AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #21 Skrevet 28. oktober 2023 Det høres kjipt ut, TS! Men når jeg tenker tilbake på den alderen, tror jeg du lett gjør vondt verre ved å "mase" og spørre om det. Det viktigste du kan gjøre er å sørge over at hjemme er et bra sted å være og at du setter pris på datteren din akkurat sånn som hun er. Og hold i håpet om at det sannsynligvis blir mye bedre på videregående. Jeg var ganske ensom på den alderen, ikke nødvendigvis direkte utestenging men følte meg mindre og mindre hjemme i vennegjengen. Lite sted, så var ikke noe særlige alternativer heller. Men, jeg er glad jeg slapp å føle meg mislykket fra foreldrene mine sin side på at jeg var hjemme og spilte brettspill med lillebroren min i stedet for å være med venner i helga, liksom. (Foreldre var også mye mindre involvert i barnas liv da, virker det som. Jeg tror ikke de tenkte stort over det.) Anonymkode: 25812...41b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #22 Skrevet 28. oktober 2023 Vi har en 14 år gammel gutt hjemme som vi føler det litt på samme måte med. Har snakket med han om dette mange ganger. Men han benekter at han føler seg ensom, og sier han har det bra. Han er en gutt som stort sett holder seg hjemme og trives med det. Han har alltid vært litt rastløs i form av fritidsaktiviteter, så har ikke dannet seg gode varlige vennskap gjennom disse. Han har en bestekamerat som bor en time unna. De tror jeg snakker om det meste, og har det veldig kjekt sammen. Jeg kan snakke for min del, jeg tror mye av problemet ligger hos meg og mine forventinger til ungdomstiden. Jeg husker jeg knapt var inne på den tiden, det beste jeg visste var å være med venner ved hver minste lille fritid. Og det var alltid spennende med nye venner. Jo flere jo bedre. Men ungdommer nå har en annen oppvekst enn meg. De har mye av det sosiale livet sitt på internett. De har kanskje ikke like stort behov for å "henge" hver dag. De er jo alltid tilgjengelig for hverandre på andre plattformer. Så vennskap blir kanskje ikke like synlig heller. Tror også at mange ungdom føler seg ensomme i dag, mye fordi de ser at andre er sammen på Snapchat. Får de en snap av et en gjeng som har det gøy, er det lett å tenke at denne gjengen møtes oftere, når de i realiteten bare møttes den ene gangen snapen sendes. Anonymkode: b303a...1ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå