Gå til innhold

Noen som har opplevd skadelig terapi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja etter nesten 10 år hos psykolog var hun siste den eneste jeg har vært trygg på til og faktisk behandle noe. De andre årene levde jeg i traumer så da var det umulig. Opplevde psykolog som ikke trodde meg selv om de ikke sa det kunne jeg se det. Opplevde også psykolog som grein når jeg fortalte så jeg måtte trøste henne. Da er det vanskelig med psykolog. Ble feil diagnosert. Når jeg fikk hun siste tok det ikke lang tid før flere diagnoser var tatt bort og kompleks ptsd var det eneste som sto igjen. Eneste negative er at når jeg fortalte at jeg er helt sikker på jeg er autistisk så snakka hun ned autisme mens hun sa det ikke gikk at jeg har det. Etter mange år er jeg enda sikker og kanskje enda sikrere ettersom sosiale medier har opplyst mer. Men ja jeg føler når man er barn og tenåring er det enten at de ikke tror deg eller at de bryr seg får mye. Glad jeg fikk hun siste som hjalp når jeg endelig levde trygt og hun lot meg få tid til og kjenne på tillit. Hun var i tillegg helt fersk når jeg begynte så hun måtte ha tillatelse av sjefen til og ta med med får hver gang hun byttet avdeling pga hennes kompetanse hadde hun ett år på hver avdeling som trening eller noe i den duren 

Anonymkode: ec934...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, men varte kort tid før jeg klaget og fikk ny terapeut. 

Denne terapeut var ikke særlig flink. Trist å si, fordi jeg er sikker på at hen prøver sitt beste. 

Anonymkode: da88f...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre en av dem som ble dårligere. Jeg skjønte det dessverre noe for sent, men avsluttet.
Begynte å tvile på hele meg. Viste seg etterpå da jeg sjekket ham nærmere at han er veldig religiøs, har selv et åpent livssyn. 
Jeg skulle nesten ønske det var en mulighet for å advare andre. Men jeg klaget, og fikk en unnskyldning. På vei over i ny behandling nå. Det gjør noe med tilliten til psykologer generelt, men jeg velger å tro at det finnes gode som dårlige psykologer. Så mitt råd etter denne hendelsen, er å lage kjørereglene før man starter behandlingen. Jeg tror også at det har kommet en ny tid hvor folk begynner å stille litt mer krav til psykologene, og at de ikke lenger har den samme definisjonsmakten som de før har hatt. Det er så mange historier nå om psykologer og leger som utnytter det at noen er i en sårbar livssituasjon, at man kan ikke lenger stole blindt på dem. Psykologen er ikke vennen din.

Anonymkode: cb76a...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er dessverre en av dem som ble dårligere. Jeg skjønte det dessverre noe for sent, men avsluttet.
Begynte å tvile på hele meg. Viste seg etterpå da jeg sjekket ham nærmere at han er veldig religiøs, har selv et åpent livssyn. 
Jeg skulle nesten ønske det var en mulighet for å advare andre. Men jeg klaget, og fikk en unnskyldning. På vei over i ny behandling nå. Det gjør noe med tilliten til psykologer generelt, men jeg velger å tro at det finnes gode som dårlige psykologer. Så mitt råd etter denne hendelsen, er å lage kjørereglene før man starter behandlingen. Jeg tror også at det har kommet en ny tid hvor folk begynner å stille litt mer krav til psykologene, og at de ikke lenger har den samme definisjonsmakten som de før har hatt. Det er så mange historier nå om psykologer og leger som utnytter det at noen er i en sårbar livssituasjon, at man kan ikke lenger stole blindt på dem. Psykologen er ikke vennen din.

Anonymkode: cb76a...71d

Ja, og hvorfor stoler man så blindt på dem? Virker som at folk tror at psykologer har et overnaturlig bedømmelsesapparat når det kommer til tolkning av menneskepsyken. De har ikke det. De er vanlige kjedelige mennesker. 

Anonymkode: 82bc5...463

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...