Gå til innhold

Pizzadeig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Deigen har hevet fint over natten i en bolle. Men jeg må jo kjevle den ut tii flere pizzaer, vil ikke den kollapse nå? Hever den seg igjen når den er kjevlet ut? Hjelp. 

Anonymkode: bc9ae...62b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal heve en deig over natten er det lurt å ta den i kjøleskapet, bruke mindre gjær enn vanlig, og også ikke bruke temperert væske i deigen. 

Personlig lar jeg ikke deigen heve etter den er kjevlet ut - da jeg liker tynn pizzabunn. 

Ikke kna den for mye når du deler den opp til flere bunner. Vil nok heve mer etterpå, men kommer jo ann på noen av de faktorene nevnt over. Liker du tykk og luftig bunn er det tipp topp å bruke dampfunksjon om ovnen din har det. Damp + vifte + undervarme.

Anonymkode: 5c7c5...ff2

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du skal heve en deig over natten er det lurt å ta den i kjøleskapet, bruke mindre gjær enn vanlig, og også ikke bruke temperert væske i deigen. 

Personlig lar jeg ikke deigen heve etter den er kjevlet ut - da jeg liker tynn pizzabunn. 

Ikke kna den for mye når du deler den opp til flere bunner. Vil nok heve mer etterpå, men kommer jo ann på noen av de faktorene nevnt over. Liker du tykk og luftig bunn er det tipp topp å bruke dampfunksjon om ovnen din har det. Damp + vifte + undervarme.

Anonymkode: 5c7c5...ff2

Den har allerede hevet over natten i kjøleskap, og ser bra ut! Men pga stress har jeg glemt alt jeg egentlig kan om pizzadeig 😂 Det skal bli tynn bunn! Så da er alt i orden egentlig da! 

Anonymkode: bc9ae...62b

Skrevet

Du skal helst ikke kjevle. Du skal strekke. Sa en pizzaekspert til meg😊

Anonymkode: 95dea...345

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...