AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #61 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 50% av Norges befolkning er kvinner. Likevell dør langt flere kvinner i bilulykker, SELV om menn kjører flest biler. Fordi biler sikkerhetstestes som regel på dukker basert på mannlig anatomi. Anonymkode: 3b338...bfa 74% av de som døde i trafikken i 2022 var menn https://www.politiet.no/globalassets/tall-og-fakta/trafikk/analyse-av-dodsulykkene-i-2022.pdf Anonymkode: b2125...9bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #62 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 74% av de som døde i trafikken i 2022 var menn https://www.politiet.no/globalassets/tall-og-fakta/trafikk/analyse-av-dodsulykkene-i-2022.pdf Anonymkode: b2125...9bd Ja, riktig. som jeg skrev, flest menn kjører biler, og havner dermed i ulykker oftere. Men kvinner har større andel skader i "like" ulykker. https://www.iihs.org/topics/fatality-statistics/detail/males-and-females Så i en ulykke, så har du større sjanse for å bli MER skadet/drept om du er kvinne. For bilene er sikrere for menn. (jeg innser jeg ordla meg rart i hovedinnlegget, må være fordi jeg er så forvirra utenfor kjøkkenet. /s) Anonymkode: 3b338...bfa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 31. oktober 2023 #63 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg gjennomfører mange jobbintervjuer og vi spør aldri om noe sånt. Menn eller kvinner. https://www.ldo.no/diskriminert/pa-jobb/gravidforeldrepermisjon/jobbintervju/ Jeg pleier å spørre om folk har barn, og hvor mange. Menn og kvinner. Jeg regner det som vanlig sosial kotyme, å «bli kjent» med en annen person. Anonymkode: b2125...9bd Selv om DERE ikke gjør det, er det fortsatt vanlig: https://www.nito.no/aktuelt/2022/4/er-du-gravid-lyv-hvis-du-ma/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #64 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg gjennomfører mange jobbintervjuer og vi spør aldri om noe sånt. Menn eller kvinner. Jeg ble spurt om det sist jeg var på intervju. Anonymkode: 3b338...bfa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 31. oktober 2023 #65 Del Skrevet 31. oktober 2023 Trolltunge skrev (24 minutter siden): Feminister har for lengst bevist verden at vi fortjener å bli lyttet til, og det er i stor grad feminismens fortjeneste at menn også er løst fra tradisjonelle kjønnsroller, og har en betydelig større mulighet, evne og frihet rundt sine valg angående utdanning og yrke, å være den de faktisk ønsker å være (bortsett fra om de ønsker å være bøllete og kvinneundertrykkende selvfølgelig), dele sine tanker og følelser uten at det er skam fordi de er menn, være aktive i sine barns oppdragelse og liv, ikke stå alene med praktisk og økonomisk ansvar som forfedre bar alene på sine skuldre, med mer. Aksept av mangfold innen kjønn og utover kjønn er mye æret være feministisk kamp, så du som er en del av et mangfold det nå er betydelig større aksept for enn tidligere burde faktisk virkelig sette pris på kampen som har vært for dette, istedenfor å håne dem som har kjempet og dem som fremdeles kjemper for aksept og respekt for individet og likeverd. Hvor stor forståelse og respekt hadde du selv fått i et samfunn hvor feminismen ikke hadde fått slikt feste i utviklingen tror du? En av mine protegeer som jeg følger opp og jevnlig gir hjelp og støtte er en mann på autismespekteret i en annen verdensdel som ligger langt bakpå angående dette. Vedkommende blir ansett som en belastning og skam for familien, fordi han ikke kan fylle en tradisjonell mannsrolle. Det er hva du slipper, fordi noen gikk til kamp. En kamp du nå temmelig historieløst håner, selv om akkurat den kampen i stor grad la grunnlaget for også dine rettigheter og muligheter. Du bør vurdere dine kilder bedre. Ikke la deg så lett lure av krefter som har en helt annen agenda enn likeverdighet. Svinger du øksa mot dine onde brødre? Med mindre vi får en global graf der vi ser hvor mange av feministene som er av den mannehatende varianten vs de gode.....må jeg dessverre fortsette å mislike moderne feminisme. Jeg vet ikke om det er sant at det faktisk er feminismen man skal takke for noen av menns rettigheter som du sier. Men om det er sant, nekter jeg å gi credit til feminister fordi jeg absolutt hater feminisme som det har blitt i dag Som jeg har sagt: der finnes gode feminister, men misandristene stjeler hele showet. Jeg gjentar at jeg trenger en global graf før jeg aksepterer feminisme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #66 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, riktig. som jeg skrev, flest menn kjører biler, og havner dermed i ulykker oftere. Men kvinner har større andel skader i "like" ulykker. https://www.iihs.org/topics/fatality-statistics/detail/males-and-females Så i en ulykke, så har du større sjanse for å bli MER skadet/drept om du er kvinne. For bilene er sikrere for menn. (jeg innser jeg ordla meg rart i hovedinnlegget, må være fordi jeg er så forvirra utenfor kjøkkenet. /s) Anonymkode: 3b338...bfa Ok, når du skrev «Likevell dør langt flere kvinner i bilulykker» så antok jeg at det var akkurat det du mente. Har de isolert for andre mulige mekanismer? * Kanskje kvinner har en fysiologi som er mer sårbar for kollisjoner? * Kanskje kvinner oftere sitter i passasjersetet foran, og det er mer utsatt for påkjørsel fra siden? Jeg tror gjerne på at bilbelter, seter og airbagger er optimalisert for en «standardperson» på 75kg, 175cm. Det ville overraske meg om denne faktoren er veldig signifikant for en person på 55kg og 160 cm. Hvilke andre faktorer er det vi snakker om? Pupper? Anonymkode: b2125...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #67 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, når du skrev «Likevell dør langt flere kvinner i bilulykker» så antok jeg at det var akkurat det du mente. Har de isolert for andre mulige mekanismer? * Kanskje kvinner har en fysiologi som er mer sårbar for kollisjoner? * Kanskje kvinner oftere sitter i passasjersetet foran, og det er mer utsatt for påkjørsel fra siden? Jeg tror gjerne på at bilbelter, seter og airbagger er optimalisert for en «standardperson» på 75kg, 175cm. Det ville overraske meg om denne faktoren er veldig signifikant for en person på 55kg og 160 cm. Hvilke andre faktorer er det vi snakker om? Pupper? Kvinner og menn er veldig forskjellige kroppsammensatt, både når det kommer til beintetthet og muskelmasse, og når man bare tester dukker som er laget som en menn, så blir sikkerheten designet til nettopp, menn. Så når man går ut i fra at man optimaliserer til en "standardperson" som baserer seg på 50% av befolkningen, så sier man at kvinner er "utenom" standarden. Du ser problemstillingen her, ikke sant? Dette er gjentagende for flere ting det. sittehøyder på stoler. høyde på kjøkkenbenker, verktøy, mobiler, sikkerhetsutstyr på arbeidsplasser. Alt laget/designet for menn, for menn er standarden. Anonymkode: 3b338...bfa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #68 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner og menn er veldig forskjellige kroppsammensatt, både når det kommer til beintetthet og muskelmasse, og når man bare tester dukker som er laget som en menn, så blir sikkerheten designet til nettopp, menn. Så når man går ut i fra at man optimaliserer til en "standardperson" som baserer seg på 50% av befolkningen, så sier man at kvinner er "utenom" standarden. Du ser problemstillingen her, ikke sant? Dette er gjentagende for flere ting det. sittehøyder på stoler. høyde på kjøkkenbenker, verktøy, mobiler, sikkerhetsutstyr på arbeidsplasser. Alt laget/designet for menn, for menn er standarden. Anonymkode: 3b338...bfa Jeg er nesten 2 meter høy og kjenner godt til hvordan det er å være forskjellig fra folk flest. Spørsmålet er hvor stor denne faktoren er. Ville en bil optimalisert for kvinner på 166cm og 55kg redusere kvinnedød med 1% eller 50%, kontra en som er optimalisert for menn på 175cm og 75kg? Og ville totalt antall dødsfall da gå opp (siden vel flere menn enn kvinner kjører bil, i alle fall på motorvei) Anonymkode: b2125...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #69 Del Skrevet 31. oktober 2023 Fra Wikipedia: "Feminisme er et bredt samlebegrep for ulike sosiale og politiske bevegelser, tankeretninger og ideologier som arbeider for sosial, økonomisk og politisk likeverd mellom kjønnene". Min opplevelse er at de aller aller fleste, kvinner såvel som menn, er i bunn og grunn feminister alle sammen. Det er en svært bred enighet om at kjønnene skal likestilles og det skal jobbes for at kvinner ikke blir undertrykte. Spør hvem som helst og jeg er helt sikker på at 99% av alle du spør i Norge 2023 er helt enige. Broren min er feminist. Er han fiendtlig? Nei. Samboeren min er feminist. Er han fiendtlig? Nei. Pappan min? Nei. Meg? Nei. Naboen min? Nei. Nei. Nei. Nei. Hvor kommer egentlig disse påstandene om at feminister er så fientlige fra? Kaaaanskje fordi NOEN liker å lage provoserende innlegg på sosiale medier og folk synes det er j**vlig irriterende kanskje? Jeg kjenner jeg blir LITT irritert akkurat nå over at du velger å bruke ei skrullete kjærring på en facebook-chat som det beste argumentet for at feminister er fientlige ALLE sammen. HVEM ønsker faktisk et folkemord på menn? Ingen! Kun mennesker med seriøse psykiske problemer. Skrullinger og ekstremister. De tilhører jo åpenbart fåtallet og burde absolutt ikke brukes som et eksempel i en seriøs debatt om feminisme. At du gjør det synes jeg er så vanvittig irriterende at jeg kjenner jeg blir fiendtlig bare av å tenke på det. Anonymkode: 3b8a6...eb8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #70 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er nesten 2 meter høy og kjenner godt til hvordan det er å være forskjellig fra folk flest. Spørsmålet er hvor stor denne faktoren er. Ville en bil optimalisert for kvinner på 166cm og 55kg redusere kvinnedød med 1% eller 50%, kontra en som er optimalisert for menn på 175cm og 75kg? Og ville totalt antall dødsfall da gå opp (siden vel flere menn enn kvinner kjører bil, i alle fall på motorvei) Om vi fortsetter å lar menn være standarden så finner de hvertfall ikke på nye sikkerhetsrutiner. Og som en som faller utenfor standarden bør du hvertfall være interessert i debatten. Om vi slår oss til ro med "jaja, i alle fall dør ikke menna, og det er jo fint for de" så blir det nøyaktig null insentiver til å forske på nye metoder/sikkerhetsrutiner etc. Uten en push til å i det minste annerkjenne at kvinner OGSÅ tillhører standarden (vi er tross alt 50%) så kommer ingen til å våkne opp å finne ut av det selv. Vi kan ikke si: ja men dette funker, så det kan umulig være andre løsninger. Om vi hadde tatt hensyn til kvinner med en gang vi startet utviklingen kan det hende kommersielle biler hadde sett forskjellig ut fra nå. Kanskje flere kvinner føler seg tryggere i trafikken om de statistisk sett ikke har høyere sjanse for å bli lemlesta i uhell, og resultatet vil være en jevnere fordeling av kjønnene i trafikken. (som statistisk sett vil igjen føre til MINDRE ulykker da kvinner er i mindre uhell) Anonymkode: 3b338...bfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 31. oktober 2023 #71 Del Skrevet 31. oktober 2023 Inverto skrev (På 29.10.2023 den 21.49): Youtube er uenig med deg. Mange batshit crazy feminister der ute Da fuck Det er såfall èn fornuftig ting du har sagt Tja, og Andrew Tate er vel mye bedre kjent enn noen som helst feminist, er han ikke? Noen grupper sier ekstreme ting pga de snakker med andre som har samme meninger, det blir et ekkokammer og meningene blir ekstremifisert. Jeg kaller meg ikke feminist, men noen ville vel sagt jeg er, andre