AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #1 Skrevet 24. oktober 2023 Opplever stiv nakke/øverst i ryggen over lengre tid og lurer på om det kan være pga bruk av antipsykotika. Kan heller ikke heve armene over hodet uten at jeg kjenner det. Noen som vet om dette kan være en bivirkning til medisiner. Anonymkode: a129d...096
KnekkeBørre Skrevet 24. oktober 2023 #2 Skrevet 24. oktober 2023 Ingen umulighet at medisinene kan være en årsak enten direkte eller indirekte. Pakningsvedlegget inneholder god informasjon om kjente bivirkninger, så det kan jo være lurt å se om noen av de samsvarer med dine opplevelser. Indirekte kan det jo alltids hende at effekten av medisinen er muskelavslappende eller fører til et mindre "aktivt" liv, som igjen kan føre til muskelspenninger/svinn og alskens herk. Men er plagene langvarige bør en liten prat med lege uansett anbefales God bedring!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #3 Skrevet 24. oktober 2023 KnekkeBørre skrev (7 minutter siden): Ingen umulighet at medisinene kan være en årsak enten direkte eller indirekte. Pakningsvedlegget inneholder god informasjon om kjente bivirkninger, så det kan jo være lurt å se om noen av de samsvarer med dine opplevelser. Indirekte kan det jo alltids hende at effekten av medisinen er muskelavslappende eller fører til et mindre "aktivt" liv, som igjen kan føre til muskelspenninger/svinn og alskens herk. Men er plagene langvarige bør en liten prat med lege uansett anbefales God bedring! Får medisinen på poliklinikk så har ikke pakningsvedlegget men ser ut til at jeg da må kontakte fastlegen for å undersøke nærmere. Ja, det er desverre langvarige smerter /stivhet i øvre del av rygg/nakke. Takk for svar 🙂 Anonymkode: a129d...096
KnekkeBørre Skrevet 24. oktober 2023 #4 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Får medisinen på poliklinikk så har ikke pakningsvedlegget men ser ut til at jeg da må kontakte fastlegen for å undersøke nærmere. Ja, det er desverre langvarige smerter /stivhet i øvre del av rygg/nakke. Takk for svar 🙂 Anonymkode: a129d...096 Om du husker navnet på medisinen, så vil jeg tro at det er mulig å finne informasjonen på nettet 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #5 Skrevet 24. oktober 2023 KnekkeBørre skrev (3 timer siden): Om du husker navnet på medisinen, så vil jeg tro at det er mulig å finne informasjonen på nettet 🙂 Jeg får sjekke litt rundt på nett om jeg finner noe info på bivirkninger på den medisinen jeg bruker 🙂 Anonymkode: a129d...096
Hensatt Skrevet 24. oktober 2023 #6 Skrevet 24. oktober 2023 Kan være angst/spenninger av sykdommen også. Regner med at du får medisinene av en grunn og at sykdommen kan gi andre symptomer. Stiv nakke/rygg kan forebygges med nakkeøvelser, tøying og gåturer i ulendt terreng. Noe du bør gjøre da stiv nakke igjen kan føre til flere plager, som krystallsyke, spenningshodepine, svimmelhet m.m. Kan være lurt å gå til en fysioterapeut og få tips til øvelser.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Skrevet 24. oktober 2023 Hensatt skrev (8 minutter siden): Kan være angst/spenninger av sykdommen også. Regner med at du får medisinene av en grunn og at sykdommen kan gi andre symptomer. Stiv nakke/rygg kan forebygges med nakkeøvelser, tøying og gåturer i ulendt terreng. Noe du bør gjøre da stiv nakke igjen kan føre til flere plager, som krystallsyke, spenningshodepine, svimmelhet m.m. Kan være lurt å gå til en fysioterapeut og få tips til øvelser. Har sjekket litt på nett vedr bivirkninger på medisinen jeg går på og der står det b.la skjelett stivhet som bivirkning. Det kan jo sikkert ha innvirkning på nakkestivheten jeg opplever. Jeg går turer og trener 3 ganger pr uke men takk for tips når det gjelder nakke øvelser og tøying. Mulig jeg må bli henvist til en fysioterapeut eller lignende. Jeg får ta det med fastlegen kanskje. Anonymkode: a129d...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå