Mozart73 Skrevet 24. oktober 2023 #1 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg er en dame i 50 årene som har egen snapkto, men er lite aktiv. Er inne kanskje en gang pr mnd og legger ut er bilde e.l Fikk en anmodning av en kollega om å sjekke ut en dame som heter Stina. Gjorde det til slutt, og er usikker på om jeg er oppgitt eller misunnelig. Jeg klikket innom 1-2 x pr uke et pr mnd. Hver gang var det enten hårbørsting, frokost med appelsin, sminke, bilder av en hund eller noe med hagen. Sist jeg var innom hadde hun visst reist på ferie med noen andre enn gubben....er dette virkelig hvordan voksne msk skal tjene samfunnet og bidra til fellesskapet. Hun kan da ikke ha et så veldig spennende liv spør du meg når du kanskje til rundt 9, filme frokosten din, klippe en hekk eller dra på shopping. Min kollega mente hun fikset negler og hår jevnlig også. Jeg blir mest oppgitt, men kanskje bittelitt misunnelig på at hun har så få krav og forventninger i hverdagen, og slipper stresset. Jeg har barn med snap, og vi snakker fortsatt mye om hva som er virkelighet og ikke. Ingen av mine barn hadde hørt om denne Stina, kanskje like greit. Hvorfor må disse snapkjendisene spille så mye pp utseende, mat, kropp og flaske hvor vellykket der føler seg. ? Burde være flere litt slitne husmødre med tenåringer i hus og ikke nødvendigvis støvfritt og nyvasket hus hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 24. oktober 2023 #2 Del Skrevet 24. oktober 2023 Mozart73 skrev (2 minutter siden): Hvorfor må disse snapkjendisene spille så mye pp utseende, mat, kropp og flaske hvor vellykket der føler seg. ? Burde være flere litt slitne husmødre med tenåringer i hus og ikke nødvendigvis støvfritt og nyvasket hus hver dag. Det er det vel ingen som er interessert i så se på? SoMe er virkelighetsflukt, da vil man se fine ting og drømme seg litt bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 24. oktober 2023 #3 Del Skrevet 24. oktober 2023 Kansje hun kan være til inspirasjon. Lenge siden jeg har vært til frisøren selv nå 😵 viktig og fint å ta vare på seg selv i blant og se litt fin ut. Blir inspirert, ikke misunnelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mozart73 Skrevet 24. oktober 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 24. oktober 2023 lillevill skrev (8 timer siden): Kansje hun kan være til inspirasjon. Lenge siden jeg har vært til frisøren selv nå 😵 viktig og fint å ta vare på seg selv i blant og se litt fin ut. Blir inspirert, ikke misunnelig. Blir misunnelig da jeg i mitt hverdags hamstehjul ofte spiser frokost på veien etter å ha fått barna opp og avgårde, jobber fra 8-16, har reisevei, hjem å lage middag (som ikke blir dokumentert, litt uenigheter med ungdommen, ser over lekser til den yngste, kjører hit og dit på aktiviteter (går ikke kollektivt, får langt å gå /sykle), holder orden på hus og hjem. Er vel litt misunnelig over å ha så mye tid til sminking, gre har extensrion, ordne negler, dra på spontane ferier, spise lange frokoster, ordne i hagen etc.. selv er jeg konstant på etterskudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 26. oktober 2023 #5 Del Skrevet 26. oktober 2023 On 10/24/2023 at 4:16 PM, Mozart73 said: Blir misunnelig da jeg i mitt hverdags hamstehjul ofte spiser frokost på veien etter å ha fått barna opp og avgårde, jobber fra 8-16, har reisevei, hjem å lage middag (som ikke blir dokumentert, litt uenigheter med ungdommen, ser over lekser til den yngste, kjører hit og dit på aktiviteter (går ikke kollektivt, får langt å gå /sykle), holder orden på hus og hjem. Er vel litt misunnelig over å ha så mye tid til sminking, gre har extensrion, ordne negler, dra på spontane ferier, spise lange frokoster, ordne i hagen etc.. selv er jeg konstant på etterskudd Men det er jo ett liv du har selv valgt? Om du er ekstremt misfornøyd med å konstant være i ett hamsterhjul, så må du selv gjøre endringen. Man kan godt misunne influencer livet, men de har nå valgt å selge seg selv. De vasser i penger fordi de ikke er kritiske til reklamene de velger å sette sitt fjes på. Få av de har barn, og de som har barn, selger også barna sine fjes på reklamer, eller privatlivet til barnet nettopp for å generere inntekt. Stina for eksempel, var en blogger, som tiltrekte seg ett publikum da blogg var "the big thing" akkurat som Sophie Elise. Idag er de mest på Instagram/Snapchat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå