Gå til innhold

Motoren kvelte seg - bilen oppfører seg annerledes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 29.10.2023 den 17.24):

Hei. Jeg har en bil (vw golf 2011 1.6 tdi) som jeg har hatt i litt over 3 måneder. Dette er min første bil i en alder av 32, så beklager på forhånd for min manglende kunnskap. Kjørte igår og har hørt at man bør kjøre på høyt turtall på motorveien noen ganger for å unngå EGR-problemer, så jeg gjorde nettopp dette. Kjørte på rundt 2500-3000 omdreininger ganske jevnt i 5-10 minutter. Etter at jeg kom hjem, så skulle jeg på butikken, og etter jeg kjørte ca. 5 meter, så kvelte motoren seg. Etter at jeg starta den, merka jeg at den var litt annerledes enn før, altså både clutchen og gassen var mindre «kraftig» enn før. Den akselerer tregere enn før og kjører ikke like godt i f.eks 40km/t i 3.gir som før.

Lurer på om noen har vært borti noen lignende? Eller er det normalt at det blir slikt iblant og at clutch/gassen blir vanlig igjen? Eller har kanskje været noe med det å gjøre? Er ganske kaldt og regner/snør en del mye for tiden. Takk for evt. svar😊

Anonymkode: 3b4fb...562

Høres ut som turbofeil, er det vnt på den der kan den ha kokset igjen..mer skjeldent er Map sensor men kan være den og...Gamle turbodiesler er bare problemer så kjøp en elbil neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiuren skrev (6 timer siden):

Ja, det er mulig. En eller annen vakumslange. 

En god mekaniker kan ofte finne det med å lytte på motoren, men siden det er VAG må man nok ha et team med experter og diagnoseutstyr før motoren og baklysene må demonteres. 🤪

Trakk noen ledninger gjennom torpedoveggen på bilen når jeg satt opp lys Mitsubishi L200 2009 mod måtte løsne turbo slangen for å komme til når jeg rygget av løftebukk en kvelte bilen seg og jeg fikk rygget ut når jeg skulle kjøre kvelte bilen seg igjen og jeg åpnet panseret og der lå slangen til Turboen og skrudde til slangeklemmen og bilen ble som normalt 😀hehe de tingene du nevner der er en av grunnene til at det aldri har stått en VAG på tunet mitt men kjenner drøssevis av folk med historier ink onkel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...