Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #21 Skrevet 6. november 2002 du vil ha likestilling når det gjelder verneplikt, men samtidig fjerne alle likestillingslover? -logisk.. særlig siden det å innføre likestilling mhp verneplikt ville være den mest drastiske likestillingsloven siden almen stemmeret... og du vil still mer krav til damer? utdyp! jeg er nemlig ikke av det inntrykk at kvinner møter mindre krav i dagens samfunn enn det menn gjør..!
Gjest Jen. Skrevet 6. november 2002 #22 Skrevet 6. november 2002 Militæret? Den dagen du klarer å føde.
waco Skrevet 6. november 2002 Forfatter #23 Skrevet 6. november 2002 Dere veit at jeg har rett allikevel, så jeg skjønner ikke at dere gidder.... =) Hvis dere synes det henger på greip at 19 år gamle guttepasifister må sone et års siviltjeneste, et år de fleste kvinner bruker på å ta ex.phil og ex.fack eller jobbe? At dere nekter å se den urettferdigheten beviser bare at dere er utelukket fra debatten. Waco Som ikke orker diskutere med kranglevorne damer som innerst inne vet at dem bare kverulerer......
Thea Skrevet 6. november 2002 #24 Skrevet 6. november 2002 Dere veit at jeg har rett allikevel, så jeg skjønner ikke at dere gidder.... =) Oh yeah, vi bøyer oss i støvet for deg Waco
Bettie Skrevet 6. november 2002 #25 Skrevet 6. november 2002 Vi er så heldige at det ikke bare finnes en overskyggende sannhet her, så derfor kan du godt ha rett bestandig, waco. Tittet litt på artikkelen du viste til, og når det gjelder 5000 BRITISKE damer med gjennomsnittsalder på 33 år, så har du ehlt helt rett - i følgde det som kommer fram i artikkelen. Jeg er ikke britisk, men norsk, og undersøkelser som denne - og andre lar seg ikke oversette uten videre. Det kommer f.eks. ikke fram hvilket sosialt skikt denne undersøkelsen er gjort i, og vi vet at de sosiale skillene er større i England enn her. Så du ser - jeg avviser ikke at du har rett, men jeg avviser at dette er rett for norske forhold. Jeg kjenner ikke de britiske forholdene godt nok til å diskutere dem med deg, waco. Norske forhold kjenner jeg derimot godt, og der påstår jeg at du ikke har helt rett. Norske kvinner er mer selvstendige enn du tror, og de har større selvtillit enn du tror. Men det er ikke nødvendig å trampe med jernsko rett fram for å komme til mål, vet du. Kvinner velger ofte en annen, men like effektiv vei, og kanskje en som ikke etterlater like store stygge sår som manneklubben gjør. Leste forresten i dag at bedrifter som hadde kvinner i ledelsen oppdaget (til sin forbauselse kanskje) at det ble en mer effektiv organisasjon ut av det. Og om vi klager litt over for små/store pupper, lår, rumpe, nese etc - so what? Har ikke dårlig selvtillit jeg selv om jeg ser at mine litt for mange kilo ikke behøvde å være der. Og blir det plagsomt for MEG (ikke for andre), så kan jeg gjøre noe med det.
Linnie Skrevet 7. november 2002 #26 Skrevet 7. november 2002 Waco, HVEM er det som kverulerer her???????
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #27 Skrevet 7. november 2002 Waco, vi var ikke samme person, så du kan kanskje svare nå??? Jeg er fortsatt siste gjest på side 1.... Venter på at du skal svare på innlegget mitt jeg... men jeg får vel ikke svar, for hver gang du har gått over streken lar du heller vær å svare istedenfor å innrømme at du har tatt feil!!! Typisk mannfolk!!
waco Skrevet 7. november 2002 Forfatter #28 Skrevet 7. november 2002 Gjest, det er vanskelig å diskutere når noen er hysteriske.... Hvis det du sier er riktig, så ble du nok voldtatt, men det er ikke det jeg snakker om, jeg snakker om damer som oppmuntrer til voldtekt, eller går steder hvor hun vet hun har en mulighet for bli voldtatt. Waco Men hvis dere bare skal mase, så orker jeg ikke diskutere med dere =(
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #29 Skrevet 7. november 2002 Jeg siterer: (igjen) "Det jeg også lurer på, er hvorfor kvinner alltid skylder på mannen, enten det er arbeidstid eller voldtektsoverfall" Dette svarte du meg etterpå: "jeg snakker om damer som oppmuntrer til voldtekt, eller går steder hvor hun vet hun har en mulighet for bli voldtatt. " Kanskje du skal bestemme deg for hva du mener snart? Og du, jeg er ikke hysterisk, på ingen måte, men jeg følte meg truffet av det du sa, og prøver å diskuterer med deg om det du sier... ...men jeg får jo bare svada tilbake, kan du ikke for EN GANG SKYLD; innrømme at du har FEIL????? Og det er INGEN som maser her... prøver bare å diskutere med deg, men det går visst ikke, for jeg får jo ikke noe enn sutring tilbake!!!
waco Skrevet 7. november 2002 Forfatter #30 Skrevet 7. november 2002 Hva er det jeg skal innrømme, hvor er det jeg tar feil? Jeg aner ikke jeg vel... skjønner egentlig svært lite av hva du mener... du klipper jo inn setninger her og der... At damer alltid skylder på mannen når de blir såkalt "voldektsoverfalt" skyldes vel at de vil ha erstatningsbeløpet høyest mulig. At damer vil ha kortere arbeidstid, har jeg lest i forbindelse med kvinnefrontens masing av 6-timers dag... Waco
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2002 #31 Skrevet 7. november 2002 Jeg klipper ikke inn setninger her og der, som du sier, jeg klipper inn setninger fra DINE uttalelser, som er sier to forskjellige ting. Hvorfor du ikke skjønner noen ting, har kanskje litt med godviljen din å gjøre, såvel som mangel på kommentarer å slenge rundt deg med når du tar feil! Hvorfor sier du at damer blir "såkalt" voldtektoverfalt? Hvordan går det an å bli "såkalt" voldtatt? (Damer og kortere arbeidstid har jeg ikke kommentert i det hele tatt, så dette blir vel mer "fyll" fra din side.) Du sa at kvinner altid skyldte på mannen når det gjaldt voldtekt. Jeg fortalte deg om min opplevelse. Spurte deg så hvem jeg skulle skylde på når situasjonen var som den var hos meg (Som vel gjelder i de fleste situasjoner). Men jeg har enda ikke fått svar på det... Jeg bare kommenterer det du selv skriver jeg Waco, og sier at med det du sa der, kanskje du gikk over den såkalte streken!! Skjønner du nå??Men problemet ditt Waco, er du aldri kan trekke ting tilbake og si at du kanskje tok feil, eller gikk for langt!!
waco Skrevet 7. november 2002 Forfatter #32 Skrevet 7. november 2002 Poenget er at voldtekt uansett vil være en subjektiv oppfattning, og det er ikke kvinner alene som skal avgjøre hvorvidt det var en voldtekt eller ei.... Men det er ikke vits å bli personlige, da denne tråden egentlig skulle diskutere kvinners manglende selvbilde og ikke dine private opplevelser.... Mvh Waco
Leo Skrevet 7. november 2002 #33 Skrevet 7. november 2002 Si meg en ting Waco: Skal den som voldtar også være med på å avgjøre om det dreier seg om en voldtekt eller ikke? Dette er en avsporing fra den opprinnelige tråden, men jeg vil gjerne ha et svar likevel siden du brakte det på bane. Mvh Leo
aline Skrevet 7. november 2002 #34 Skrevet 7. november 2002 Til informasjon: ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA voldta vold|ta 1 tvinge til samleie med makt At noen er blitt voldtatt, altså tvunget til samleie, vil derfor ofte kunne bevises ved f.eks. skader i kjønnsorgan e.l. DERSOM den voldtatte blir undersøkt raskt etterpå. Vil du da si at det er subjektivt oppfattning dersom du går på gata og blir stukket ned bakfra med kniv? Det er da ikke du alene som kan avgjøre om det har vært brukt vold?
Linnie Skrevet 7. november 2002 #35 Skrevet 7. november 2002 Hvem andre enn den personen som ble voldtatt, skal avgjøre om det var en voldtekt eller ikke da??????? :o Og du, det var du som brakte det med voldtekt på bane, ingen annen!!!
Leo Skrevet 7. november 2002 #36 Skrevet 7. november 2002 Jeg for min del venter spent på et svar fra Waco. Kanskje dette viser seg å være et av mange tilfeller hvor vi ikke hører noe mer? Mvh Leo
Gjest Jen. Skrevet 7. november 2002 #37 Skrevet 7. november 2002 Så hvis jeg f.eks. gir deg en på trynet så blod og tenner flagrer kan ikke du alene avgjøre om det var et slag i trynet eller ikke? Kanskje jeg bare ville klappe deg på kinnet eller noe slikt? Hallo! Man vet da om man har vært utsatt for vold eller ikke.
waco Skrevet 7. november 2002 Forfatter #38 Skrevet 7. november 2002 Som alle vet må man være minst to for at det skal gjennomføres en voldtekt... Jen.. hvis du hadde gitt meg en på trynet, så er det nærliggende å anta at det lå en eller annen form for provikasjon fra min side.... Waco Men kvinner vil jo definere alt mulig hele tiden, jeg burde ha gardert meg mot slikt, at jeg ikke tenkte på det litt før... min feil.... min feil... (gjest, ser du at jeg også kan innrømme feil?)
Leo Skrevet 7. november 2002 #39 Skrevet 7. november 2002 Uanett hvor mye du provoserer Waco, så er det faktisk mitt ansvar hvis jeg slår deg! Selv om jeg har "god grunn" til å slå, så er det like lite akseptabelt! Leo
Hedda-78 Skrevet 7. november 2002 #40 Skrevet 7. november 2002 Skjønnar meg ikkje på Waco, eg. Først oppfordrar han til debatt, og så, når han får litt motbør, påstår han at han har rett uansett "så jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder." Kva slags debatt er det da??? Og Waco, du stiller spørsmål om kva som kan gjerast for at kvinner skal få betre sjøltillit osv. La oss begynne med deg: Kva har DU tenkt å gjere? Utanom å diskutere det her på kg, altså? Eg håpar på ei lita liste med ting du gjer i kvardagen for å gi kvinnene rundt deg betre sjølvtillit og sjølvkjensle. Hovedproblemet med damer er at når vi skal diskutere åpenbare kjønnsforskjeller, som f eks at kvinner tjener dårligere enn menn, eller grunnen til at det er så få lederkvinner, - så er vi nødt til å diskutere kvinner også, dere er jo tross alt hovedproblemet Hallo? At kvinner er "hovedproblemet"?!? Når vi skal diskutere kjønnsforskjellar, må vi diskutere BÅDE kvinner OG menn, for det er skilnaden på desse som er hovudproblemet, ikkje sant? Mange hevdar at grunnen til at det finst så få leder-kvinner er det såkallte glass-taket (altså at menn i ledande stillingar heller rekruterer andre menn som sine etterfølgerar og kollegaer enn kvinner, fordi dei kjenner seg tryggare på å arbeide saman med andre menn enn å jobbe saman med kvinner, som blir sett på som annerledes), og grunnen til at mange kvinner tener dårlegare enn menn er fordi myndigheitene (som stort sett består av menn) ikkje verdset kvinneyrka, at kvinner ikkje har tid til å ta fulltids-stillingar fordi dei må ta seg av hus og barn i tillegg fordi mennene ikkje gjer det. Voldtektsdebatten har eg ikkje tenkt å begi meg ut i, fordi eg heldigvis ikkje har noko som helst forutsetning for å uttale meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå