Gå til innhold

Hvordan fungerer dette med utbytte?

Anbefalte innlegg

Jeg har aksjer i WAWI som har gitt meg en formidabel avkastning. I midten av november skal de betale utbytte, mem jeg er redd for at toppen er nådd her.

Hvordan fungerer dette med utbytte? Hvilken dag eksakt får man pengene? Kan jeg selge dagen etter?

Anonymkode: 6c7c4...4ab

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1721689-hvordan-fungerer-dette-med-utbytte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tidsfordriv2023

Du kan selge dagen etter. Forskjellige bedrifter har forskjellige regler for hvor mye utbytte utbetales. Årlig, kvartalig osv. Hvem får, hvor lenge du må ha eid aksjer osv. Nordnett har noe informasjon om utbytte så sjekk info der eller sjekk ut investor report fra hjemmesiden til din firma. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har aksjer i WAWI som har gitt meg en formidabel avkastning. I midten av november skal de betale utbytte, mem jeg er redd for at toppen er nådd her.

Hvordan fungerer dette med utbytte? Hvilken dag eksakt får man pengene? Kan jeg selge dagen etter?

Anonymkode: 6c7c4...4ab

I velfungerende markeder, går prisen på aksjen ned med like mye som utbyttet er dagen etter utbytte (justert for eventuelle skattemessige effekter det har)

Individer er også elendige til å spå at "toppen er nådd".

Så her er det 2 financial "fallacies", holde aksjen for å få utbytte, selge aksjen fordi toppen er nådd. :) 

Ikke ment som finansielle råd selvsagt, bare noe å tenke over.

Anonymkode: a327c...e5a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...