Gå til innhold

Hvordan endre til AnonymBruker?


Veganer og katt
Gå til løsning Løst av Matas,

Anbefalte innlegg

Jeg ser at mange skriver som AnonymBruker, og det vil jeg også gjerne gjøre noen ganger. Hvordan får man til det?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veganer og katt skrev (Akkurat nå):

Jeg ser at mange skriver som AnonymBruker, og det vil jeg også gjerne gjøre noen ganger. Hvordan får man til det?

Når du skriver i tekstboksen så står det skriv som anonym 😀

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huk av "skriv som anonym" det står rett over der du trykker "send svar".

Husk at ikke alle underforum kan en poste anonymt på. Feks rampelyset og aktuelle saker og nyheter. 

Anonymkode: 31acc...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  •  Følg tråd
  •  
  •  Skriv som anonym. Husk at du ikke kan redigere eller slette innlegget selv i etterpå. Send inn svar
  • Send inn svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Løsning

Hei @Veganer og katt

For å skrive som anonym bruker må du huke av boksen for anonym bruker som ligger under tekstfeltet før du publiserer. Jeg legger ved et bilde. Vi har ulike underforum som er stengt for posting av anonym bruker, dette gjelder rommet Akutelle og politiske saker, Ukraina-rommet, Korona-rommet, Reality, dokumentar og True Crime, Sosial prat, Finn en venn samt hele Rampelyset. I tillegg kan man ikke skrive som anonym bruker i Tilbakemeldinger og nyheter om Kvinneguiden. Ellers kan anonym bruker-funksjonen brukes i resten av forumet, men det er ikke lov til å bruke både den og skrive med brukernavn i én og samme tråd. 

Vi har et eget øvelsesrom du kan bruke dersom du ønsker å prøve ut funksjonen før du prøver den ut i ulike debatter. 

Håper dette var oppklarende. 

Matas, moderator. 

Screenshot_20231026_002228.jpg

Endret av Matas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Takk for forklaring, fenomenet "AnonymBruker" og utbredelsen av det har undret meg.

Hvilken gevinst er det ved den funksjonen? Hva bidrar det med at noen skriver noe de ikke vil kjennes ved at de har skrevet her?

Mitt forslag ville være å fjerne funksjonen. Antagelig gir det nedgang i antall postinger, kanskje forbigående. Jeg er uansett temmelig sikker på at det vil være postinger forumet klarer seg fint uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
carlberner1 skrev (På 31.1.2024 den 10.53):

Takk for forklaring, fenomenet "AnonymBruker" og utbredelsen av det har undret meg.

Hvilken gevinst er det ved den funksjonen? Hva bidrar det med at noen skriver noe de ikke vil kjennes ved at de har skrevet her?

Mitt forslag ville være å fjerne funksjonen. Antagelig gir det nedgang i antall postinger, kanskje forbigående. Jeg er uansett temmelig sikker på at det vil være postinger forumet klarer seg fint uten.

Det er ikke alt en vil skrive om under brukernavnet. Det kan være ting som er lett gjenkjenneligt.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Honey Dew said:

Det er ikke alt en vil skrive om under brukernavnet. Det kan være ting som er lett gjenkjenneligt.

Så skriv uten å utlevere. Å skrive som AnonymBruker avskjærer muligheten for å danne seg inntrykk av hvilke brukere det er vert å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlberner1 skrev (2 minutter siden):

Så skriv uten å utlevere. Å skrive som AnonymBruker avskjærer muligheten for å danne seg inntrykk av hvilke brukere det er vert å lese.

En spør om diverse råd og da er det ikke alltid så lurt med brukernavn.

Det kan dreie seg om f eks familiære forhold, spørsmål vedr. helse, arbeidsforhold osv.

Skriver en med brukernavn kan en bli gjenkjent.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlberner1 skrev (På 31.1.2024 den 10.53):

Takk for forklaring, fenomenet "AnonymBruker" og utbredelsen av det har undret meg.

Hvilken gevinst er det ved den funksjonen? Hva bidrar det med at noen skriver noe de ikke vil kjennes ved at de har skrevet her?

Mitt forslag ville være å fjerne funksjonen. Antagelig gir det nedgang i antall postinger, kanskje forbigående. Jeg er uansett temmelig sikker på at det vil være postinger forumet klarer seg fint uten.

De fjernet det en gang i en periode og da sank visstnok aktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/9/2024 at 7:05 PM, Cid said:

De fjernet det en gang i en periode og da sank visstnok aktiviteten.

Det er ikke nødvendigvis en dårlig utvikling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carlberner1 skrev (Akkurat nå):

Det er ikke nødvendigvis en dårlig utvikling :)

Det er det, mindre aktivitet kan føre til at forumet til slutt blir lagt ned. Kg skal jo være lønnsomt for Egmont og da er mye aktivitet mer lønnsomt for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer: jeg hoppet over hvem det evt var en god eller dårlig utvikling for. Jeg tenker på de som skriver og leser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært vist stor misnøye fra brukerene når AB funksjonen har blitt fjernet. Det hemmer f.eks en del underforum med det man kan se på som invaderende spørsmål. Ofte er det mange som benytter seg av AB funskjonen når det gjelder kropp og helse, seksualitet, samliv og barn og familie, nettopp fordi det ikke skal være mulig å knytte dette til ett brukernavn slik at noen etterhvert skjønner hvem man kanskje er.

Ikke alle ønsker å f.eks skrive om forholdsproblemer, seksualitetsproblemer eller pinlig ting rundt kropp og helse med ett brukernavn da det kan være at familie og/eller venner kjenner til brukernavnet.

Det er altså en generell trygghet, og når AB ble fjernet sank aktiviteten masse og det ble da valgt andre forum som hadde denne muligheten istedenfor oss.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...