AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Del Skrevet 29. oktober 2023 Min veninne er høyt utdannet (lektor) og skriver sms slik: "Skjønner...venter på taxi nå... ikke lett å vite hva man gjør...Vi snakkes." "Har vært hos Hege i helgen....flott hus de har...Kaja har tatt sertifikat....broren studerer i Tyskland nå....hils mamma." Jeg spurte hvorfor hun deler opp setningene , men da lo hun bare og ble litt irritert. Har du fått slike sms? Anonymkode: 33757...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har en venninne som fint kan skrive slike meldinger, hun er også høyt utdannet og veldig smart. Men hun har dysleksi da. Anonymkode: a32f4...dba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Del Skrevet 29. oktober 2023 Sånn skrev vi sms på tidlig 2000-tallet. Kanskje hun var ungdom da, og aldri la fra seg uvanen? Anonymkode: abcca...e5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en venninne som fint kan skrive slike meldinger, hun er også høyt utdannet og veldig smart. Men hun har dysleksi da. Anonymkode: a32f4...dba Har aldri hørt min veninne si at hun har dysleksi, for vi har gått på skole sammen i 13 år og kjent hverandre siden vi var 5 år. Disse ufullstendige setningene er noe hun har begynt med de siste to årene tror jeg. Ts Anonymkode: 33757...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Del Skrevet 29. oktober 2023 Hvorfor blande seg inn i hvordan venninnen din skriver. Anonymkode: 4f1e2...1d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn skrev vi sms på tidlig 2000-tallet. Kanskje hun var ungdom da, og aldri la fra seg uvanen? Anonymkode: abcca...e5c Vi er like gamle og jeg skrev ikke sms på denne måten på 2000 tallet, heller ingen andre så vidt jeg kan huske. Hvorfor skrev folk sms slik for 20 år siden? Ts Anonymkode: 33757...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor blande seg inn i hvordan venninnen din skriver. Anonymkode: 4f1e2...1d8 Synes bare det ser så merkelig ut og har aldri sett noen andre skrive slik. Skjønner ikke hvorfor hun gjør det. Ts Anonymkode: 33757...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Del Skrevet 29. oktober 2023 Hun skriver sånn fordi det blir litt som chating.. og når man snakker så snakker man ikke i fullstendige setninger. Hvor lange meldinger forventer du å få? Og som du ser så skriver jeg ofte…. For da skriver jeg som jeg snakker. Anonymkode: 070aa...ad3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Del Skrevet 29. oktober 2023 Jeg hadde irritert meg grønn over skrivemåten! For meg så betyr bruken av tre punktum, dvs …, noe. Og det er IKKE pausetegn. Anonymkode: 5fcf2...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde irritert meg grønn over skrivemåten! For meg så betyr bruken av tre punktum, dvs …, noe. Og det er IKKE pausetegn. Anonymkode: 5fcf2...edb Enig. Ser mange skriver slik på Facebook og. ... betyr at en setning avbrytes før den er fullstendig, som feks blitt avbrutt. Anonymkode: d1739...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde irritert meg grønn over skrivemåten! For meg så betyr bruken av tre punktum, dvs …, noe. Og det er IKKE pausetegn. Anonymkode: 5fcf2...edb Dette 👍 Kunne ikke vært mer enig enn dette innlegget 👍 Mamma skriver på akkurat samme måte og de prikkene irriterer meg grenseløst. Hun er også ivrig på å oppdatere på Facebook og det er samme prikkene der. Har både vist henne og fortalt hva prikkene betyr, men hun fortsetter likevel fordi hun ikke er enig 🤷♀️ Anonymkode: a035b...8d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå