Gå til innhold

Hva slags spisebord lampe har dere?


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Vi er på jakt etter lampe til den nye spisestuen vår. Vi vil ha noe som er moderne.. helst med tre små lamper på rad i stål og med frostet glass skjermer. Men vi finner ikke det vi leter etter... har sett på nettet, og har sett noe fint der, men får jo ikke tak i de her... og vil ikke bruke særlig mer enn 1800kr.

Her er noen lamper som vi synes ser fine ut:

> http://pix.bolia.com/show_picture.asp?imag...eID=3204&size=5

> http://www.otwmg.com/images/Lamps/ls14173psfro.jpg

Noen som vet hvor de kan ha slike lamper, og hva slags spisebord lampe har dere?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På A-møbler på Alnabru har de faktisk en del fine lamper som er i den stilen du nevner og som ikke koster en formue. Du kan se noen eksempler på hjemmesiden deres http://www.a-mobler.no/. De har mange flere enn de som vises her og så vidt jeg husker hadde de også en i stål med tre små lamper i opalhvitt/frostet glass på rekke.

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har sett slik lamper du snakker om på Lampehuset, og har tenk å kjøpe en slik selv. Der har de både med tre og fem lamper på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har sett slike lamper du snakker om på Lampehuset, og har tenk å kjøpe en slik selv. Der har de både med tre og fem lamper på rad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på IKEA??

Der har jeg kjøpt vår spisebordlampe. Enkel, ren design med stålstenger og 4 lampeskjermer i frostet glass; 500 kroner!

Idé har også endel stilige lamper som ikke koster allverdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Skal ta en tur innom Lampehuset (igjen). :)

fletta:

Når kjøpte dere den da? Har ikke sett noe sånt der i det siste... Høres veldig fint ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nettopp kjøpt en flott på A-møbler på Alna. Den er to stålstenger ned fra taket. En tykkere stålstang på tvers, og tre hvite frostetglass-skjermer (små). Moderne, enkel og ca kr 1000,-. (Salg). Er ikke på hjemmesiden.

Kjempefin over spisebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den lampen jeg har sett, Diddi, og som jeg tenkte på da jeg skrev mitt innlegg. Den var kjempefin og billig!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Det danske fabrikatet Herstal har en del lekre lamper i moderne stil (frostet glass og stål). De selges i hvert fall hos Christiania Belysning. Riktignok koster de litt mer enn IKEA, men akkurat nå er det en del tilbud på dem. De finnes både som wire-lamper og "lysekroner" i tillegg til vegglamper osv. Du ser noe på www.herstal.dk.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimmer kan du montere på lysbryteren din. Selve lampen er det ikke av/på knapp på. Den må monteres til en ledning, evt i hullet i taket dersom du har et ferdig hull med ledninger i.

Vi tenkte på å montere dimmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampen på A-møbler har ikke "dimmer", men det kan som nevnt her monteres. De hadde imidlertid et par andre i samme stil (og til omtrent samme pris) som har "dimmer".

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Unnskyld, det var LampeMAGASINET som hadde slike lamper (ikke Lampehuset slik jeg tidligere skrev). Navnene er så like at de er lette å blande sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...