AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #1 Del Skrevet 25. oktober 2023 Har dere gått på jobb mellom dødsfall og begravelse? Og dersom ikke, fikk dere permisjon? Sykemelding? Eller hvordan gjorde dere det? Anonymkode: 1bd03...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #2 Del Skrevet 25. oktober 2023 Min far døde for 3 år siden, jeg gikk ikke på jobb imellom. Var 10 dager fra dødsfall til bisettelsen. Fikk velferdspermisjon med lønn. Min bror jobbet noen dager. Så kommer nok an på deg selv og ikke minst jobben. De fleste på min jobb har forresten vært hjemme til etter begravelsen. Anonymkode: 86595...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #3 Del Skrevet 25. oktober 2023 Jeg jobbet som vanlig alle dagene utenom selve begravelsen. De på jobb viste forståelse for at jeg var trist. Anonymkode: 388ed...683 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #4 Del Skrevet 25. oktober 2023 Når mamma døde i fjor var jeg halvannen uke sykemeldt, da hun lå på palliativ avdeling. Jeg var på jobb dagene før og etter begravelsen, da jeg synes det var godt å flytte tankene litt. Med pappa møtte jeg på skole, som vanlig. (Tydelig trives jeg ikke hjemme når slikt skjer) Anonymkode: 81521...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #5 Del Skrevet 25. oktober 2023 Tok fri dagen etter han døde samt dagen han skulle begraves. Anonymkode: de0aa...9f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #6 Del Skrevet 25. oktober 2023 Hadde velferdspermisjon pluss to avspaseringsdager. Helt ufattelig at noen orker og har anledning til å jobbe mellom. Tusen ting å ordne og sorgen gjorde at jeg hadde ingenting på jobb å gjøre. Anonymkode: 3d694...010 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #7 Del Skrevet 25. oktober 2023 Nei, hadde ikke hatt sjans til å fungere på jobb. Pappa døde brått, og jeg ble sykemeldt med en gang og var sykemeldt ca 1 uke etter begravelsen i tillegg. Det hadde jeg virkelig behov for. Anonymkode: 2bdf9...689 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #8 Del Skrevet 25. oktober 2023 Var sykemeldt litt over en måned. Min mor tok livet sitt rett før jul da jeg var 20 år. Kommunelegen ordnet med sykemelding til de i familien som ønsket det. Anonymkode: f7848...4a7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. oktober 2023 #9 Del Skrevet 25. oktober 2023 Sånt er vondt mistet min mor når jeg var 23 år hun ble 58 år savner henne hver dag var høsten 2011 ☹️ 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #10 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var sykemeldt litt over en måned. Min mor tok livet sitt rett før jul da jeg var 20 år. Kommunelegen ordnet med sykemelding til de i familien som ønsket det. Anonymkode: f7848...4a7 Er ikke rart Norge topper statistikken på sykefravær. Anonymkode: 91388...4a3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 25. oktober 2023 #11 Del Skrevet 25. oktober 2023 Jeg jobbet som selvstendig næringsdrivende, så jeg kunne ikke ta fri. Hadde nok hatt mulighet hvis jeg absolutt ville det, men jeg foretrakk å jobbe. Det var det eneste normale i tilværelsen. Sånn var det når begge foreldrene mine døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #12 Del Skrevet 25. oktober 2023 Ja, jeg gikk på jobb. Anonymkode: e524f...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #13 Del Skrevet 25. oktober 2023 Da jeg fikk beskjed om at min mor var funnet død, var jeg på jobb. I en butikk der jeg var daglig leder. Det var lørdag og vi var 2 personer på jobb. Mye kunder. Så jeg hadde to valg: Stenge butikken, eller stå løpet ut. Jeg valgte det siste. Reaksjonen kom da jeg kom hjem 6 timer senere. Var også på jobb uka etter hver dag frem til bisettelsen. Da min far døde, gikk jeg på videregående. Jeg var på skolen dagen etter. Og alle dagene etter frem til bisettelsen. Anonymkode: d67d7...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #14 Del Skrevet 25. oktober 2023 Avspasering og jobbet halve dager de siste dagene mamma levde. Jobbet fram til bisettelse, men tok litt fri for å ordne praktiske ting, som bisettelse. Kolleger respekterte situasjonen, og at jeg innimellom trakk meg tilbake. Anonymkode: 3c1d3...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #15 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er ikke rart Norge topper statistikken på sykefravær. Anonymkode: 91388...4a3 Du høres særdeles lite sympatisk og empatisk ut. Ingen forståelse for at en ung person på terskelen til voksenlivet kan behøve noen ukers sykmelding etter å ha mistet en forelder på en slik brå og brutal måte? Anonymkode: 45fe5...c9a 14 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #16 Del Skrevet 25. oktober 2023 Jeg var delvis sykemeldt 50% i perioden faren min var på dødsleie, etter kort tids sykdom som kom ganske brått på. I etterkant var jeg vel sykemeldt 100% et par uker og så 50% i en måneds tid. Det var ikke psykiske grunner men fysiske, slet med intens migrene og hadde knapt en hodepinefridag. At jeg jobbet 50% var egentlig kun pga press fra arbeidsgiver, selv om jeg slet med hodepinen. Anonymkode: 53759...797 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #17 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er ikke rart Norge topper statistikken på sykefravær. Anonymkode: 91388...4a3 Folk takler det forskjellig. Vi var tre søsken som fant vår mor død under nokså traumatiske omstendigheter. Tok omtrent et å få de fastbrente bildene ut av hodet... Anonymkode: f7848...4a7 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #18 Del Skrevet 25. oktober 2023 Jeg dro under tvil hjem i begravelsen hans, så ikke noe sykemelding der. Anonymkode: a5173...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 25. oktober 2023 #19 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er ikke rart Norge topper statistikken på sykefravær. Anonymkode: 91388...4a3 Ser at du ikke har mistet noen nære i selvmord i alle fall, eller vet hva slags ting pårørende går igjennom etter et selvmord. Det er ikke som vanlig sorg! Det er ti ganger verre, og nærmere du var personen som tok livet sitt jo verre er det gjerne. Det er en stor krise i livet. Etter et selvmord så skal de pårørende gå igjennom sjokk fase, følelse av at verden er meningsløs, skyld følelse hos mange, evt også traumer fordi de fant sin sønn/datter død feks pga skudd eller feks henging. Prøv å forestille deg hva det gjør med deg som foreldre, barn av foreldre, eller søsken å finne noen du er glad i på den måten. Ikke bare må du leve med det du så, du får også servert den vondeste sannhet om at vedkommende hadde det så vondt, at den personen ikke så noen annen utvei. Når en person tar selvmord er det den utimate anvisningen av de som var glad i vedkommende. Jeg mistet fetteren min i selvmord for noen år siden. Har aldri klart å komme over det helt. Jo da, sorgen over at han er borte er forbi, men måten det skjedde på sliter jeg med å komme over, selv om har kommet et stykke på vei. Hvis en lege skriver en sykemelding etter et dødsfall så er det som regel en god grunn for det. 5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jif Skrevet 25. oktober 2023 #20 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er ikke rart Norge topper statistikken på sykefravær. Anonymkode: 91388...4a3 Du har tydeligvis ikke vært i samme situasjon. Jeg kan love deg at det er ikke denne type fravær som velter sykmeldingsordningen. 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå