Gå til innhold

Overaktiv blære eller UVI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste uken slitt med at jeg er tissetrengt hele tiden. Det er ubehagelig å holde seg, er derfor mye på do. Det hverken svir eller «brenner» når jeg tisser. Tok en UVI test i går, det var ikke urinveisinfeksjon.

Hva kan dette være, blir ordentlig redd? Skal til legen igjen om par dager. Er i tredveårene og ikke hatt slike plager før. Sliter med insomni i tillegg og dette med tissing gjør det ikke akkurat bedre om nettene. 

Anonymkode: a158c...d74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overaktiv blære kan man få av stress, svak bekkenbunnsmuskulatur, mangel på vitaminer/mineraler, m.m

Det første jeg ville gjort er å teste særlig folat, b12, og d vitamin. B-12 og d vitamin bør være GODT innenfor normalen (minst 350 for b12, og 75 nmol for d vitamin). Tilskudd av magnesium kan også være gunstig selv om prøver viser ok. Påvirker nervesystem som igjen påvirker blære. Alt som nevnes her påvirker også søvn.

Utover det, så kan du ta en tur til gynekolog for å sjekke bekkenbunnsmuskulaturen, og bli vist hvordan man gjør knipeøvelser. Hvis du er kvinne, da :ler:

Anonymkode: 586c6...fc0

Skrevet

Føles det noe som helst som UVI ellers? Ligner det? Du kan ha en inflammasjon og da er ibux trikset

Anonymkode: dba1b...7ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Overaktiv blære kan man få av stress, svak bekkenbunnsmuskulatur, mangel på vitaminer/mineraler, m.m

Det første jeg ville gjort er å teste særlig folat, b12, og d vitamin. B-12 og d vitamin bør være GODT innenfor normalen (minst 350 for b12, og 75 nmol for d vitamin). Tilskudd av magnesium kan også være gunstig selv om prøver viser ok. Påvirker nervesystem som igjen påvirker blære. Alt som nevnes her påvirker også søvn.

Utover det, så kan du ta en tur til gynekolog for å sjekke bekkenbunnsmuskulaturen, og bli vist hvordan man gjør knipeøvelser. Hvis du er kvinne, da :ler:

Takk, ja er kvinne. Stress har jeg hatt mye av i livet..

Skrevet

Diabetes 2?

Anonymkode: e50d7...d10

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Føles det noe som helst som UVI ellers? Ligner det? Du kan ha en inflammasjon og da er ibux trikset

Anonymkode: dba1b...7ab

Nei, bortsett fra at jeg er tissetrengt 24/7. Skal prøve Ibux.

Skrevet

Diabetes 2?

Anonymkode: e50d7...d10

Tok den testen også.. Var ikke det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da bør du gjøre noe med det. Å håndtere den hverdagen man har valgt seg er en del av å ta vare på egen helse. Man kan ikke forvente et ok liv om man både velger seg en hverdag som preges av stress og velger bort stressmestring.

Så ta grep. Om du ikke vet hvor du starter: begynn med fastlegen.

Anonymkode: eebf6...444

Skrevet

Gravid?

Anonymkode: e1ec5...0ed

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mangler på disse vitaminene kan også gi stress, angst, indre uro. Jeg har hatt både angst og depresjon pga for lave d og b12 vitaminer. Sjekk det først, og ta en tur for GU for å sjekke bekkenbunnen også, for her svekkes muskulaturen med alderen/inaktivitet/etter fødsel..

Skrevet

Gravid?

Med hormonspiral?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Med hormonspiral?

Ikke så stor sjanse kanskje, men tenkte det kunne være en forklaring. Men da har en jo gjerne andre symtomer også. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Kjerringrokk har jeg hørt om i alle fall. Skal visst hjelpe mot både UVI og andre blære-problemer.

Men er kanskje ikke alle apotek, eller andre butikker, som selger dette?     

Anonymkode: 6ac95...7eb

Skrevet

Jeg hadde uvi, og det følte slikt. Ingen sviing, bare at blæra føltes stappfull hele tiden. Var en heftig uvi. Gå til legen.

Anonymkode: 17bea...27b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...