Gå til innhold

Lakriskake til halloween

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på å lage denne for første gang, den virker spennende, men jeg skjønner ikke hva slags lakrissaus det menes her. Kan en bruke den vanlige som er ment til topping på is, kan den kokes opp?

https://www.godt.no/oppskrifter/kaker/10817/lakriskake

Anonymkode: 2c917...15c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lurer på å lage denne for første gang, den virker spennende, men jeg skjønner ikke hva slags lakrissaus det menes her. Kan en bruke den vanlige som er ment til topping på is, kan den kokes opp?

https://www.godt.no/oppskrifter/kaker/10817/lakriskake

Det er den fra Diplomis. Det står at oppskriften kommer fra «Matklubben Trondheim», og jeg fant dem på insta og kaken der. 😊

IMG_2635.jpeg

Endret av Daisy-love
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Daisy-love skrev (2 timer siden):

Det er den fra Diplomis. Det står at oppskriften kommer fra «Matklubben Trondheim», og jeg fant dem på insta og kaken der. 😊

IMG_2635.jpeg

Tusen takk for hjelpen 🥰

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tusen takk for hjelpen 🥰

Bare hyggelig og håper kaken blir god 🥰

• Liker 1
Skrevet
Daisy-love skrev (På 30.10.2023 den 15.49):

Bare hyggelig og håper kaken blir god 🥰

Tusen takk, den ble veldig god! 

Jeg droppet sitronen og brukte vanlig plastfolie rundt ringen på springforma og det fungerte veldig fint. Oppskriften er til 20cm form, men får man lyst til å lage denne og har feks 22 cm liggende så går det sikkert fint og, da hadde jeg knust noen ekstra kjeks og hatt litt mer vann og lakris i lokket, bare for å dele mine tips om noen finner dette og lurer. ☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk, den ble veldig god! 

Jeg droppet sitronen og brukte vanlig plastfolie rundt ringen på springforma og det fungerte veldig fint. Oppskriften er til 20cm form, men får man lyst til å lage denne og har feks 22 cm liggende så går det sikkert fint og, da hadde jeg knust noen ekstra kjeks og hatt litt mer vann og lakris i lokket, bare for å dele mine tips om noen finner dette og lurer. ☺️

Takk for tips, og så gøy når det blir vellykket 🥰

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...