Gå til innhold

hvor skal vi gifte oss


Helloanonym

Anbefalte innlegg

jeg og samboeren har begynt å snakke en del om og gifte oss. Jeg lurer på er det en hoved greie, og gifte seg der bruden kommer fra?

Jeg vil si Området der han kommer fra er mye finere strender osv. Ser for meg at det kan bli mange fine bilder der. Det er ingen jeg kjenner som har giftet seg der samboere er fra. Syns dere det er rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke rart. Dere bestemmer dette selv, det er deres bryllup. 

Anonymkode: 0bb31...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det rart? Folk har jo bryllup «overalt», på gården, på samfunnshuset, i Italia eller et slott i Sverige. Dere bestemmer. 

Anonymkode: d7f7a...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke rart i det hele tatt! Valg av bryllupssted er helt opp til dere som par, og det er ingen regler for hvor bruden eller brudgommen kommer fra. Hvis dere begge liker området der samboeren din kommer fra, og det er vakre strender og fine steder for bilder, kan det være en flott idé å vurdere det som en mulighet! Bryllupet deres skal være unikt og personlig for dere. Gå for det som føles riktig for dere!

Anonymkode: 4ccbc...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

nei det var venlig å gifte seg der man bor ikke nå lenger, eller har du ikke fått med deg alle som er så irriterete over dem som har det i utlande å har ikke råd til å reise til utlandet i bryllupet dem er bedt i 🤣

jeg å min forlovede skal ikke ha det der vi bor vi skal ha det der vi traff hverandre 🥰å hvor han fridde til meg

 

Anonymkode: 78a3b...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine kretser er det like vanlig å gifte seg der mannen kommer fra, eventuelt der man bor. Bryllupene jeg har vært i, har vært en jevn blanding av brudens hjemsted, brudgommens hjemsted og der paret bor, som hjemsted eller ellers.

Så helt fint med mannens hjemsted. Ser det med flotte strender, men jeg ville sett også på andre forhold:

- Tilgjengelighet for gjestene. Her tenker jeg både reiseveg og overnattingsmuligheter. Greiere å reise om det er greit med overnatting i ulike prisklasser.

- Pris. Å gifte seg på landet kan være billigere enn i byen, hvilke lokaler er aktuelle på mannens hjemsted.

- Hva er praktisk for dere. Dette avhenger selvfølgelig av hva slags bryllup dere ønsker. For mange vil det være der msn bor. Men kanskje er det også et hotell med gode pakker på mannens hjemsted, eller det er et nydelig strandlokale eller grendehus, og deres relasjoner er sånn at dere får masse hjelp. Da kan det også være praktisk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg utenfor Bergen for tre år siden. Vurderte Kongsberg fordi min familie bor på Østlandet. Men pga korona osv valgte vi her vi bor❤️ Veldig fint bryllup og fest. Bare to venninner som kom, men nesten hele familien så vi ble 50 alle inkludert🥰

Anonymkode: 67e37...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker man kan ta hensyn til gjestene. Er flere gjester på ene siden eldre, har dårligere økonomi eller små barn hvor det blir vanskelig med pass over en helg, så bør man gifte seg der de er fra. 

Hvis ene stedet er lite og vanskelig med overnatting / dyrt bør det tas hensyn til også. 

Ellers er jo valg av lokale og kostnader for dere noe å tenke på. Dyrere i større byer. 

Anonymkode: ca19f...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...