Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt mye på dette og bestemt meg for å ta et år på folkehøyskole neste år. Ønsker et år med mye sosialt, nytt og spennende. Reising er spesielt viktig for meg og er det som vil legges mest vekt på i forhold til valget mitt. Jeg håper også å finne venner som er like interesserte i å reise som meg, så jeg forhåpentligvis har noen å reise med etter folkehøyskole året også.

Jeg står nå mellom tre folkehøyskoler: Ålesund, Bømlo og Karmøy. Lurer derfor på om noen har noen erfaringer fra disse folkehøyskolene? Alle tre har forskjellige linjer og reiser som virker veldig interessant, men lurer også på hvordan miljøet og maten f.eks er, og hvor strenge regler det er :)

Anonymkode: f0a4f...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt Karmøy er veldig bra, men ikke gått der selv. Ikke hørt noe om de andre, og jeg gikk selv på en annen skole. Usikker på om disse er kristne eller frilynte, men ofte er det mye samme regler på begge typer, men noen kristne har strengere regler, men ikke alle. Er ofte minus alkohol pga miljøet på både frilynte og kristne. 

• Liker 1
Skrevet

Ålesund er egentlig den jeg heller mest mot men er litt skeptisk pga at den er kristen... er selv ikke religiøs i det hele tatt og synes at folk som er overdrevent kristne er irriterende, håper ikke at miljøet det er veldig preget av religion🤔

Gjest Menelaos
Skrevet

Jeg lærte noe veldig viktig på folkehøyskolen

Jeg lærte at mennesker er falske, og den eneste du kan stole på her i verden er deg selv.

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg ha jobbet og tjent penger, og reist på egenhånd.

Å ta opp studielån for et år på folkehøyskole bare for å reise, er ikke verdt det (har gått på fhs selv). Du vil få så mye mer ut av å reise alene, og du kommer garantert til å møte andre. I tillegg vil det være billigere, og du sitter ikke igjen med lån. 

Anonymkode: 74ee5...d1e

• Liker 1
Skrevet

Mitt beste år hadde jeg på folkehøgskole i Stavanger som 18-19 åring 🤩 Det var et fantastisk år, der jeg fikk mange nye venner og opplevelser. (Og kjæreste 😅). Vi hadde det så gøy, og det var mye frihet i hverdagen. Jeg møtte også det som skulle bli en veldig nær venninne, som er noe av det mest verdifulle. Vi bor i samme by nå med hver vår familie 😊 

Dette var for over 20 år siden, men fy søren for et fint år! Anbefales 😊😊

Anonymkode: 5f09a...816

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvor gammel er du? Skal du inn på en linje i etterkant som krever ekstra poeng? 

Anonymkode: d2f7e...49d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2023 den 7.19):

Hvor gammel er du? Skal du inn på en linje i etterkant som krever ekstra poeng? 

Anonymkode: d2f7e...49d

Jeg er 21, fyller 22 neste år. Har kun jobbet frem til nå og har ikke noe planer om å studere i nærmeste fremtid. Planen er å spare opp og reise mer så jeg håper å treffe noen som er interessert i å reise med meg på folkehøyskolen

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 20.57):

Hadde jeg vært deg ville jeg ha jobbet og tjent penger, og reist på egenhånd.

Å ta opp studielån for et år på folkehøyskole bare for å reise, er ikke verdt det (har gått på fhs selv). Du vil få så mye mer ut av å reise alene, og du kommer garantert til å møte andre. I tillegg vil det være billigere, og du sitter ikke igjen med lån. 

Anonymkode: 74ee5...d1e

Jeg tenker å reise i ettertid også, jeg ønsker ikke kun å gå på fhs for reising selvom det er en del av det. Ønsker også å utvikle meg som person, få nye venner, lære noe nytt og bare ha et år til å prøve meg fram og finne ut hva jeg egentlig vil med livet mitt. Har kun jobbet fram til nå og er ikke fornøyd med å leve slik, men har heller ingen ide om hva jeg ønsker. Så jeg håper et år på fhs kan guide meg litt 🙂Det økonomiske aspektet er ikke så ille da jeg har en del oppsparte midler i tillegg til at jeg har foreldre som ønsker å hjelpe. Og man får jo tross alt en del dekket av stipend.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...