AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #21 Del Skrevet 1. november 2023 18 minutter siden, Lawyam said: Det er verre å samtaler med noen som må kalle noen neper faktisk. Aubergine da. Bedre? Anonymkode: 33683...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 1. november 2023 #22 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Aubergine da. Bedre? Anonymkode: 33683...d8f Det er ikke slik mat man tilfører diskusjoner... Vi lærte det på skolen om ikke hjemme og etterhvert som vi modnet til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #23 Del Skrevet 1. november 2023 Lawyam skrev (1 minutt siden): Det står i Bibelen at Gud var før jorden og alt ble skapt og at Han er fra evighet til evighet. Jorden ble skapt ved Hans Ord og alt det som er skapt skjer ved at Gud taler det frem. Videre i Johannes-evangeliget står det at 'i begynnelsen var Ordet - og Ordet var Gud og at uten det var ingenting skapt. Ordet ble så til menneske og kom til jorden (Jesus) så Jesus er altså Guds Ord og er også fra evighet til evighet. Jeg tror på Gud både pga av det som står og på grunn av at jeg har sett hva Han har gjort for meg og andre som stoler på Han og Hans Ord. Men jeg ser også det storslåtte skaperverket og menneskene, dyrene, fugl og frisk og luft og hvordan det hele fungerer sammen og ville trodd på Han uansett. Jeg tror ikke skaperverket er tilfeldig. Alt har sin plass og spiller sammen på en perfekt måte. Du har tydeligvis ikke lest hva tråden heter. Uten og bruke bibelen Hva er ditt beste argument for Guds eksistens? Anonymkode: 1bf48...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 1. november 2023 #24 Del Skrevet 1. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du har tydeligvis ikke lest hva tråden heter. Uten og bruke bibelen Hva er ditt beste argument for Guds eksistens? Anonymkode: 1bf48...4a5 Jeg skrev det også! Siden jeg leste overskriften, men det ble jo underveis spurt om hvor Gud kom fra og når Han ble skapt så jeg svarte på det først. Jeg skjønte til og med overskriften som ikke sa noe om å ikke bruke Bibelen, siden du brukte OG istedenfor å, men skrive feil kan jeg også, så nå var jeg bare trassig.. Endret 1. november 2023 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #25 Del Skrevet 1. november 2023 7 minutter siden, Lawyam said: Det er ikke slik mat man tilfører diskusjoner... Vi lærte det på skolen om ikke hjemme og etterhvert som vi modnet til. Merkelig at lærere må fortelle deg at mennesker ikke er mat. Må ha vært steinerskolen du gikk på Anonymkode: 33683...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 1. november 2023 #26 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Merkelig at lærere må fortelle deg at mennesker ikke er mat. Må ha vært steinerskolen du gikk på Anonymkode: 33683...d8f Kan vel hende jeg er voksen og har derfor fått med meg at å kalle noen neper ikke er altfor interessant i noen diskusjoner utenom evt de som handler om å ramse opp skjellsord. Det er tross alt eleven som skriker slikt ut i klasserommet og ikke læreren. Han ville nok fått en advarsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #27 Del Skrevet 1. november 2023 Jeg er selv personlig troende, mer et valg jeg gjør hver dag da det gir meg noe, enn en total overbevisning. Men har ikke hittil hørt gode argumenter for Guds eksistens som jeg ikke tenker en kan avvise på grunnlag av kritisk tenkning. Jeg velger heller derfor å legge til en annen tanke/påstand. Et premiss om en allmektig skaper lik den som kristendommen eller andre monoteistiske religioner tror på, innebærer at menneskets kognisjon og evne til å bruke logikk, vil komme til kort. Vi må såklart bruke logikk innen teologisk filosofi og i et forsøk på å forstå Gud, men en allmektig skaper vil stå utenfor logikken, og Gud kan da hverken angripes eller forsvares logisk. En simpel analogi på dette kan være filmen Limitless, hvor hovedkarakteren får tilgang til et medikament som gir ham firesifra IQ. Når manusforfattere med antatt gjennomsnittlig intelligens, skal skrive en historie om hva det mest intelligente mennesket noensinne ville gjort, et menneske så intelligent at Einstein og Newton er på barnehagenivå i sammenligning, så er begrensningene opplagt. Anonymkode: 6e5f1...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå