Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #1 Skrevet 26. januar 2006 ER det for lenge? Jeg er ganske bleik.
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2006 #2 Skrevet 26. januar 2006 Tror det skulle gå bra det, med mindre du er blåhvit. Men jeg ville vært forsiktig med ansiktsolen, ikke mere enn fem-ti min.
Gjest Gjesta Skrevet 26. januar 2006 #3 Skrevet 26. januar 2006 Jeg soler meg alltid i 25 minutter og tar ansiktssol 5-10 minutter i begynnelsen
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #4 Skrevet 26. januar 2006 Tusen takk for svar! Var sikker på at jeg kun kom til å få sure svar om hvor farlig det er jeg nå..
Gjest Liten Tapir Skrevet 26. januar 2006 #5 Skrevet 26. januar 2006 Jeg ville ikke begynt med 20minutter For meg er 5 minutter i overkant når jeg ikke har tatt sol på en stund. Riktignok har jeg lys hud, men synes kanskje du bør prøve mindre enn 20 minutter første gangen, og går det bra, kan du jo bare øke neste gang.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #6 Skrevet 26. januar 2006 Jeg er veldig lys i huden, lyst hår, blå øyne osv., og jeg har aldri hatt problemer med å ta disse 25 minuttene. Jeg tror også at alle farene er betydelig overdrevet. Fjompe
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2006 #7 Skrevet 26. januar 2006 Tusen takk for svar! Var sikker på at jeg kun kom til å få sure svar om hvor farlig det er jeg nå.. ← Hehe... Hadde du spurt om det var farlig hadde jeg svart noe annet
Gjest gjest1 Skrevet 26. januar 2006 #8 Skrevet 26. januar 2006 Jeg tåler stort sett sol godt, men nå når jeg skal friske opp litt på min skumma-melks-farve er jeg litt forsiktig til å begynne med. Tar 10-12 min de første gangene og øker på litt etter litt. Tar aldri mer en 15 min, klarer ikke å ligge i ro lengre.....Tar sol hver annen-tredje dag i et par uker og får akkurat nok farve til å føle meg vel, men slipper å se ut som en solariumsfreak......
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #9 Skrevet 26. januar 2006 Min hud tåler sol godt, men jeg tar aldri 25 min når det er lenge siden jeg har tatt sol. Jeg ville holdt meg til max 20 min første gangen, du vet jo ikke hvordan akkurat det solariet er...
Gjest Liten Tapir Skrevet 26. januar 2006 #10 Skrevet 26. januar 2006 Min hud tåler sol godt, men jeg tar aldri 25 min når det er lenge siden jeg har tatt sol. Jeg ville holdt meg til max 20 min første gangen, du vet jo ikke hvordan akkurat det solariet er... ← Trodde ikke vampyrer tålte sol så godt?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #11 Skrevet 26. januar 2006 Jeg ville ikke begynt med 20minutter For meg er 5 minutter i overkant når jeg ikke har tatt sol på en stund. Riktignok har jeg lys hud, men synes kanskje du bør prøve mindre enn 20 minutter første gangen, og går det bra, kan du jo bare øke neste gang. ← Må si meg enig i dette. Når det er lenge siden jeg har tatt sol, tar jeg aldri mer enn 5-10 min de første gangene. Det er dette som anbefales. Joda det kan jo gå bra, men vil noen egentlig ende opp som røde tomater etter en litt for lang soling dagen i forkant? Litt av vitsen med å ta sol, er jo nettopp at man kan regulere mengden uv-stråler og kan ta litt av gangen. Da får man jo en penere brunfarge også
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #12 Skrevet 26. januar 2006 Trodde ikke vampyrer tålte sol så godt? ← Joda kunstig sol så
Shagya Skrevet 27. januar 2006 #13 Skrevet 27. januar 2006 Hvis du ikke tar jevnlig sol, ville jeg ikke begynt med 20 min. Jeg tar jevnlig sol, og tåler 30-45 minutt uten problemer (begrenser meg til 25-30) , men i begynnelsen var jeg grillet om jeg lå der 20 min. Begynn med fem minutt, og gjør det et par-tre dager, utvid til 10 min et par-tre dager, og ta det svært forsiktig i begynnelsen. Å bli solbrent er jo ikke noe trivelig, da er det bedre å ta det rolig i begynnelsen
Gjest Chica Skrevet 27. januar 2006 #14 Skrevet 27. januar 2006 Kommer an på solariumet også, før husket jeg at jeg kunne ta sol i 20-30 minutt og ikke bli brent, men med de sterke rørene som er de fleste steder nå blir jeg brent av 10 minutt. (Har veldig lys hud!)
Nana Skrevet 27. januar 2006 #15 Skrevet 27. januar 2006 Har også veldig lys hud og begynner med 15 minutter til jeg har fått såpass farge at det viser (tar gjerne 4-6 ganger) og så går jeg over til 20 minutter. Ansiktssolen bruker jeg ikke i det hele tatt de første gangene og så går jeg gradvis over til 5-10 minutter på den.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #16 Skrevet 27. januar 2006 Tusen takk for svar alle sammen! Jeg tok i 16 min jeg, det var helt nye rør.. Ble ikke brent, men fikk litt frisk farge faktsisk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå