Gå til innhold

Det er FLAUT, at folk kjøree på sommerdekk i år også!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søringer….

Anonymkode: 63ea6...a80

Og fu bor i Indre Billefjord, med 77,5 innbyggere, 30 biler og 17 traktorer? 

Anonymkode: 84b1c...15f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finns INGEN gode nok unnskyldninger for ikke å ha vinterdekk på når første snøen kommer. 

Anonymkode: 7bfc9...e04

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å slutte å bruke ordet FLAUT når man har passert 18 år.

Anonymkode: 59e2d...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hjul! Man skifter til vinterhjul, ikke vinterdekk. 

Anonymkode: c45dd...d4e

Nei, det er slettt ikke alle som gjør det, noen har faktisk ett sett felger,og da skifter de dekk. Du er ikke rakettforsker,skjønner jeg.....

Anonymkode: d3ba8...302

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hjul! Man skifter til vinterhjul, ikke vinterdekk. 

Anonymkode: c45dd...d4e

Men man kjører på vinterdekk/det er vinterdekk på hjulene, så man kan si begge deler.

Anonymkode: 64303...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det aller flaueste er å lese kommentarfelt på facebook etc. hvor nordlendinger, trøndere, vestlendinger og andre forståsegpåere «ler seg i hjel» og gjør narr av de dumme østlendingene på sommerdekk. Det bor mer folk på østlandet enn i de nevnte landsdelene til sammen. Når Ola fra indre huttiheita på vestlandet skal kjøre til jobb en snøvørsdag i oktober, er det kanskje bare han og naboen (som bor 3 km unna)  på veien.. og naboen kan dra han opp med traktor om han skulle skli av veien 🚜

Hilsen utflytta trønder, bosatt på vestlandet

Var det en forklaring på hvorfor folk ikke legger på vinterdekk tidsnok?????? Jeg bor selv i oslo,men er likefullt enig i at de som ikke legger om tidsnok er noen egoistiske idioter.

Anonymkode: d3ba8...302

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns det aller flaueste er å lese kommentarfelt på facebook etc. hvor nordlendinger, trøndere, vestlendinger og andre forståsegpåere «ler seg i hjel» og gjør narr av de dumme østlendingene på sommerdekk. Det bor mer folk på østlandet enn i de nevnte landsdelene til sammen. Når Ola fra indre huttiheita på vestlandet skal kjøre til jobb en snøvørsdag i oktober, er det kanskje bare han og naboen (som bor 3 km unna)  på veien.. og naboen kan dra han opp med traktor om han skulle skli av veien 🚜

Vi trøndere ler oss ikke ihjel og gjør narr av østlendinger med sommerdekk. Vi stille oss heller uforståelig over at det er sånn hvert år. Alle vet jo at det er 1. November i morgen. Planlegging er det rette ordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå viser statistikken hvem som bytter og ikke bytter dekk da, og Oslo og omegn kommer dårlig ur hvert år. 

Statistikk tar hensyn til antall bosatte, så den holder ikke. 

Anonymkode: 615e4...f00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Like sikkert som at snøen kommer hver vinter, like sikkert er det at kommentarene fra nord kommer når det er snøkaos i sør. (Gammelt Jungelord)

Anonymkode: 7ea25...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi trøndere ler oss ikke ihjel og gjør narr av østlendinger med sommerdekk. Vi stille oss heller uforståelig over at det er sånn hvert år. Alle vet jo at det er 1. November i morgen. Planlegging er det rette ordet!

https://www.nrk.no/trondelag/politiet-kjorer-pa-sommerdekk-1.7108919

Anonymkode: 24d2d...987

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo ikke de som ikke bytter dekk, men de som kjører selv om de vet de har feil dekk. 

Anonymkode: aa8c8...b8b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta selv da første snøfallet kom der jeg bor selv om jeg hadde tenkt å vente en uke til. Måtte ut å handle, men hadde selvfølgelig vært fullstendig uansvarlig om jeg kjørte til butikken med sommerdekk, så selvfølgelig skulle jeg bytte før jeg tuta avgårde!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På tide å slutte å bruke ordet FLAUT når man har passert 18 år.

Nei er noe FLAUT,  så er det FLAUT. Etter fylte 18 er det ikke mye som gjør meg flau,  men dette er like FLAUT, 30år etter jeg fikk lappen 

Anonymkode: 195b9...7e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Flaut også hvert år: buss/trikk kaos i Oslo når det kommer 5cm snø…

Anonymkode: b1017...c77

IMG_5331.jpeg.dd1b9e44db2a64e75998a8ef840ec63d.jpegIkke så rart bussene ikke kommer seg fram da. Uforsvarlig er det også!

Endret av Grüner
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 21.19):

Jeg har lyst til brøle, kan dere tø helvete la bilen stå om du ikke har bytta dekk før.

Så slipper vi andre som har bytta og kan kjøre trygt komme oss trygt og tidsnok frem.

Er det virkelig mulig at det er sånn hvert jævla år. Det er jo bare å sjekke tempen der du bor og følge litt ekstra med å værmeldinga. Dessuten så VET dere jo det, at å få bytta dekk på verksted samme dag snøen kommer er o bare bingo og flaks om du får gjort. I tillegg kjører du på sommerdekk til verkstedet.

Det er virkelig FLAUT,  at dette skjer hvert eneste jævla år.

Tror det kun er en gang på mine 30 år med bil jeg ikke har bytta dekk, da ringte jeg noen og spurte om skyss til og fra jobb. De 29 andre årene har det holdt med å følge litt med på temperatur og værmelding.

I GÅR! Ble det varslet at man IKKE måtte ut å kjøre med sommerdekk i dag. Pga været som ble spådd. Så hva f...n er greia? 

Herlig! 🤣🙏

Anonymkode: 46482...6f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vogntog fra utenlandske transportører er en villet norsk politikk. EU(fri flyt av varer og tjenester.) Vi har innført prinsippet, og vi har også tillatt et ubegrenset antall utenlandske transportører. De følger ikke krav, for det er mest lønnsomt.. Det er snart ingen norske vogntog igjen som går over grensekontrollen. Kun 18% igjen..

Disse useriøse vogntogene kommer over grensen som maur pr.minutt og St.vegvesen har ikke noe 24/7 kontroll. Som vi alle ser så seiler og sklir disse vogntogene rundt på våre vinterveier. Dette kommer aldri til å ordne seg, hvis noen politikere skulle ha lyst til å skryte på seg den perfekte løsning.

Endret av PITTY
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 11.40):

Like sikkert som at snøen kommer hver vinter, like sikkert er det at kommentarene fra nord kommer når det er snøkaos i sør. (Gammelt Jungelord)

Anonymkode: 7ea25...8d4

Å det skjønner jeg godt. Det er faktisk på sin plass. Første snødag, får jeg vetvalt lyst til å være nordlenning jeg også.

Her er en sang om tullingene

https://vm.tiktok.com/ZGJEmWXGW/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 17.22):

Er det flaut for meg at andre er idioter? Nei.

Anonymkode: 6eeb3...574

Mulig det ikke er det for deg. Jeg blir iallefall flau av at voksne folk år etter år klarer fortsatt å lage trafikk kaos på sommer dekk, hvær jævla førsye snødag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bergingsbilen fikk problemer og måtte berges av en annen bergingsbil. Det skapte ytterligere kaos og venting. Hva skal man si om dem?

Anonymkode: 1e7b9...b15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...