AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #1 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg har syklet med hunden min i mange år, med springer. Det går veldig fint! Men, nå er sykkelen ødelagt, og jeg må ha ny. Da står jeg foran spørsmålet om jeg skal skaffe meg en elsykkel. Har noen erfaring med å bruke elsykkel med hund på springer? Tanken min er at da får jeg syklet i mer variert terreng (bakker), fordi hunden min er sprekere enn meg, hehe. Nå går jeg ofte av sykkelen og leier (med hunden koblet på seff) den om det kommer en lang oppoverbakke. Anonymkode: b4f38...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #2 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg har elsykkel og hunden liker en god treningstur med løpeintervaller. Kommer helt an på hunden, jeg tenker en del på farten og at jeg ikke krever for mye av hunden. Anonymkode: 461ad...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #3 Del Skrevet 26. oktober 2023 Jeg sykler kun med elsykkel, og har ofte med hunden. Passer på lengde og tempo så det ikke blir for mye for ham, men det vil jo egentlig gjelde all sykling. En gang syklet jeg for langt før vi snudde, så mannen måtte komme og hente hunden 🫣 Anonymkode: 31e7f...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #4 Del Skrevet 26. oktober 2023 Så godt å høre! Jeg har jo en husky, så han tåler en del 🙂 Tenkte mer på om det vil bli "mindre kontroll" hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg har ikke eid en elsykkel før så jeg vet ikke helt hva jeg går til Anonymkode: b4f38...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #5 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så godt å høre! Jeg har jo en husky, så han tåler en del 🙂 Tenkte mer på om det vil bli "mindre kontroll" hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg har ikke eid en elsykkel før så jeg vet ikke helt hva jeg går til Anonymkode: b4f38...eb2 Det er ikke mindre kontroll. Det er mer det at én runde med pedalene tar deg lengre på elsykkel enn vanlig sykkel. Den runden med pedalene er heller ikke like anstrengende. Man må ikke trå til og bli ømme i lårene opp en bakke, fordi sykkelen drar deg opp. Med en husky, så vil du sannsynligvis ikke behøve å trå i det hele tatt 😅 sykkelen og hunden tar seg av alt. Det er veldig behagelig med elsykkel. Anonymkode: 21a39...079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #6 Del Skrevet 26. oktober 2023 Kjøpte elsykkel kun for å sykle med hundene og har nå syklet med border collier og elsykkel i 4-5 år. Fungerer utmerket! Anonymkode: 2e2a1...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #7 Del Skrevet 26. oktober 2023 Nydelig! Akkurat det jeg håper på. Ønsker å «orke» lengre turer i områder med bakker, det vil utvide tur-repertoaret vårt betraktelig 😄 Han trekker ikke noe særlig da, men løper pent ved siden av med springer. Synes det funker mye bedre enn strikk foran, hvor han kan dra til begge sider og hvor som helst. Skummelt. Anonymkode: b4f38...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå