Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 24 år om 2 måneder. Har slitet en del med sterke mensensmerter. Tror det ligger endometriose i familien, og tanta mi har også slitet med å bli gravid. Jeg var i et forhold i 2 år der vi ikke brukte noe form for prevensjon, for om jeg ble gravid skulle vi beholde uansett. Han pleide oftest hoppe i svingen, mens han jeg er i et forhold nå har kommet i meg flere ganger. Vi har vært sammen i 3 måneder nå og har noen ganger brukt angrepille, men siste gangene har jeg ikke brukt det. Vi har hatt ubeskyttet samleie alle ganger, der han også har kommet i meg, også på eggløsning dagene mine. Trodde jeg virkelig skulle bli gravid denne gangen, men nå har jeg fått litt blødning.. frustrerende dette her. Feilen må jo ligge hos meg? Siden jeg har vært i et forhold tidligere på 2 år der vi hadde ubeskyttet selvom han ikke kom i meg så har jo pre-cum en sjanse.. Burde jeg ta opp dette med fastlegen eller bare dra direkte til fertilitetsklinikk?

Anonymkode: 1076e...f40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk angrepille som prevensjon! Vil du ikke bli gravid, bruk prevensjon eller kondom. 

Jeg og mannen har hoppa av i svingen i tilsammen 6 år, aldri blitt gravid. Da vi virkelig gikk inn for det, gikk det på første og andre forsøk. 

Er du sikker på at du vil ha barn med en du har vært sammen med i tre måneder? 

Anonymkode: 60420...197

• Liker 8
Skrevet

Dra direkte til fertilitetsklinikk fordi du på 3 måneder, med bruk av angrepiller, ikke har blitt gravid? Hæ?

Anonymkode: f4112...800

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv å bli gravid litt til hvis det er det dere ønsker, så bestiller du time hos fastlegen for utredning.

Siden du praktiserer ubeskyttet sex: Har dere begge testet dere for div kjønnssykdommer? Noen av dem gir lite symptomer, men kan i verste fall gjøre at man blir steril.

Anonymkode: dc41f...87c

• Liker 1
Skrevet

Så ung som du er så må dere nok prøve lenger før dere evt. får utredning og hjelp. Det er normalt at det tar litt tid, opptil 1 år uten at det trenger bety at noe er galt. 

Men hvorfor vil du ha barn med en du nettopp har blitt sammen med?

Anonymkode: f5bd3...c17

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor prøver du bli gravid med en fyr du knapt kjenner? Er han klar over hva du driver iver med? Det er ellers bare merkelig at du tror du er infertil når du aldri egentlig har forsøkt bli gravid. Å hoppe av i svingen er ikke prevensjon, men det er ingen effektiv måte å bli gravid på heller. Samme gjelder angrepiller.

Anonymkode: 99fd0...822

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det er universets måte å si at du må bli voksen før du prøver å sette et menneske til verden.

Anonymkode: d63ef...7e1

• Liker 11
Skrevet

Angre pillen kan forskyve din syklus...pluss det kan ta lang tid p bli gravid..bare for at dere eventuelt har sex når du har eggløsning betyr ikke at du vil bli gravid. Det kommer an på eggløsning, sperm og sjansen...

Du er forsatt ung og dere må prøve iallefall 1 år før dere får hjelp

Og dere var vært sammen i 3 mnd...er han seriøst klar for å bli far nå? Dere kjenner jo nesten ikke hverandre....

• Liker 1
Skrevet

Prøvere etter å ha vært sammen i 3 måneder? Det er for drøyt, dere kjenner absolutt ikke hverandre.

Har respekt for de som beholder etter et «uhell», men å aktivt gå inn for graviditet så tidlig er gambling. Når dere er så unge kan du godt vente 2-3 år. Hadde du vært 30+ ville jeg sagt ett år.

Anonymkode: 04e56...f8d

• Liker 3
Skrevet

Hallo?? Du har ikke forsøkt å bli gravid dersom dere har hoppet av i svingen. Det er ikke den beste prevensjonsmetoden, men kan også funke helt fint. Jeg og samboer har brukt det som eneste prevensjonsmetode i nesten 2 år til sammen (fordi det ikke var så farlig om jeg ble gravid), ikke hatt noen uhell. Da han sluttet å hoppe av i svingen ble jeg gravid på hhv. første og andre forsøk.

Det er vanlig at det tar inntil et år å bli gravid, så dere må nok prøve på vanlig måte en stund.

Og IKKE bruk angrepiller som prevensjon!! 

• Liker 3
Skrevet

Ut ifra innlegget ditt kan det se ut som det er like greit at du ikke er blitt gravid. Du virker litt umoden og dere har bare vært sammen i 3(!!!!) mnd!

Da jeg var 19 prøvde jeg og daværende kjæreste i ett år. Ingenting skjedde. Det ble slutt, og i ettertid tenker jeg det er like greit - kanskje det var en mening med det. Da jeg og min mann begynte å prøve da jeg var 35 satt spiren på 2. forsøk.

Jeg og mannen min er nok rett og slett mer kompatibel enn jeg og eksen min.

Anonymkode: 2fb53...8c8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo ikke klage over å ikke ha blitt gravid når du driver og knasker angrepiller og hopper av i svingen.

Vil du bli gravid, eller ikke?

• Liker 1
Skrevet

Du har noen ganger brukt angrepille, men ikke den siste tiden? Du har med andre ord hatt EN prøveperiode hvor dere ikke har hoppet av i svingen eller brukt nødprevensjon og er bekymret for fruktbarheten? 

Slapp av og la det gå noen måneder til. Bestem deg for om du vil ha barn eller ikke (hvorfor angrepille hvis du ønsker barn liksom) og prøv aktivt dersom du og kjæreste er enige om å prøve. Dvs sex hvor han kommer i deg annenhver dag. Går det ikke etter ett par mnd, kjøp eggløsningstester og time sex etter når du har eggløsning. Blir du ikke gravid i løpet av ett år, kan du gå til lege.

Anonymkode: 5694d...394

• Liker 1
Gjest Chicchi
Skrevet

Har du lest gjennom vedlegget som følger med angrepillen? Du kan ABSOLUTT IKKE bruke det som prevensjon. Det er i nødsituasjoner! Angrepillen er en kjempefin oppfinnelse, men den kludrer med systemet ditt og konsekvensene kan merkes i ett år etterpå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg fyller 24 år om 2 måneder. Har slitet en del med sterke mensensmerter. Tror det ligger endometriose i familien, og tanta mi har også slitet med å bli gravid. Jeg var i et forhold i 2 år der vi ikke brukte noe form for prevensjon, for om jeg ble gravid skulle vi beholde uansett. Han pleide oftest hoppe i svingen, mens han jeg er i et forhold nå har kommet i meg flere ganger. Vi har vært sammen i 3 måneder nå og har noen ganger brukt angrepille, men siste gangene har jeg ikke brukt det. Vi har hatt ubeskyttet samleie alle ganger, der han også har kommet i meg, også på eggløsning dagene mine. Trodde jeg virkelig skulle bli gravid denne gangen, men nå har jeg fått litt blødning.. frustrerende dette her. Feilen må jo ligge hos meg? Siden jeg har vært i et forhold tidligere på 2 år der vi hadde ubeskyttet selvom han ikke kom i meg så har jo pre-cum en sjanse.. Burde jeg ta opp dette med fastlegen eller bare dra direkte til fertilitetsklinikk?

Anonymkode: 1076e...f40

1 - angrepille er ikke prevensjon.. 

2 - du har vært sammen med fyren i 3 mnd.. 

3 - det trenger ikke være noe feil. 

4 - Det skal mer til enn eggløsning og sperm for å bli gravid. 

5 - Du sier jo selv du ikke brukte prevensjon i ditt forge 2år forhold..  Du ble jo da ikke gravid hver mnd..  så hvorfor tror du at du skal bli det nå sånn uten videre? 

6 - Jeg tror ikke du burde få barn nå. 

Anonymkode: fd451...d40

• Liker 5
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Dere har vært sammen i tre mnd. Vet han hva du driver med? Er han enig i den prøvingen.

Dere har ikke akkurat lagt en god plan for hvordan dere skal lykkes med angrepille og hoppe av i svingen. 

Skrevet

Dette er jo trolling. Ts har ikke svart på noen av innleggene

Anonymkode: a1ea7...7d2

• Liker 1
Skrevet

Dubog kjæresten har vært sammen i kun 3 mnd og planlegger allerede barn? Bor dere sammen? Har dere bra økonomi? 

Har dere virkelig tenkt ordentlig gjennom det å få barn?

Anonymkode: 1b06d...50d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dubog kjæresten har vært sammen i kun 3 mnd og planlegger allerede barn? Bor dere sammen? Har dere bra økonomi? 

Har dere virkelig tenkt ordentlig gjennom det å få barn?

Anonymkode: 1b06d...50d

Tror ts har left the building 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er jo trolling. Ts har ikke svart på noen av innleggene

Anonymkode: a1ea7...7d2

Håper det!

Anonymkode: d63ef...7e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...