ville ikke. Har tross alt barn og ender opp med å fikse mye av de stereotypier "kvinneoppgavene" - tror en del feminister (men ikke bare) ville nektet å gå med på noe slikt. Er likevel i en del diskusjoner der jeg påpeker ting som ikke er rettferdig mellom kjønnene, og noen av disse får sterke reaksjoner selv om jeg mener det er kjempemerkelig at det er slik. F.eks.: noen menn reagerer på at jeg sier menn og kvinner burde dele mer på vanlige husoppgsvrr. Mennene mener at de gjør jo de "tunge" tingene, så kvinnen burde kunne ta seg av resten. Jeg påpeker at "resten" tar ca 4 ganger mere tid (eller enda mer) enn disse "tunge" tingene, og dette er ikke tid kvinner får betalt for på noen måte. Hvorfor er dette rettferdig? Hvorfor er det så vanskelig for noen menn å håndtere denne infoen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #72 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min opplevelse er at de aller aller fleste, kvinner såvel som menn, er i bunn og grunn feminister alle sammen. Det er en svært bred enighet om at kjønnene skal likestilles og det skal jobbes for at kvinner ikke blir undertrykte. Spør hvem som helst og jeg er helt sikker på at 99% av alle du spør i Norge 2023 er helt enige. Anonymkode: 3b8a6...eb8 https://bora.uib.no/bora-xmlui/bitstream/handle/11250/2767651/Masteroppgave.pdf?sequence=1&isAllowed=y Denne viser til en undersøkelse fra 2014 hvor 11% av Nordmenn regner seg som feminister. 19% av kvinnene. Anonymkode: b2125...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #73 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Om vi fortsetter å lar menn være standarden så finner de hvertfall ikke på nye sikkerhetsrutiner. Og som en som faller utenfor standarden bør du hvertfall være interessert i debatten. Om vi slår oss til ro med "jaja, i alle fall dør ikke menna, og det er jo fint for de" så blir det nøyaktig null insentiver til å forske på nye metoder/sikkerhetsrutiner etc. Uten en push til å i det minste annerkjenne at kvinner OGSÅ tillhører standarden (vi er tross alt 50%) så kommer ingen til å våkne opp å finne ut av det selv. Vi kan ikke si: ja men dette funker, så det kan umulig være andre løsninger. Om vi hadde tatt hensyn til kvinner med en gang vi startet utviklingen kan det hende kommersielle biler hadde sett forskjellig ut fra nå. Kanskje flere kvinner føler seg tryggere i trafikken om de statistisk sett ikke har høyere sjanse for å bli lemlesta i uhell, og resultatet vil være en jevnere fordeling av kjønnene i trafikken. (som statistisk sett vil igjen føre til MINDRE ulykker da kvinner er i mindre uhell) Anonymkode: 3b338...bfa Hvis forskjellen leder til 50% reduksjon i kvinnelige dødsfall så er det viktig. Hvis det leder til 0.1% reduksjon så er det ikke så viktig. Hvis det leder til 1 spart kvinneliv med 2 tapte manneliv så synes det som feil retning. Som en unormal person så innser jeg at jeg nok har større risiko for å dø enn både menn på 175cm og kvinner på 166cm. Hvis standardtesten flyttes i feminin retning så antar jeg at det vil redusere sikkerheten (litt) for meg. Anonymkode: b2125...9bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 31. oktober 2023 #74 Del Skrevet 31. oktober 2023 Inverto skrev (33 minutter siden): Med mindre vi får en global graf der vi ser hvor mange av feministene som er av den mannehatende varianten vs de gode.....må jeg dessverre fortsette å mislike moderne feminisme. Jeg vet ikke om det er sant at det faktisk er feminismen man skal takke for noen av menns rettigheter som du sier. Men om det er sant, nekter jeg å gi credit til feminister fordi jeg absolutt hater feminisme som det har blitt i dag Som jeg har sagt: der finnes gode feminister, men misandristene stjeler hele showet. Jeg gjentar at jeg trenger en global graf før jeg aksepterer feminisme Mannehat og kvinnehat virker å være et økende problem samtidig som stadig færre identifiserer seg som feminister. Jeg skjønner forøvrig ikke hvor relevant det er om dem som er mannehatere kaller seg feminister eller ikke. Jeg vil jo tro at det er temmelig uvesentlig om mannshatere identifiserer seg som feminister eller ikke. Er det ikke mannshat som er problemet? Kan du tenke deg en korrelasjon mellom kvinnehat og mannshat, eller tror du at det finnes absolutt ingen sammenheng mellom det ene og det andre? Om du ikke vet om det er sant er det jo lurt å lese seg litt opp. Det er utvilsomt sant at feministisk kamp også ligger bak mange av menns nåværende rettigheter og muligheter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #75 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis forskjellen leder til 50% reduksjon i kvinnelige dødsfall så er det viktig. Hvis det leder til 0.1% reduksjon så er det ikke så viktig. Hvis det leder til 1 spart kvinneliv med 2 tapte manneliv så synes det som feil retning. Som en unormal person så innser jeg at jeg nok har større risiko for å dø enn både menn på 175cm og kvinner på 166cm. Hvis standardtesten flyttes i feminin retning så antar jeg at det vil redusere sikkerheten (litt) for meg. Jeg ber ikke om at de lager biler som går på kompromi av menns sikkerhet, jeg vil at de skal ta hensyn til begge. Om vi ikke klarer å lage biler i fremtiden som tar hensyn til BEGGES sikkerhet, så synes jeg ikke de bilprodusentene våre fortjener pengene våre. Eller så får vi ha kvinnebiler og mannebiler. Anonymkode: 3b338...bfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #76 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ber ikke om at de lager biler som går på kompromi av menns sikkerhet, jeg vil at de skal ta hensyn til begge. Om vi ikke klarer å lage biler i fremtiden som tar hensyn til BEGGES sikkerhet, så synes jeg ikke de bilprodusentene våre fortjener pengene våre. Eller så får vi ha kvinnebiler og mannebiler. Anonymkode: 3b338...bfa All innsikt i optimalisering tyder på at det er lettere å optimalisere et punkt enn en linje eller et areal. Men du har enda ikke forklart hvor stor denne faktoren er. Jeg får ikke lest referansen din nå, men besvarer den hvor stor denne faktoren er? Som høy mann så må jeg leve med at mye av verden ikke er lagd for meg. Det er bare sånn det er. Anonymkode: b2125...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 31. oktober 2023 #77 Del Skrevet 31. oktober 2023 Trolltunge skrev (8 minutter siden): Mannehat og kvinnehat virker å være et økende problem samtidig som stadig færre identifiserer seg som feminister. Jeg skjønner forøvrig ikke hvor relevant det er om dem som er mannehatere kaller seg feminister eller ikke. Jeg vil jo tro at det er temmelig uvesentlig om mannshatere identifiserer seg som feminister eller ikke. Er det ikke mannshat som er problemet? Kan du tenke deg en korrelasjon mellom kvinnehat og mannshat, eller tror du at det finnes absolutt ingen sammenheng mellom det ene og det andre? Om du ikke vet om det er sant er det jo lurt å lese seg litt opp. Det er utvilsomt sant at feministisk kamp også ligger bak mange av menns nåværende rettigheter og muligheter. Jeg tenker det er relevant om mannehaterene er feminist, for da ser jeg det som et tegn på at feminisme kan være kilden til misandri. Som jeg sa før: feminisme blir perversert av folk som ikke er helt ok i topplokket Hva mener du med 'korrelasjon mellom mannhat og kvinnehat'? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 31. oktober 2023 #78 Del Skrevet 31. oktober 2023 Inverto skrev (3 minutter siden): Jeg tenker det er relevant om mannehaterene er feminist, for da ser jeg det som et tegn på at feminisme kan være kilden til misandri. Som jeg sa før: feminisme blir perversert av folk som ikke er helt ok i topplokket Hva mener du med 'korrelasjon mellom mannhat og kvinnehat'? En reaksjon gir alltid en motreaksjon, og når kvinnehat sprer seg vil selvfølgelig kvinner reagere på det, bli sinna og redde, og så vil mannshatet spre seg. Samme omvendt. Når vi mennesker har kommet inn i en situasjon der det ene trigger det andre hele tiden vil begge deler øke, ofte til det smeller så kraftig at det vekkes en sterkere motreaksjon enn ytterligere støtte til et slikt hat. Slik er enhver krig i historien skapt, og slik kan dette unaturlige hatet i stadig flere kvinner og menn også i verste fall utvikle seg til noe som blir en ny skam i menneskenes historie. Hat skaper hat, og det er alltid de sinte mennesker som hater som roper høyest. Iallefall til det komulerer til en så alvorlig situasjon at motkreftene går til åpen krig/konflikt, beseirer hatet og holdningen at slikt hat er skammelig vinner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 31. oktober 2023 #79 Del Skrevet 31. oktober 2023 Trolltunge skrev (4 minutter siden): En reaksjon gir alltid en motreaksjon, og når kvinnehat sprer seg vil selvfølgelig kvinner reagere på det, bli sinna og redde, og så vil mannshatet spre seg. Samme omvendt. Når vi mennesker har kommet inn i en situasjon der det ene trigger det andre hele tiden vil begge deler øke, ofte til det smeller så kraftig at det vekkes en sterkere motreaksjon enn ytterligere støtte til et slikt hat. Slik er enhver krig i historien skapt, og slik kan dette unaturlige hatet i stadig flere kvinner og menn også i verste fall utvikle seg til noe som blir en ny skam i menneskenes historie. Hat skaper hat, og det er alltid de sinte mennesker som hater som roper høyest. Iallefall til det komulerer til en så alvorlig situasjon at motkreftene går til åpen krig/konflikt, beseirer hatet og holdningen at slikt hat er skammelig vinner. Skjønner. Det er da såfall bra vi kan ha siviliserte samtaler da Anyways, om du lurer på hvordan feministene jeg prater om oppfører seg....her er svaret xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #80 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): All innsikt i optimalisering tyder på at det er lettere å optimalisere et punkt enn en linje eller et areal. Men du har enda ikke forklart hvor stor denne faktoren er. Jeg får ikke lest referansen din nå, men besvarer den hvor stor denne faktoren er? Som høy mann så må jeg leve med at mye av verden ikke er lagd for meg. Det er bare sånn det er. At du som en mann på over 2 meter (estimert til å være under 1% av verdensbefolkningen) har slått deg til ro med at verden ikke er laget for deg, er helt ok for meg. Det jeg undrer meg over er hvorfor du prøver å overtale meg, som tilhører 50% av befolkningen til å gjøre det samme. Du å jeg tillhører ikke samme statistikk, selv om jeg prøver å argumentere for hvorfor du også bør bli inkludert. https://bil24.no/sjekk-ut-verdens-forste-kvinnelige-krasjdukke Heldigvis er ikke alle samme type som deg, og dette er noe de jobber med. Kilden min er fra USA, så naturligvis kan jeg ikke argumentere for om tallene stemmer like godt i Norge, men samtidig så forsker vi lite på kjønnsforskjeller i data i Norge også, så jeg får ikke gjort så mye på det. Der blir det referert til all videre kilder. Her har du en til. for morro skyld. https://www.fastcompany.com/90669431/10000-women-die-in-car-crashes-each-year-because-of-bad-design, og en til https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api/Public/ViewPublication/811766 Det er vilt at du prøver å få HALVPARTEN av samfunnet til å slå seg til ro med dårligere sikkerhet i trafikken fordi det ikke påvirker deg. men jeg blir ikke overrasket heller. Hvorfor tenker du at det er innafor å unnskylde at de rett å slett ekskluderer kvinnelig anatomi, som om det ikke har noe å si, og så i samme slengen komme med at du er en av 1% historisk sett, derfor er det ok. Det er NESTEN som om du også ubevist tenker at menn er standard og kvinner er en ettertanke som bare får tilpasse seg. Anonymkode: 3b338...bfa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå