Gå til innhold

Barn med spesielle behov

Fremhevede innlegg

Skrevet

Søk avlastning.  Enten i bolig eller bpa. Vi valgte bpa etter å ha forsøkt helgeavlastning. Men alle familier er forskjellige og barna våre trenger også forskjellige ting.  Det viktigste er å finne ut hva som funker for dere. 

Men søk. Ting tar tid hos kommunen, så ikke vent hvis du allerede går opp i limingen.  Det handler om en bedre hverdag,  ikke bare for deg, men også for barnet og hele familien.  

Hvis du får det bedre og har overskudd blir det bedre over hele linjen ❤️

Anonymkode: 3a7cd...9e4

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nattevåk er vel en egen greie.. Men ellers er det vel for tilsyn og pleie om det ikke er i barnehage eller skole?

Anonymkode: bc808...f3c

Men dem fleste av oss jobber, skolen og barnagetid er ikke avlastningstid for oss fleste men fordi vi må på jobb. Ofte er jo barn med spesielle behov ofte syk mange av dem, og da blir det hjemme og ta seg av dem.

Her tenker ts trenger avlasting/bpa og andre type ordninger. Søk om omsorgslønn, kjenner en som har det 100 prosent. Jeg har selv barn med spesielle behov og dem har avlastning, har flere. Dem er også hos far annhver helg men selv om så har vi avlasting. 

Anonymkode: 2820d...3b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er vanskelig, jeg sover dårlig og er konstant kvalm, mitt barn med spesielle behov krever mye av oss, hver dag, hele tiden. Jeg blir slått og sparket av tenåringen, og selv om vi er inn og ut av instanser som Bup, BFT, etc, er det ingenting som hjelper. Jeg har innsett at det er ikke mulig å få hjelp, vi må bare akseptere at sånn er livet. 
Det å gå til legen for sykemelding er helt uaktuelt. Det å kunne gå på kontoret og få en pause fra hjemmet hver dag er jeg helt avhengig av. Selv om jeg er på så mange møter med instanser og skolen ukentlig og så ufokusert til tider at det er bare så vidt jeg henger med på jobben. Tårene er aldri langt unna overflaten, og jeg lurer på om jeg har en liten depresjon, Men det er ingenting å gjøre med dette, har prøvd psykolog, men problemet er så konkret, det er hverdagen med min datter som tar knekken på meg. Men det finnes ikke hjelp å få for et barn med autisme, så det er bare å holde ut og prøve å gjøre hverdagen for hele familien så levelig som mulig.

Jeg går og venter på at det smeller skikkelig og jeg blir innlagt på en eller annen psykiatrisk klinikk. 

Anonymkode: 7eb80...20b

Har dere søkt om avlastning? BPA (brukerstyrt personlig assistent)? Støttekontakt?

Selv gikk jeg på et stressmestringskurs i regi av kommunen; et gratis lavterskeltilbud gjennom kommunens enhet: psykisk helse og familiestøtte. Det gjorde godt. Ellers er det veldig smart å jobbe noe redusert dersom man har mulighet for det, for man må ta vare på seg selv før man klarer å hjelpe andre.

Anonymkode: 2ffc4...af8

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nattevåk er vel en egen greie.. Men ellers er det vel for tilsyn og pleie om det ikke er i barnehage eller skole?

Anonymkode: bc808...f3c

Nei

Anonymkode: 741b3...dc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...