Gå til innhold

Gavekalendertips på budsjett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Desember nærmer seg og økonomien er så som så i år. Barna er vant med gavekalender og jeg trenger tips til hvordan jeg kan gjøre dette i år uten for store kostnader. Barna er 7 og 16. Jenter. Noen tips? 🥹

Anonymkode: 30de8...4f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp smågodt nå når det er tilbud før Halloween. Gjem det i en plastpose så det ikke tørker ut, og pakk inn 2-3 biter per dag avhengig av størrelse på biten 😋

Ellers er håndskrevne lapper med  førjulsaktiviteter en favoritt her. 

Anonymkode: 61ac2...eb1

• Liker 1
Skrevet

Kjøp flerpakninger og del opp. Feks av sokker, truser, smykker (H&M har ofte sånne greier med tre armbånd på osv). 

leppepomade, tyggis, gavekort på aktivitet (feks pepperkaker, det liker også tenåringen her). 

Husk å spørre om vareprøver hvis du kjøper julegaver i parfymeri osv, de har ofte mye man kan få med gratis! Fine å bruke i kalender. 

Anonymkode: 4479f...9e0

• Liker 1
Skrevet

Innfør at de deler en kalender og får annenhver dag. En dag eller to i uka kan være aktiviteter som å bake sammen, pynte juletreet, eller andre ting dere uansett hadde gjort. Hva med også ha fokus på å gi heller enn å få? Om det er noen innsamlinger av brukte ting i området, kan en luke være at de skal finne minst en ting som er pent brukt og som de ikke bruker lenger, som kan gis bort. En annen kan være å gjøre en god gjerning. 

https://www.startsiden.no/kreativeideer/gratis-og-stressfri-adventskalender/

Anonymkode: a876b...1cf

Skrevet

Normal har veldig mye som passer fint til kalendere og kanskje spesielt til jenter som er litt opptatt av sminke, hudstell osv. Du kan fråtse i billige ansiktsmasker, kremer, sminke, leppepomader, badebomber, neglelakk, scrunchies osv. De har også gode sjokolader, små poser potetgull, kjeks osv. Ta en runde der så har du fylt halve kalendere på null komma niks. TGR er også en butikk med mye rimelig, der har de en del julepynt, kreative ting (lerret, maling, leire osv), IQ-leker, puslespill, sjokoladebomber, godteri osv. Kombiner små gaver med lapper med billige aktiviteter (dra på aketur/på skøytebanen, julefilmkveld med popcorn, pepperkakebaking, juleverksted, dra på tur og lage bål til pølsegrilling osv.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for tips dere!  🙏 Mange gode tips til både mindre og større barn. Dette skal jeg få til! 🥹

ts

Anonymkode: 30de8...4f7

Skrevet

Handle på Normal, (Jula, Rusta). 

Anonymkode: e4d74...7d5

Skrevet

Finn.no! Har kjøpt hele kalenderen til mellomste barnet der til 300kr. Hu er interessert i noen som er vanskelig og få tak og gjerne veldig dyrt, så når jeg fant flere som solgte pakker med forskjellige ting ble det det. Mye av kalenderen til yngste er også kjøpt på finn og en del av julegavene dems. Eldste får ferdig kalender for det var det han ville ha

Anonymkode: 23ded...85d

• Liker 1
Skrevet

Klin umulig å få det ned på 10 kr dagen.

Anonymkode: 2afe1...27e

Skrevet

Sjekk også salgs-stativene (eller i nettbutikken) hos billigkjedene, hender ting blir veldig billig der. Og så kan man jo kjøpe noe som er litt dyrere noen dager hvis det er ting du uannsett tenkte å kjøpe. Feks klær. https://www2.hm.com/no_no/productpage.1208759001.html 

https://www2.hm.com/no_no/productpage.1124991001.html  

https://www2.hm.com/no_no/productpage.1172977001.html

Se etter ting som kan deles opp. Jeg var vant til at vanter, sokker osv = 2 gaver. 

Liker de bøker så er det gjerne mulig å få tak i billig brukt, sjekk finn.no :)  Vi fikk alltid en bok på julaften husker jeg så vi kunne lese på dagen mens vi ventet på middag og sånn.

En julebrus kan være en kalendergave, ikke så dyrt og noe du kanskje hadde kjøpt inn til helgen likevel.

Anonymkode: 3f10b...dc0

Skrevet

Jeg er og vokst opp med at i desember så kom lørdagsgodtet som den dagens kalendergave. Tenkte aldri over at det var noe jeg ville fått uannsett 😄 Der har man 4 gaver unnagjort.

Anonymkode: 3f10b...dc0

Skrevet

Bruker Normal, kjøper morsome sokker, ansiktsmaske, leppepomader, godteri,vanter. Ellers kjøper jeg griseflax til en av dagene i helgen, forskjellig godteri(kjærlighet, tyggisen, haribo pose). Har dere Dollar Store så har de fått inn Essence sminke, ganske rimelig mascara, lipgloss mm. Har også brukt temu.com 

Anonymkode: 15ef7...aa2

Skrevet

Kanskje mest til den yngste, men vi hadde ofte puslespill eller Lego i kalenderen som da ble delt opp over mange dager. (Legg puslespillet før du deler opp i pakker sånn at bitene du pakker inn faktisk kan pusles sammen.)

Ellers støtter jeg rådet om smågodt, og om aktiviteter (julefilm, bakst osv). 

Anonymkode: 0e7a5...cee

Skrevet

Litt seint nå, men gå innom tilbudskurver hele året for å se etter ting til julekalenderne og legg i en boks et sted jentene ikke finner den. 

Men ellers:

- ting de trenger uansett (truser,sokker, blyanter, viskelær, fargeblyanter osv)

- skal dere på noe spesielt uansett - kino/teater/etellerannet- billett er i kalendere

- om dere skal lage pepperkaker så pepperkakeform den dagen (kan gjentas hvert år; kan være greit å ordne en boks til hver hvor de "samler" sine egne former, angrer på at jeg ikke gjorde det med mine egne barn)

- 1 juletrepynt til den dagen dere pynter juletreet (husk en boks til hver her også)

- kul refleks - reflekser får man aldri nok av

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...