Gå til innhold

Hva ville du hatt

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

:ler:

Enig med Vampyra!

Så det så! Synes det er kjempegodt med loff til jeg. :)

Jeg ville heller hatt en bittelitt tørr eggerøre enn dvass. Synes det er ganske ekkelt når det drypper av eggerøra, men for alldel: en mellomting kanskje? :)

Endret av heldigemeg
Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Enig med Vampyra!

Så det så! Synes det er kjempegodt med loff til jeg. :)

Jeg ville heller hatt en bittelitt tørr eggerøre enn dvass. Synes det er ganske ekkelt når det drypper av eggerøra, men for alldel: en mellomting kanskje? :)

Tror neppe spekemat-politiet kommer på døra om man har loff til, så for all del! (men det er ikke vanlig). :)

Skrevet

Spekemat-politiet, ouæhhh... :ler:

Men det er mulig vi har ulike skikker. Der jeg kommer fra får vi alltid servert loff til. Mulig det egentlig er "feil". Kommer fra Trøndelag, og der er vi jo litt treige. ;)

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Står det et fenalær og en spekepølse utenfor da , med klubbe i hendene :ler:

Loff- or not to loff, that is the question

Gjest Embla s
Skrevet
Står det et fenalær og en spekepølse utenfor da , med klubbe i hendene :ler:

Loff- or not to loff, that is the question

Ja, oh my god, du burde i allefall sørge for å ha blendingsgardiner hvis du - trass i det du nå har lært om loff og spekebord - allikevel går for loffen :hår: (og pass på gjestene dine, du vet aldri om det kan være en angiver blant de.. Loffepolitiet har sine nettverk vet du..)

Gjest Gamle Alex
Skrevet

MODERATOR ! Denne tråden har utviklet seg til en løk...NEI VENT en lofftråd

Skrevet (endret)
Nei, det er vel... eh, kokt skummet surmelk med løype, tenker, jeg.... ?

Hvit "pulver"-ost :ler:

Ligner litt på tørr pultost av utseende, men er mildt på smak og uten karve.

Hm... Kanskje det er et lokalt fenomen...?

Skjørosten kan vel kalles en norsk variant av cottage cheese, tror jeg.

Skjørost

Ellers er også ananas, helst fersk, i likhet med honningmelon, en veldig god frukt å servere til spekemat :) .

Endret av NullHull
Skrevet

Jordbær er også veldig godt til spekemat. Ellers er jeg enig i at loff blir for klissete til spekemat, men smak og behag...

Skrevet

Flatbrød

Rømme

Potetsalat

Grønn salat

Eggerøre

Honningmelon

God brød. Jeg bruker både grovt og fint ;)

Spekeskinke

Fenalår

Mårr

Kryddersalami

Det er vel stort sett det jeg bruker til.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Takk for flere innspill :), den evige loffedebatten er jo ikke avsluttet .

Hva er mårr?

Skrevet
Nei, nei, nei! :fy_fy: Du må for guds skyld ikke steke eggørøren lenge, da blir den tørr og ekkel. Helst skal den jo være litt "blank" når du tar den av platen, altså ikke helt gjennomstekt. Men fløte i stedet for vann er en god idé. :)

Er ikke enig i det å ha fløte i eggerøra. Den blir veldig babygul når man bruker fløte eller melk.

Dersom du vil ha noe varmt, så anbefales virkelig dillstuede poteter. Det er bare driiiitgodt til spekemat!!

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Er ikke enig i det å ha fløte i eggerøra. Den blir veldig babygul når man bruker fløte eller melk.

Dersom du vil ha noe varmt, så anbefales virkelig dillstuede poteter. Det er bare driiiitgodt til spekemat!!

Eller nykokte mandelpoteter! :Nikke:

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Dillstuede poteter- hvordan gjør man det :sjenert:

Skrevet

Det skrives vel morr.

Beskrivelse:

"Morr, mør, eller mårpølse er den gode norske "urpølsa". Den finnes i utallige varianter og består av hakket kjøtt, spekk, salt og krydder. Hva slags kjøtt som brukes varierer stort. Får og viltkjøtt er vanligst, men svinekjøtt, storfe, innmat, blod. m.m. brukes også. Morr selges i hele kveiler, i ringer, snabber og ferdig oppskåret. "

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Det skrives vel morr.

Beskrivelse:

"Morr, mør, eller mårpølse er den gode norske "urpølsa". Den finnes i utallige varianter og består av hakket kjøtt, spekk, salt og krydder. Hva slags kjøtt som brukes varierer stort. Får og viltkjøtt er vanligst, men svinekjøtt, storfe, innmat, blod. m.m. brukes også. Morr selges i hele kveiler, i ringer, snabber og ferdig oppskåret. "

Før trodde jeg det het mår-pølse. Altså laget av dyret mår :ler:

Skrevet

:hoho:

Vet ikke om jeg ville spist den pølsa... ;)

Skrevet

Men smaken er da viktigere enn utseendet, og det smaker utvilsomt bedre med melk eller fløte enn med bare vann. Dessuten har jeg allerede tipset Gamle Alex om å bruke ekstra eggeplommer i eggerøra, det hjelper både på smak og farge ;) .
Gjest Gamle Alex
Skrevet
Men smaken er da viktigere enn utseendet, og det smaker utvilsomt bedre med melk eller fløte enn med bare vann. Dessuten har jeg allerede tipset Gamle Alex om å bruke ekstra eggeplommer i eggerøra, det hjelper både på smak og farge ;) .

Og det skal jeg prøve....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...