Gå til innhold

Marius Borgs instastory igår

Snuppa09

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Hyacinth said:

Husker jo da Mette Marit kom med en pressemelding i forbindelse med M sin 20 årsdag. Hun mente han ble utsatt for et uverdig press og ville at norsk presse skulle la ham være i fred. Samtidig hadde han IG og tiktok med titusener av følgere, la ut ting fra slottet og virket generelt veldig glad i oppmerksomhet. Kan ellers knapt huske at det har stått noe om han i norsk presse noensinne.

Fordi han lærte at han aldri får noen konsekvens. Sikkert null empati eller selvinnsikt der 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte dette til VG nå! Spent på om jeg får svar, og ikke minst - hva slags svar! 

Hei, VG! kjapt spørsmål fra meg. Er det en grunn til at dere unngår å skrive om Kongefamilen/Kronprinsfamilien? I sommer var Kronprinsfamilien på Stavernfestivalen. Se&hør var det eneste mediet som skrev om saken - der aldersgrensen kke så ut til å gjelde for Ingrid Alexandra eller Sverre Magnus. "Unnskyldningen" var at det var lettere for PST dersom hele familien var samlet. Det er fair, men Haakon og Mette Marit burde heller da ha vært på området som ikke hadde aldersgrense. Når de gjør slike ting, blir de ikke så veldig folkelige lenger - ikke i mine øyne. De hever seg over loven. Det var den saken.

Nå er det en annen sak som jeg ikke har sett vært skrevet om av noen. Marius Borg la ut på sin instastory en video som viser at han kjører i 90 km/t på det som ser ut som oppkjørselen til Skaugum. Ikke nok med dét - han skriver også dette: "Der var det en gardist som holdt på å ryke med😂😭 ".

Hadde dette vært en hvilken som helst annen kjendis, ja, da hadde dere skrevet om det! Er Marius fritatt pga Mette Marit ba pressen om å holde seg unna noen år tilbake? Er han fritatt fordi han er sønnen til Norges neste dronning? Gutten er 26 år gammel, og hjernen hans burde være ferdig utviklet nå, mtp konsekvenstenking etc.

mvh navnet mitt

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (1 time siden):

Jeg sendte dette til VG nå! Spent på om jeg får svar, og ikke minst - hva slags svar! 

Hei, VG! kjapt spørsmål fra meg. Er det en grunn til at dere unngår å skrive om Kongefamilen/Kronprinsfamilien? I sommer var Kronprinsfamilien på Stavernfestivalen. Se&hør var det eneste mediet som skrev om saken - der aldersgrensen kke så ut til å gjelde for Ingrid Alexandra eller Sverre Magnus. "Unnskyldningen" var at det var lettere for PST dersom hele familien var samlet. Det er fair, men Haakon og Mette Marit burde heller da ha vært på området som ikke hadde aldersgrense. Når de gjør slike ting, blir de ikke så veldig folkelige lenger - ikke i mine øyne. De hever seg over loven. Det var den saken.

Nå er det en annen sak som jeg ikke har sett vært skrevet om av noen. Marius Borg la ut på sin instastory en video som viser at han kjører i 90 km/t på det som ser ut som oppkjørselen til Skaugum. Ikke nok med dét - han skriver også dette: "Der var det en gardist som holdt på å ryke med😂😭 ".

Hadde dette vært en hvilken som helst annen kjendis, ja, da hadde dere skrevet om det! Er Marius fritatt pga Mette Marit ba pressen om å holde seg unna noen år tilbake? Er han fritatt fordi han er sønnen til Norges neste dronning? Gutten er 26 år gammel, og hjernen hans burde være ferdig utviklet nå, mtp konsekvenstenking etc.

mvh navnet mitt

Tviler på at de bryr seg. Senest idag måtte jo en mediekanal beklage for at de hadde skrevet at MM brukte narkotika i ungdommen. Dette har hun jo snakket om flere ganger for mange år siden, hun har jo vært i et miljø hvor det ble "testet", levde utsvevende, gikk over grenser osv.. Men nå kan ikke dette snakkes om lenger, MM og narkotika kan ikke brukes i samme setning lenger, hennes sønn er nok rimelig godt beskyttet også regner jeg med. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (39 minutter siden):

Tviler på at de bryr seg. Senest idag måtte jo en mediekanal beklage for at de hadde skrevet at MM brukte narkotika i ungdommen. Dette har hun jo snakket om flere ganger for mange år siden, hun har jo vært i et miljø hvor det ble "testet", levde utsvevende, gikk over grenser osv.. Men nå kan ikke dette snakkes om lenger, MM og narkotika kan ikke brukes i samme setning lenger, hennes sønn er nok rimelig godt beskyttet også regner jeg med. 

