AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Hei! jeg har to gutter på 8 og 13 år. Eldste er veldig flink på skolen, rolig og aldri noe tull med. Han leser, baker og har ikke hatt noe trøbbel med han. Minste har det haglet inn med meldinger fra skolen siden han begynte. Han kan ikke lese, og vi har endelig fått PPT inn for å ta tester. De lovet å være ferdig før jul. Jeg mistenker at han har dysleksi og evt noe konsentrasjonsproblemer. Han blir fort sur, og sier at han er dårlig på skolen ofte. Han er snill, elsker dyr, og er en grei gutt, men han kan bli veldig sur. Jeg mener han (som meg) er hypersensitiv og det var PPT enig i, utfra beskrivelsene. Han har aldri hatt noen «raserianfall» hjemme, men skolen sier at han er potte sur et par dager i uken og at han kan sparke i veggen eller lignende (begynt med den siste tiden). Jeg tror at det er vanskelig for han mtp lesingen, at han føler på et press og at han er møkk lei. Hvis jeg spør han hvordan det gikk på skolen, sier han stortsett at det gikk ikke bra, og at han vil slutte på skolen og heller være på jobb med meg. Er det noen som har tips til hva vi kan gjøre mens vi venter på resultatene fra PPT? Han får ingen tilrettelegging før fe er ferdige, de sier dagene går fint hvis han får jobbe i små grupper, men de har stortsett ikke folk nok til å ta han ut. Det er så slitsom å aldri høre noe positivt, hver gang jeg ser melding fra skole-appen så får jeg en klump i magen og tenker bare på hva han har gjort nå, og på hvor synd det er i gutten som mistrives sånn. Anonymkode: 58ed9...cfc 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Har han alltid blitt lett sur? Noen blir lett sure eller sinte, og man ser gjerne trekkene fra de er små. Angående alder, så har jeg inntrykk av at 8-9 års alderen er en alder der mange kan være sure/sinte. Har hatt en selv, som var mye sur og sint i 8-års alderen. . Det virker som at en del av kompisene er det også. Så, jeg tenker at det er flere momenter her. At han er i alderen han er i, i tillegg til at det blir nok ikke bedre av at han ikke føler mestring på skolen. Anonymkode: 848da...189 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 Vår høres mye ut som din. Men vår ble mye verre i påvente av hjelp fra instansene. Han begynte å gå hjem fra skolen hver eneste det. Det var vanskelig, men gjorde at han fikk raskere hjelp. Vi fikk svært god hjelp av ppt og bup. Og av hørselstest på øre/nese/hals-avdelingen, som påviste hyperakusi (enkelt sagt alt for god hørsel). Anonymkode: 024ed...f08
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 Krev strakstiltak fra ppt, ikke godta venting! Din gutt har det ikke bra, skolen trenger heller ikke å vente på noe resultat for å kunne hjelpe eller legge tilrette. Anonymkode: 6e3e0...c7c
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Krev strakstiltak fra ppt, ikke godta venting! Din gutt har det ikke bra, skolen trenger heller ikke å vente på noe resultat for å kunne hjelpe eller legge tilrette. Anonymkode: 6e3e0...c7c Hvordan formulerer jeg at jeg ønsker at de setter inn strakstiltak, Er det noe lovverk jeg kan henvise til? Svaret jeg fikk i går når jeg spore hva de har gjort, var at «vi gjør alt vi kan, men vi finner ikke ut hvorfor han er sur på skolen». men når jeg sporte hva «alt» var så var det at de ikke hadde like mange vikarer inne i klassen.. jeg mener det ikke er noe tiltak. jeg mener de har svake/uklare grenser som det største problemet (feks. hvis han ikke vil jobbe gir de han iPad, så han får se film, så da vet han jo at hvis han sutrer så får han viljen sin). ts Anonymkode: 58ed9...cfc
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan formulerer jeg at jeg ønsker at de setter inn strakstiltak, Er det noe lovverk jeg kan henvise til? Svaret jeg fikk i går når jeg spore hva de har gjort, var at «vi gjør alt vi kan, men vi finner ikke ut hvorfor han er sur på skolen». men når jeg sporte hva «alt» var så var det at de ikke hadde like mange vikarer inne i klassen.. jeg mener det ikke er noe tiltak. jeg mener de har svake/uklare grenser som det største problemet (feks. hvis han ikke vil jobbe gir de han iPad, så han får se film, så da vet han jo at hvis han sutrer så får han viljen sin). ts Anonymkode: 58ed9...cfc Dette tror jeg på! På skolen til ene barnet mitt, så gir de barn iPad også. Feks om de bare surrer rundt, strever etc... Mitt eget barn har kommet og sagt at det lønner seg å ikke høre på beskjeder, lage bråk etc, for da får man lov til å sitte på ipad. Anonymkode: 848da...189
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå