Gå til innhold

Det er FLAUT, at folk kjøree på sommerdekk i år også!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til brøle, kan dere tø helvete la bilen stå om du ikke har bytta dekk før.

Så slipper vi andre som har bytta og kan kjøre trygt komme oss trygt og tidsnok frem.

Er det virkelig mulig at det er sånn hvert jævla år. Det er jo bare å sjekke tempen der du bor og følge litt ekstra med å værmeldinga. Dessuten så VET dere jo det, at å få bytta dekk på verksted samme dag snøen kommer er o bare bingo og flaks om du får gjort. I tillegg kjører du på sommerdekk til verkstedet.

Det er virkelig FLAUT,  at dette skjer hvert eneste jævla år.

Tror det kun er en gang på mine 30 år med bil jeg ikke har bytta dekk, da ringte jeg noen og spurte om skyss til og fra jobb. De 29 andre årene har det holdt med å følge litt med på temperatur og værmelding.

I GÅR! Ble det varslet at man IKKE måtte ut å kjøre med sommerdekk i dag. Pga været som ble spådd. Så hva f...n er greia? 

Anonymkode: 195b9...7e3

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flaut også hvert år: buss/trikk kaos i Oslo når det kommer 5cm snø…

Anonymkode: b1017...c77

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 minutt siden):

Folk er idioter,  burde mistet både bil og lappen

Jeg er enig. De som ikke har skiftet til vinterdekk burde mistet lappen for resten av vinteren hvis de kjører på snøføre. 

Anonymkode: 7ea25...8d4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig. De som ikke har skiftet til vinterdekk burde mistet lappen for resten av vinteren hvis de kjører på snøføre. 

Anonymkode: 7ea25...8d4

Hjul! Man skifter til vinterhjul, ikke vinterdekk. 

Anonymkode: c45dd...d4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som skaper mest problemer, og ikke minst alvorlige ulykker, er jo utenlandske trailere som uansett må stoppe på grensen. De burda ha fått kjøreforbud tvert og minimum bli fratatt førerkortet hvis de av en eller annen grunn klarer å komme seg inn på dekk som ikke er egnet til kjøring på norske vinterveier! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei nå må du gi deg. Man kan sikkert bytte til vinterhjul, men de aller fleste bruker vinterdekk. Sjekk ut reklame, da finner du nok flest annonser på vinterdekk

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byfolk altså. 

Synes det er rart om busser ikke skifter jeg. Og lastebiler? Det er rart. 

Hadde selv aldri turt å kjøre ut med sommerdekk. 

Anonymkode: 78de0...40d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at noen er overrasket over dette, vi snakker om mennesker. 
Det sier alt

Anonymkode: 0cd5a...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (8 timer siden):

Det som skaper mest problemer, og ikke minst alvorlige ulykker, er jo utenlandske trailere som uansett må stoppe på grensen. De burda ha fått kjøreforbud tvert og minimum bli fratatt førerkortet hvis de av en eller annen grunn klarer å komme seg inn på dekk som ikke er egnet til kjøring på norske vinterveier! 

Ikke første snøfallsdagen. Da ee det alle på sommerdekk som er problemet.

Jeg bare skjønner ikke problemet.  Hvorfor legger man ikke om når værvarselet sier at snøen kommer. Alle på sommerdekk hindrer all trafikk, og er pontensielle dødsmaskiner  overalt. Spør du meg så bør alle på sommer dekk, miste lappen minst 6mnd. Er jo like farlig det som å kjøre i fylla.

Første snøfallsdag, gir jo samme uggne følsen som om det hadde vært 1000vis av fylkekjørere rundt deg.

Mine vinter dekk var på i går, godt mønster pga dette blir 2 sesong. Alikevel hadde jeg trøbbel med å stoppe , samt fikk sleng i en rundkjøring, til tross for ekstra lav fart. Enda legger folk ut på veien med sommerdekk og lager kaos.

Dette er så enkelt at det ikke går an. Enten bytter man før snøen kommer. Eller så lat du bilen stå fullstendig i ro om du ikke har bytta dekkene dine til den dagen.

Om de som ikke har bytta skal på jobb, legetime osv, skal vel ikke alle andre svi for, fordi de selv har vært sløve. 

Bilen er bare ikke et alternativt transportmiddel  når snø og is ligger på bakken. Alle med bil bør også kunne bytte et dekk selv

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fatter ikke at noen er overrasket over dette, vi snakker om mennesker. 
Det sier alt

Anonymkode: 0cd5a...994

Er ikke det minste overasket. Jeg er FLAU på alles vegne. Og jeg blir flau av å være menneske hvert år

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet dekk. Til nye, men over på gammel felg, så jo dekkskift. 
Ikke bytte dekk på felg, altså bare legge om fra sommer til vinter = hjulskift. 

Anonymkode: 6636f...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det aller flaueste er å lese kommentarfelt på facebook etc. hvor nordlendinger, trøndere, vestlendinger og andre forståsegpåere «ler seg i hjel» og gjør narr av de dumme østlendingene på sommerdekk. Det bor mer folk på østlandet enn i de nevnte landsdelene til sammen. Når Ola fra indre huttiheita på vestlandet skal kjøre til jobb en snøvørsdag i oktober, er det kanskje bare han og naboen (som bor 3 km unna)  på veien.. og naboen kan dra han opp med traktor om han skulle skli av veien 🚜

Hilsen utflytta trønder, bosatt på vestlandet

Anonymkode: 84b1c...15f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei nå må du gi deg. Man kan sikkert bytte til vinterhjul, men de aller fleste bruker vinterdekk. Sjekk ut reklame, da finner du nok flest annonser på vinterdekk

Men de færreste bytter dekk, de bytter hjul. Jeg kan skifte jul, men ikke dekk

Anonymkode: a485c...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Byfolk altså. 

Hadde selv aldri turt å kjøre ut med sommerdekk. 

Busser kjører med vinterdekk. Men piggfritt

Anonymkode: a485c...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke første snøfallsdagen. Da ee det alle på sommerdekk som er problemet.

Stemmer ikke. Både i Telemark (v  Porsgrunn), Østfold og hovedveiene ut av Oslo var det dårlig skodde trailere som startet kaoset. Blanet annet der de har blitt stående i kø i natt, ved Ørje.

Anonymkode: 6636f...4b4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forstår hva man mener uansett, bortsett fra kverulanter. 

Dekk og hjul brukes om hverandre stadig vekk og i 100 % av tilfellene, går det bra. 

Anonymkode: 0c42e...f40

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Her bør ansvaret legges på bileier/firma og ikke sjåføren. Utenlandske sjåfører er spesielt sårbare her. De får beskjed om å kjøre uansett, hvis ikke er det mer enn nok av andre som er villig til å ta jobben. Så da kjører de på dårlige dekk på norske vinterveier. Alternativet er å miste jobben. 

Norske sjåfører er også sterkt presset. De ber om bedre dekk og kjettinger, men får beskjed om at firmaet må spare penger. Presset på sjåførene er stort. 

Anonymkode: cfffc...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...