Det er verdt et forsøk, hvertfall! Uansett så ønsker jeg å vite hvorfor de ikke skriver om det.  Altså, han er såpass voksen nå at han må forstå at handlinger har konsekvenser. Det er utrolig synd at det ikke er likhet for loven i dette landet her :( 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (4 timer siden):

mvh navnet mitt

De norske avisene skriver ikke om sånt. Utenlandske aviser er vel mer interesserte i dette. 

Det er først når det skrives i utlandet er norsk presse blir nødt til å skrive om saken. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa09 skrev (18 timer siden):

Selvfølgelig er det ment alvorlig. Jeg synes ikke det er greit at noen føler seg så høyt på strå at de kan fleipe med at de holdt på å kjøre ned et annet menneske som er på jobb. 

Helt enig!

Gardisten er på jobb, og Marius bruker sin tilknytning til kongehuset med å nevne gardisten i noe som fremstår som farlig råkjøring. Og om det så hadde vært en spøk så er det en så vanvittig drøy og dårlig spøk at man kan lure på intelligensnivået. Har de ikke lært opp Marius i noe som helst? Greit at han ikke er kongelig, men noen takter må de da ha lært han som sønn av kommende dronning, og han er da svært privilegert takket være sin mors tittel og kan ikke gjøre som han vil i offentligheten da det går utover kongefamiliens omdømme. Men det er vel nettopp pga dette omdømmet at Marius er fredet av pressen. MM gikk jo ut og ba han være i fred, like fullt er han nå godt voksen og burde ta konsekvensene av sine handlinger og det selv om han er sønn av kronprinsessen.

Å sette andres liv på spill er ikke noe å spøke med, og han oppfører seg som en bortskjemt drittunge som kun har fått og fått og er vant til å gjøre som han vil uten konsekvenser.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (5 timer siden):

Mette  Marit har aldri sagt at hun selv har brukt narkotika. Det stod ikke i pressen den gang de forlovet selv heller. Så dette var et overtramp av NRK.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker han er bortskjemt, og ikke har forståelse av hvor priviligert han er. Jeg kommer aldri til å glemme da han som 19-åring(?) var med kronprinsparet på offisielt oppdrag på julaften for å spise julelunsj med fattige og vanskeligstilte. Husker jeg tenkte at det hadde gått ei kule varmt i heimen, og at han ble tvunget med for å møte mennesker som ikke var priviligerte, og som hadde et vanskelig liv. (https://www.dagbladet.no/kjendis/tok-med-eldstemann-pa-julelunsj-med-vanskeligstilte/69213189)

Vet det er en gammel sak, men likevel...) Jeg lurer på hvordan de andre barna er. Mellomste har jo blitt trukket fram som skoleflink, og med alle de ekstra ressursene rundt kongefamilien, så er det jo ikke så rart at man gjør det bra på skolen. Men har de forståelse av hvor priviligerte de faktisk er?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (4 timer siden):

Mette  Marit har aldri sagt at hun selv har brukt narkotika. Det stod ikke i pressen den gang de forlovet selv heller. Så dette var et overtramp av NRK.

Hva mente hun med det hun sa den gangen lurer jeg på da...

https://www.nrk.no/sorlandet/mette-marit-angrer-pa-sin-fortid-1.300633

Ungdomsopprør

Mitt ungdomsopprør har fortont seg ganske mye sterkere enn mange andres, tror jeg, og for meg på den tida så var det viktig å leve på tvers av det som var akseptert. Det har også ført til at jeg har levd ganske utsvevende. Jeg var i et miljø hvor det ble testet, og vi gikk ut over grenser. Det har vært en veldig dyrekjøpt erfaring for meg, som har tatt meg lang tid å bearbeide. Og sånn at det ikke skal være noen tvil om hvor jeg står i dag så vil jeg også si at jeg benytter denne anledningen til å ta avstand fra narkotika. Jeg vet at dette har vært veldig vanskelig for veldig mange, og det er jeg veldig lei meg for. Det har vært veldig vondt for meg i denne perioden. Men jeg kan dessverre ikke ta de valgene på nytt, uansett så mye jeg skulle ønske jeg kunne det. Men dette har ført til noe positivt også. Jeg har gått gjennom en prosess som gjør at jeg nå føler meg mye tryggere og mye sterkere. Jeg tør å gå inn i denne rollen. Det jeg nå har snakket om er sider av livet mitt som jeg føler har en veldig, eller som er av en veldig privat karakter, og derfor ber jeg om forståelse for at jeg ikke får mer spørsmål om dette. Jeg har ikke lyst til å svare mer på det, og jeg føler jeg har sagt det jeg har hatt behov for å si i denne sammenhengen, sa en gråtkvalt Mette-Marit. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (2 minutter siden):

Hva mente hun med det hun sa den gangen lurer jeg på da...

https://www.nrk.no/sorlandet/mette-marit-angrer-pa-sin-fortid-1.300633

Ungdomsopprør

Mitt ungdomsopprør har fortont seg ganske mye sterkere enn mange andres, tror jeg, og for meg på den tida så var det viktig å leve på tvers av det som var akseptert. Det har også ført til at jeg har levd ganske utsvevende. Jeg var i et miljø hvor det ble testet, og vi gikk ut over grenser. Det har vært en veldig dyrekjøpt erfaring for meg, som har tatt meg lang tid å bearbeide. Og sånn at det ikke skal være noen tvil om hvor jeg står i dag så vil jeg også si at jeg benytter denne anledningen til å ta avstand fra narkotika. Jeg vet at dette har vært veldig vanskelig for veldig mange, og det er jeg veldig lei meg for. Det har vært veldig vondt for meg i denne perioden. Men jeg kan dessverre ikke ta de valgene på nytt, uansett så mye jeg skulle ønske jeg kunne det. Men dette har ført til noe positivt også. Jeg har gått gjennom en prosess som gjør at jeg nå føler meg mye tryggere og mye sterkere. Jeg tør å gå inn i denne rollen. Det jeg nå har snakket om er sider av livet mitt som jeg føler har en veldig, eller som er av en veldig privat karakter, og derfor ber jeg om forståelse for at jeg ikke får mer spørsmål om dette. Jeg har ikke lyst til å svare mer på det, og jeg føler jeg har sagt det jeg har hatt behov for å si i denne sammenhengen, sa en gråtkvalt Mette-Marit. 

Hva hun mente kan man gjette hva man vil om. Hun har sagt at hun brukte narkotika, og da skal ikke NRK heller skrive det i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (9 minutter siden):

Hva hun mente kan man gjette hva man vil om. Hun har sagt at hun brukte narkotika, og da skal ikke NRK heller skrive det i ettertid.

Ja hun har sagt det indirekte og direkte som du sier. Hvis MM bare drev med normalt fyll og rør, hadde hun ikke uttalt seg på denne måten. 

Gode Gamle Sven O. uttalte seg også til utenlandske medier om dette.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3owAX/mette-marit-tog-ecstasy

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Castor Troy skrev (3 minutter siden):

WOW, dette hadde jeg faktisk ikke regnet med! 

Se og Hør fornekter seg ikke ;)

Sånn som de fotfølger og spionerer på de andre kongebarna, så skulle det bare mangle at Marius Borg også "får kjørt seg", for å bruke dette treffende uttrykket i denne saken. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sweet Caroline skrev (2 minutter siden):

Se og Hør fornekter seg ikke ;)

Sånn som de fotfølger og spionerer på de andre kongebarna, så skulle det bare mangle at Marius Borg også "får kjørt seg", for å bruke dette treffende uttrykket i denne saken. 

De skriver fartsgrensene er opptil 80 km/t på skaugum, så der ble han reddet greit. Men å fleipe med å ta livet av en gardist å ta bilder i høy fart blir litt verre å komme seg unna.. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janzypants skrev (13 minutter siden):

Får håpe han i det minste får bot og prikker på førerkortet slik Morten Ramm fikk etter en lignende, men langt ifra like ille, tabbe. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me for life skrev (2 minutter siden):

Får håpe han i det minste får bot og prikker på førerkortet slik Morten Ramm fikk etter en lignende, men langt ifra like ille, tabbe. 

Ja, det spørs.. Jeg kjenner dessverre at jeg tviler sterkt!  :(  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor Troy skrev (1 time siden):

De skriver fartsgrensene er opptil 80 km/t på skaugum, så der ble han reddet greit. Men å fleipe med å ta livet av en gardist å ta bilder i høy fart blir litt verre å komme seg unna.. 

det er maks 50-sone på Semsveien ved innkjøringen til Skaugum, og 80 er det ikke før man kommer til E18 ved Asker, så det er ikke sant.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...