 1. november 2023 #16 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nå er jo mye av vekten i eksempelet på kjønn og ikke rase, men funker vel på rase også asiatere i snitt er mye mindre så vil slite mer med vektene, i snitt. Problemet er jo at dette er ikke saklig forskjellsbehandling, for du vet ikke hvor sterk jenten er. Jenten du nekter muligheten, kan være en 200 kg bodybuilder, som ville vunnet 1 million om du ikke antok at hun var svak, men du vet ikke det og antar det er en pinglete vanlig variant Så dette blir vel, per definisjon, usaklig forskjellsbehandling, tror jeg Du trådstarter aner jo ikke hva rasisme er. Du skal slite med å forstå det også slik du skriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 1. november 2023 #17 Del Skrevet 1. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): svar på trådens spørsmål, så skal du få statistikken etterpå. Forøvrig, plot twist: Etter at alle kvinneguidens ANTI-RASISTER/ANtI-DISKRIMINERING folk, velger den hvite mannen, og diskriminerer den asiatiske jenten, fordi asiatere i snitt , og jenter i snitt, er dårlige i benkpress, tar mannen plass, han feiler, etterpå kommer jenta frem, hun er en 200kg bodybuilder og løfter vekten lett. Kvinneguidens haug med antirasister, taper 1 million kroner, fordi de oppførte seg som rasister som de hevdet de var imot. Wow. Kan det være noe lærdom her mon tro? Nei, antirasistenes rasisme lønner seg jo i snitt, og er vel det som teller for antirasister. Hvordan kan jeg berirke meg selv mest i snitt, på bekostning av minoriteter. Kanskje vi må oppdatere ordboken "Antirasisme": Hvordan berike meg selv mest mulig mens jeg later som jeg bryr meg om mørkhudede folk og dytter dem ned, eller noe? Jeg er dårlig med ord, men sikkert noen av dere anti-rasister som er bedre med ord og kan forklare ideologien deres bedre 😂 Anonymkode: b7065...ab6 Hvem er du, Michael Scott? Og du: eksempelet ditt er ikke rasisme. Vektløfting er jo delt inn i kvinneklasse og herreklasse nettopp fordi det er fysiske forskjeller mellom kjønnene. La meg gi deg et gameshow: Du skal velge en deltaker for deg som skal svare på en quiz om Norges historie og politikk. Du kan velge Eva på 43 fra Oslo eller en gutt i Alabama. Hvem velger du? Hun norske sant? Hah! PLOT TWIST: Gutten i Alabama er et eller annet autistisk geni som kan alt om Norge og vinner hele greia - og du er en rasist som ikke valgte den minst sannsynlige til å vinne! Endret 1. november 2023 av Cuntzilla 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 1. november 2023 #18 Del Skrevet 1. november 2023 Er det nødvendigvis noen motsetning mellom det å være hvit og det å være asiatisk, da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #19 Del Skrevet 1. november 2023 Det handler jo ikke om rasisme i det hele tatt, det handler om at en mann har statistisk sett større sjanse for å klare benkpress enn en kvinne. Det er ren fysiologi. Anonymkode: 35edd...60f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 1. november 2023 #20 Del Skrevet 1. november 2023 Trådstarter faller for sitt eget grep fordi en asiatisk jente fint kan være hvit. Faktorene man vet noe klart om i denne sammenhengen er egentlig kun kjønn og vekt. Rasismevinklingen blir dermed en ikke-sak. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå