Gå til innhold

Hvor mange dager fri i forbindelse med bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Nordlandspia_*
Skrevet

Sjefen min har bedt oss om å sette opp ønsket ferie til sommeren, og da lurer jeg på hvor mange dager jeg skal ta fri før og etter bryllupet..

Hvor mange dager tar dere fri?

Jeg tenker på å ta fri fra og med torsdagen før bryllupet, til tirsdag etter. Ingen bryllupsreise rett etter bryllupet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele uken før, men vi organiserer fra utlandet så jeg regner med en hel del å ordne siste uken. Bryllupsreise en uke + mandag etterpå.

Skrevet

Jeg hadde fri uken før bryllupet, og 4 dager etter bryllupet. Jeg syns det var deilig å ha så lenge fri før bryllupet, da det var masse som skulle ordnes og jeg fikk beslk av mine forlovere 3 dager før bryllupet.

Vi dro på bryllupsreise to uker etter selve dagen.

Men min mann fikk tre dager betalt i forbindelse med bryllupet. Det er visst en lov som sier om en kan få betalt permisjon inntil 3 dager i forbindelse med bryllupet.

Skrevet
Men min mann fikk tre dager betalt i forbindelse med bryllupet. Det er visst en lov som sier om en kan få betalt permisjon inntil 3 dager i forbindelse med bryllupet.

Det med 3 dager er ikke en lov, det er internpolitikk i bedriften. Jeg hadde 1 dag og min mann hadde 2 dager. Det er altså opp til bedriften å tilby permisjon med betaling.

Skrevet

Jøss, det visste jeg ikke, det må jeg sjekke...

Skrevet

I min personalhåndbok står det.

"arbeidstaker som gifter seg gis rett til fri bryllupsdagen med lønn og en dag i tilknytting til denne"

Jeg har 3 uker fri i forbindelse med bryllupet, gifter meg jo i utlandet.

men jeg tenkte å høre med sjefen om å ta de 2 dagene der før ferien starter.. slik at jeg har 2 dager fri før vi reiser også

Skrevet

Jeg hadde siste arb.dag 2. juni, giftet meg 8. juni og begynte i ny jobb 10. juni! :)

Skrevet

Èn uke i forvegen og x antall dager etterpå.

Gjest Markblomsten
Skrevet

Vi kommer til å ha fri fra lunsjtider onsdagen før vi gifter oss, og 4 uker i etterkant :sjarmor:

Skrevet

Jeg er student, så jeg er så heldig å ha fri fire uker før, og fire uker etter :-D

Mannen tar seg fri fra onsdagen før bryllupet, og så drar vi på to ukers bryllupsreise fire dager etter bryllupet.

Skrevet
Skal ha fri uken før og uken etter.

det hadde jeg også ;)

Skrevet

Barnehagen jeg jobber i er stengt den uken, så jeg kommer til å ha fri en uke før og minst en uke etter, sannsynligvis 2 uker etter. Eller to uker før, vet ikke riktig hva som er best enda. ;)

Lassiemannen har ikke krav på ferie uten lønn (ny jobb osv), så han kommer nok til å ha fri kun den samme uken vi gifter oss. Kanskje om vi ser vi har råd til det, uken etter også. :)

Skrevet

Vi gifter oss 5. august, og jeg har bedt om fri fra 2-8. Bryllupsreisen tar vi antagelig i slutten av september. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...