AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Jeg har den siste uken slitt med at jeg er tissetrengt hele tiden. Det er ubehagelig å holde seg, er derfor mye på do. Det hverken svir eller «brenner» når jeg tisser. Tok en UVI test i går, det var ikke urinveisinfeksjon. Hva kan dette være, blir ordentlig redd? Skal til legen igjen om par dager. Er i tredveårene og ikke hatt slike plager før. Sliter med insomni i tillegg og dette med tissing gjør det ikke akkurat bedre om nettene. Anonymkode: a158c...d74
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Overaktiv blære kan man få av stress, svak bekkenbunnsmuskulatur, mangel på vitaminer/mineraler, m.m Det første jeg ville gjort er å teste særlig folat, b12, og d vitamin. B-12 og d vitamin bør være GODT innenfor normalen (minst 350 for b12, og 75 nmol for d vitamin). Tilskudd av magnesium kan også være gunstig selv om prøver viser ok. Påvirker nervesystem som igjen påvirker blære. Alt som nevnes her påvirker også søvn. Utover det, så kan du ta en tur til gynekolog for å sjekke bekkenbunnsmuskulaturen, og bli vist hvordan man gjør knipeøvelser. Hvis du er kvinne, da Anonymkode: 586c6...fc0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 Føles det noe som helst som UVI ellers? Ligner det? Du kan ha en inflammasjon og da er ibux trikset Anonymkode: dba1b...7ab
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Overaktiv blære kan man få av stress, svak bekkenbunnsmuskulatur, mangel på vitaminer/mineraler, m.m Det første jeg ville gjort er å teste særlig folat, b12, og d vitamin. B-12 og d vitamin bør være GODT innenfor normalen (minst 350 for b12, og 75 nmol for d vitamin). Tilskudd av magnesium kan også være gunstig selv om prøver viser ok. Påvirker nervesystem som igjen påvirker blære. Alt som nevnes her påvirker også søvn. Utover det, så kan du ta en tur til gynekolog for å sjekke bekkenbunnsmuskulaturen, og bli vist hvordan man gjør knipeøvelser. Hvis du er kvinne, da Anonymkode: 586c6...fc0 Takk, ja er kvinne. Stress har jeg hatt mye av i livet.. Anonymkode: a158c...d74
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 Diabetes 2? Anonymkode: e50d7...d10
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føles det noe som helst som UVI ellers? Ligner det? Du kan ha en inflammasjon og da er ibux trikset Anonymkode: dba1b...7ab Nei, bortsett fra at jeg er tissetrengt 24/7. Skal prøve Ibux. Anonymkode: a158c...d74
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Diabetes 2? Anonymkode: e50d7...d10 Tok den testen også.. Var ikke det. Anonymkode: a158c...d74
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk, ja er kvinne. Stress har jeg hatt mye av i livet.. Anonymkode: a158c...d74 Da bør du gjøre noe med det. Å håndtere den hverdagen man har valgt seg er en del av å ta vare på egen helse. Man kan ikke forvente et ok liv om man både velger seg en hverdag som preges av stress og velger bort stressmestring. Så ta grep. Om du ikke vet hvor du starter: begynn med fastlegen. Anonymkode: eebf6...444
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #10 Skrevet 24. oktober 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Takk, ja er kvinne. Stress har jeg hatt mye av i livet.. Anonymkode: a158c...d74 Mangler på disse vitaminene kan også gi stress, angst, indre uro. Jeg har hatt både angst og depresjon pga for lave d og b12 vitaminer. Sjekk det først, og ta en tur for GU for å sjekke bekkenbunnen også, for her svekkes muskulaturen med alderen/inaktivitet/etter fødsel.. Anonymkode: 586c6...fc0
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #11 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gravid? Anonymkode: e1ec5...0ed Med hormonspiral? Anonymkode: a158c...d74
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Med hormonspiral? Anonymkode: a158c...d74 Ikke så stor sjanse kanskje, men tenkte det kunne være en forklaring. Men da har en jo gjerne andre symtomer også. Anonymkode: e1ec5...0ed
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #13 Skrevet 10. november 2023 Kjerringrokk har jeg hørt om i alle fall. Skal visst hjelpe mot både UVI og andre blære-problemer. Men er kanskje ikke alle apotek, eller andre butikker, som selger dette? Anonymkode: 6ac95...7eb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #14 Skrevet 10. november 2023 Jeg hadde uvi, og det følte slikt. Ingen sviing, bare at blæra føltes stappfull hele tiden. Var en heftig uvi. Gå til legen. Anonymkode: 17bea...27b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå