Gå til innhold

Gåstol??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby er 9 mnd, og vil bare gå. Han står selv, reiser seg opp over alt. Har tatt 2 skritt alene. Men vi må gå med han hele tiden! Det er det eneste han vil. Vi er helt ødelagt i ryggen av å gå med han, og bære. Jeg har alltid sagt nei til gåstol. Men nå vurdere jeg det. Han nekter sitte på gulvet, nekter å leke selv. Vil kun gå eller bli bært. Er der lov med en gåstol da?!🤣 bruker dere det? Hvorfor er det egentlig feil å bruke det? 

Anonymkode: 9072c...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Baby er 9 mnd, og vil bare gå. Han står selv, reiser seg opp over alt. Har tatt 2 skritt alene. Men vi må gå med han hele tiden! Det er det eneste han vil. Vi er helt ødelagt i ryggen av å gå med han, og bære. Jeg har alltid sagt nei til gåstol. Men nå vurdere jeg det. Han nekter sitte på gulvet, nekter å leke selv. Vil kun gå eller bli bært. Er der lov med en gåstol da?!🤣 bruker dere det? Hvorfor er det egentlig feil å bruke det? 

Bruker ikke gåstol nei. Er frarådet pga motorikken til barnet. 

Kjøp heller en gåvogn, typ brio 😊

Anonymkode: 1aefb...be7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker ikke gåstol nei. Er frarådet pga motorikken til barnet. 

Kjøp heller en gåvogn, typ brio 😊

Anonymkode: 1aefb...be7

Vi har det:) men den er visst ikke så gøy🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten nevø som nettop passerte det stadiet. De hadde ett bord i passelig høyde han støttet seg rundt.

lisabo-bord-askefiner__0735609_pe740032_s5[1].jpg

Anonymkode: c3db1...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har en liten nevø som nettop passerte det stadiet. De hadde ett bord i passelig høyde han støttet seg rundt.

lisabo-bord-askefiner__0735609_pe740032_s5[1].jpg

Anonymkode: c3db1...2ee

Vi har det også 🤯😆er gøy i 5 sek, så er det ut å gå igjen.
 ser ut som jeg bare må fortsette å gå med han til han går selv🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke bruke gåstol på grunn av at de blir gående på tå som kan føre til feil bruk av muskler og senere. Man bør heller ikke drive å gå rundt med dem mye før de er nærmere året, man kan risikere at de blir hjulbent fordi skjelettet og leddene ikke er sterkt nok enda. 

Anonymkode: dfb7c...6cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker gåstol innomellom på vår på 8,5 måneder. For å få litt pause. Så lenge det ikke er i timesvis av gangen så kan de ikke være så krise. En hel generasjon vokste så og si opp i gåstol (inkludert meg) og det har gått helt fint. Ingen plager og er i uforskammet god form i forhold til alder.

Anonymkode: 3247d...9d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke anbefalt på noe vis. Bruk brio gåvogn. Sett deg ned på gulvet og lek, blir hen sutrete så bare lek med et eller annet så kommer barnet snart og sjekker hva du gjør. 

Anonymkode: b9a18...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du nok bare begynne å bli vant med. Det blir mye løping etter barnet fremover, så du må nok bare belage deg på å spise paracet/ibux hvis du lett får vondt i ryggen. 

Anonymkode: ddee0...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeuten til barnet mitt anbefaler krakk med hjul, helst en med justerbar høyde, så den kan stilles inn på en høyde så barnet kan gå med strak rygg og lene albuene på setet. En lett kontorstol er også godkjent, men da må man regne med mye kræsj siden barnet ikke ser hvor det går. 😅

Anonymkode: 1667b...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi bruker gåstol innomellom på vår på 8,5 måneder. For å få litt pause. Så lenge det ikke er i timesvis av gangen så kan de ikke være så krise. En hel generasjon vokste så og si opp i gåstol (inkludert meg) og det har gått helt fint. Ingen plager og er i uforskammet god form i forhold til alder.

Ja, hvorfor høre på noe anbefalinger når alt gikk fint i gamle dager? Her røyker jeg som bare det under graviditeten. Ungene sitter uten setebelte i bil, og vi gir også litt ris på baken ved ulydighet. 

Anonymkode: a498f...06c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har tydeligvis funnet bevis på at ingen har fått problemer. Hvor har du det fra? 

Anonymkode: dfb7c...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at det har gått helt fint? Hvor gammel er du? Føler minst halvparten jeg kjenner over 35 har ryggproblemer, spesielt de over 45. Så så veldig supert har det jo ikke gått iallfall. Ikke at jeg sier det er gåstol sin feil men du kan jo heller ikke vite at det ikke har vært noe problemer. 

Anonymkode: e3189...37c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor gammel er du? Mamma sier gåstol var frarådet allerede da hun var gravid med meg og det er godt over 32 år siden. Du har nok bare vært heldig helsemessig. 

Anonymkode: 8bac5...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...