AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg kjøpte meg en ny motorsykkel i sommer og har en del i lån. Jeg lurer på om den kan avregistreres hos vegvesenet og bytte over til ansvarsforsikring, eller om den må stå registrert pga. lånet. Noen som vet eller vet hvor jeg kan lese meg opp? Anonymkode: 7f24b...2c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Del Skrevet 26. oktober 2023 Du må lese lånevilkårene, hvis banken har sikkerhet i sykkelen så krever de sikkert at forsikringen skal være av en viss standard. Hvis du avregistrerer sykkelen så må du fremdeles ha en forsikring som gjelder for lagring. Anonymkode: 1a15b...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 Sjekk også om du sparer noe særlig på å si opp forsikring om vinteren da mc forsikring er dyrere i sommerens enn vintermnd. Dette selvom du betaler samme beløp pr mnd, de har bare fordelt det slik for at det skal være enklere for folk flest og betale samme beløp hele tiden. Anonymkode: 14b88...d9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 29. oktober 2023 #4 Del Skrevet 29. oktober 2023 On 10/27/2023 at 10:46 PM, AnonymBruker said: Sjekk også om du sparer noe særlig på å si opp forsikring om vinteren da mc forsikring er dyrere i sommerens enn vintermnd. Dette selvom du betaler samme beløp pr mnd, de har bare fordelt det slik for at det skal være enklere for folk flest og betale samme beløp hele tiden. Anonymkode: 14b88...d9f Man vil uansett spare veiavgift, men snakk med banken om brann og tyveri forsikring er OK på vinteren når man har lån på sykkel. Siden enkelte forsikringsselskap ha 1% av premien i vintermånedene vurderer jeg å kjøpe meg en "vintersykkel" som utelukkende er forsikret i desember -mars, bare på fanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 29. oktober 2023 #5 Del Skrevet 29. oktober 2023 Du kan avskiltet for å slippe veiavgift for vinterhalvåret, men ville så absolutt ikke byttet til kun ansvarsforsikring. Om den blir musespist/brannskadet/stjålet så sitter du jo fortsatt med lån og ingen/skadet sykkel. Om det lønner seg å ta av skiltene for vinteren må du høre med forsikringsselskapet om, på MC så beregner de vel uansett at den ikke brukes på vinteren og veiavgiften er jo innbakt i forsikringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Del Skrevet 29. oktober 2023 https://nmcu.org/2023/09/20/viktig-a-tenke-pa-ved-midlertidig-avregistrering-av-mc/ Anonymkode: 7a6e9...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå